Barnevogn, hjelp!!!

Hegsun

Mamma til verdens fineste gutt
Vi driver å ser på vogn om dagen, det står mellom emmaljunga Edge duo eller city cross. Jeg søker masse på nett og var i dag på babyshop for å se begge to i bilen. Men det er vanskelig å bestemme seg!! Her er det jeg har kommet frem til: Edge duo: litt bedre kvalitet. Bagen er det god plass i til vinterpose og baby. Luft Hjul. Men har lest mye om at den kan være tung å trille og at sportsdelen gjør hele vogna veldig tung. For oss så vil det nok bli litt inn og ut av bil, så dette msn jo bli litt tungt, men er ikke det også god trim? Prøvde den i bilen og det var akkurat plass til den bak. Det er ikke plass til så mye annet. Bagen har vuggefunksjon, men er det så viktig?? City cross: lettere å trille (merket lett forskjell på dette i forhold til egde), litt mindre bag. Når det gjelder bagen? Et det noen som vet om det likevel er god plass til vinterpose? Får jo høst at så dette er vel noe vi bør ta hensyn til?? Prøvde ikke denne i bilen, det er jo garantert plass når vi får edgen i. Det er jo denne som har vunnet de fleste tester (i mellomstorklassen presiserte hun på babyshop). Lener vel mest på city cross, men er usikker på om dette ned vinterpose.. Hva legger dere vekt på? Har dere noen tips?

Vi har kjøpt edge duo vogna. En veninne av meg hadde en slik og den kunne være litt tung, men helt fantastisk å trille både i by og mark. Elsker denne vogna. Så kan man snu den til sportstrille. Nå har ikke jeg sett så mye på city cross vogna da.

Vi hadde simo sist og den er vel på størrelse og vekt med edgen tror jeg..vi har bestillt city cross nå for jeg sliter mye med rygg og bekken og da må jeg tenke på vekt også ville vi ha litt plass i bilen til andre ting også..city bagen er jo bare noen cm kortere en edgen,men er litt smalere da men jeg syns det er plass til vinterpose oppi jeg da,har prøvd hos ei vennine som har city crossen.. men det spørs jo som sagt hva du legger mest vekt på i valget ditt da..jeg som sagt la vekt på vekt og str. Lykke til med valget:-)

Har ingen erfaring med emmaljunga i det hele tatt, men selv valgte vi en liten og lett bagvogn da jeg er veldig glad i lange trilleturer samt at jeg kjører en del buss. (gjorde hvert fall det forrige permisjon...)
Vi har Brio Happy som absolutt ikke har spesielt stor bag, men gutten vår lå i bagdelen i voksi urban til han var 7-8 mnd. Da bytttet vi til sportsdelen som også var lun og god, samt at han kunne sitte opp å se litt mer enn i bagen. Funka kjempebra for oss!

Så ikke sikkert stor bag trenger være hovdpri for at dere skal bli fornøyde! ;)
Men dette er selvfølgelig smak og behag. Har mang en gang vært glad for at vogna var såpass lett vært fall! :)

Lykke til med vognvalget!

Vi har bestilt Emmaljunga Mondial vi da. :-) Jeg ville heller ha den enn edge'n pga at det går an å bære med seg bagen!
Det å kunne bære med seg bagen var noe som måtte være på vogna vi skulle ha! Greit å bare sette vogna utafor og bære med seg den sovende babyn innomhus.
Det sto til slutt mellom Emmaljunga og Simo Kombi, men valget falt på Emmaljunga. Likte at man kan sette på søskensete senere hvis man trenger det, pluss vendbar sportsvogndel. Det er liksom litt "mer" med vogna. Og så er den jo såå fiiin! :-D

Lykke til videre med valget! :-)

jeg har valgt city crossen, og det har også to andre venninner!

Den er kun 4 cm kortere og smalere ved beina. Når vi kjøpte den sa hu i butikken at voski urban (? den med fjeset på) passet best i bagen.

Jeg la vekt på str på vonga, sikkerhet, vekt ikke minst! desing, smarte løsninger, og at bag/sportsdel kan brukes begge veier, og er lette å få av/på.
CC kan dessuten legges helt ned uten å måtte ta av verken bag el sporstsdel.
Vogna er kommet best i test flere ganger, og man kan også klipse på eks maxicosi bilseter.
Har heller ikke sett noe negativt om vogna, og jeg har googla MYE! :P
Så å si alle steder jeg var og sa kriteriene mine anbefalte de CC, og en selger sa at de fleste som var i tvil og ikke valgte CC kom faktisk innom seinere og kjøpte CC...

CC er også den eneste vogna fra emmaljunga som har "trappegaranti", det vil si at den er designet/utviklet til å tåle å bli dradd opp/ned trapper, og om det skulle skje noe får man det på garantien. Det får man ikke på de andre modellene etter hva jeg er blitt fortalt. (man har garanti ellers altså!)

for meg som får barn nummer to, og som reiser ofte på tur er det viktig med god plass i bagasjen.. derfor kjøpte vi bil med stort bagasjerom - og liten vogn.. brio sing..
jeg er nødt til å kunne ha med vogn, reiseseng og bagasje til 4 mennesker...

om det sto mellom de to vognene, hadde mitt valg vært city cross..

Vi har valgt city cross med tanke på at vi trenger en lett vogn som lett kan dras opp to trapper, og der baggen er liten og lett slik at jeg kan bære den med meg hvis jeg setter understellet i bilen. 

Utenom det så liker jeg hvor lett den er å styre/trille + hjul som tåler mye. Det at den kan slås helt sammen med bag- og sportsdelen på er også et pluss.

Har fått anbefalt denne vogna fra 3 venninner, så jeg kasta meg igrunnen på bølgen uten å vurdere andre merker. De har også fått barn på sensommer, og de har ikke hatt problemer med at bagdelen blir for liten med pose i. 

Liker spesielt godt designet :) Klart en av de peneste vognene..synes vi. 

Back
Topp