Barnevogn.... Hjelp!

Skrulla85

Blir kjent med forumet
Jeg får mitt første barn i oktober, og jeg har jo fortsatt god tid, men jeg sitter nå å kikker på ting som må handles inn etterhvert. Når det kommer til barnevogner ser jeg at prisene varierer noe sinnsykt, og jeg kunne godt tenkt meg å kjøoe noe litt rimelig.

Noen som har tips til gode, rimelige vogner / bilseter, eller er det noen av dere som har prøvd en av disse: http://www.jollyroom.no/sokeresulta...gory=Barnevogner/Startpakke&age=0+-+3+måneder ?

Ville ansolutt titta på finn.no eller "barnevogner" siden på facebook... Jeg har kjøpt alle mine vogner brukt og er kjempefornøyd med det ;) desverre er det nok slik at kvalitet koster penger når det kommer til barnevogner. Har selv en av "billig" vognene fra jollyroom (moweo) sånn til bil/senter turer... Den er helt grei, god å trille, pen og se på men kam ikke måle seg med hovedvogna som har 4 ganger så høy nypris ;)

Ville kjøpt vogn brukt, får mye bra brukt til halv pris, og heller investert i et bilsete med bra testresultater.

Blir jo uansett mer enn de 2990 som vogn og bilsete koster der, men sjekk i hvertfall at bilsetet er testet, kompatibelt med bilen det skal stå i (og på hvilke seter det er godkjent).

Kikker på tester av barnevogner nå, og ser at det er mye bra som ikke koster altfor mye. Det er jo så mye som må kjøpes inn at jeg blir helt forvirret..

Funnet masse fine vogner brukt til en mye mer overkommelig pris. Det går også an å følge med i selve butikken på Babyshop og Barnas hus. De selger utstillingsmodeller og eldre modeller billig flere ganger i året. Kan fort få 50% avslag på vogn slik :)

Når du skal kjøpe barnevogn bør du hvertfall vurdere hva du har for behov. Hvor skal den oppbevares? Inn og ut av bil? Bor du i 2 etg uten heis? Osv.. Slik at du ikke kjøper en stor og tung vogn som tar mye plass, hvis behovet for en lettere er der..

Når du skal kjøpe barnevogn bør du hvertfall vurdere hva du har for behov. Hvor skal den oppbevares? Inn og ut av bil? Bor du i 2 etg uten heis? Osv.. Slik at du ikke kjøper en stor og tung vogn som tar mye plass, hvis behovet for en lettere er der..
Det var det også da.. Jeg blir gæern jeg :p

Vi kjøpte dyr vogn og bilsete sett. Da vi fant ut hvilken som passet vårt tilværelse best. Men vi handler som regel bare inn 2 hand av ting som ikke trenger å være nytt:) men barnevogn og sete er viktig både for komfortabel og sikkerheten

Det er tre ting jeg ville investert i:
Vogn
Bilstol
Madrass

Jeg hadde kjøpt det nytt, og jeg hadde brukt de pengene jeg måtte. Dette er fordi det handler om komfort for deg som skal kjøre den, baby som skal sove i den og sikkerhet. Både at vogna er i skikkelig stand og garanti dersom noe er galt.
Bilstol er litt sånn, jo mer penger du bruker jo sikrere er den.
En god og ny madrass er viktig for sikkerheten ved søvn og å unngå krybbedød.

Seng, stellebord, bæresele/sjal, lekegrind, vippestol, mye klær kan du gjerne kjøpe brukt :)
Jeg kjøpte stellebord til 250 på finn, ei venninne fikk seng og lekegrind til 500 inkl leketeppe, og jeg solgte ei vippestol fra babybjørn til 250 :) Klær har jeg ikke mye erfaring med.
Til bhgvogn derimot, synes jeg at du godt kan kjøpe brukt da den kun skal soves i.

Ja og forresten så elsker jeg min Emmaljunga Super Nitro :P Den tar litt plass og er litt tung, men tyngde gir stødighet.
Super Viking er litt mindre og er et godt alternativ synes jeg :) Elsker store svingbare hjul som kan låses ved behov :)

Jeg ville brukt litt penger på vogn. Vi tenkte vi skulle spare penger, og arvet en gammel en. Glemmer aldri den følelsen da jeg var på første barselgruppe og jeg følte at alle hadde finere vogn enn meg. Det var skikkelig dritt!
Jeg tenkte at vi kunne klare oss med en billig bagvogn, den skulle jo tross alt bare brukes i seks måneder. Så kunne vi heller kjøpe en ny sportsvogn.
Men seks måneder er lenge i barseltiden! Og man triller utrolig mye. Jeg var ute på trilletur hver eneste dag.
Spar heller penger på andre ting!

Husk bare på prismatch når dere handler:)

Anbefaler å kjøpe Concord Reverso bilsete, for det kan du bruke fra fødselen, og opp til 23 kg/105cm.
Det er det beste setet på markedet, og du slipper å bytte så fort, slik du f.eks måtte gjort med Maxicosi. (Selv om det er et veldig greit sete til å begynne med. :) )

Vi er veldig fornøyde med vår Simo Duo vogn. :)

Viktig å prøve vognen før du kjøper; legg den sammen/slå den opp, prøv å bære baggen, prøv evt. sportsdelen, trill den litt rundt, løft den osv.
Når dere har funnet en vogn dere liker, kan dere sjekke priser rundt omkring. :)

Back
Topp