Barnevogn erfaringer/anbefalinger

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Vet det finnes mange tråder om dette, men det er enklere å få konkrete tips og stille konkrete spørsmål i min egen tråd :)

Vi er førstegangs og syns at det å navigere i alt dette utstyret er veldig vanskelig! Derfor er det supert med erfaringer fra dere som kanskje allerede har kjøpt vogn eller har hatt vogn som dere er veldig fornøyde med :)

Vi har sett en del på Emmaljunga NXT90, noen med ros/ris av den? Ellers har en venninne av meg Bugaboo fox og er fornøyd med den, men syns den er ganske stor sammenlagt (vi har ikke så stort bagasjerom på bilen). Hva er din favorittvogn? :)
 
Jeg har to venninner som har Emmaljunga nxt90.
Begge synes den er tung,g dårlig styring og upraktisk å dra med, men veldig fornøyd med sittedelen for barnets del.

De anbefalte heller babyjogger city elite :)
Begge har begge vognene:)
 
Jeg har to venninner som har Emmaljunga nxt90.
Begge synes den er tung,g dårlig styring og upraktisk å dra med, men veldig fornøyd med sittedelen for barnets del.

De anbefalte heller babyjogger city elite :)
Begge har begge vognene:)

Takk for tips! Vi må nok uansett dra og kjenne litt på de. Syns iallefall bugaboo fox var lett og fin å styre! Så jeg vil nok sammenligne med den mtp bevegelighet og tyngde! Skal sjekke ut babyjogger, men har lest at man ikke kan vende sittedelen? Det tenker jeg er litt upraktisk, men vet ikke heelt om det har så mye å si? :)
 
Takk for tips! Vi må nok uansett dra og kjenne litt på de. Syns iallefall bugaboo fox var lett og fin å styre! Så jeg vil nok sammenligne med den mtp bevegelighet og tyngde! Skal sjekke ut babyjogger, men har lest at man ikke kan vende sittedelen? Det tenker jeg er litt upraktisk, men vet ikke heelt om det har så mye å si? :)

Har hørt det jeg også, så hvis vi skal ha den, må vi ha en egen vogn en liten stund, litt kjedelig det men.
Men vurderer den alikevel, siden den har så høy bagdel og er så god å trille :)

Må nok ivei vi også å prøve vogner ja :)
 
Har bugaboo buffalo (versjonen før Fox) og city elite. Synes Bugaboo er enklere å pakke i bagasjerommet.

Jeg ville ikke gått for city elite som eneste vogn. Vi prøvde det først og kjøpe Bugaboo da baby vokste ut av bagdel (som var også elendig på solskjerming, og litt liten). Hadde uansett byttet senere hvis det ikke var for bagdelen siden baby ikke sitter mot oss. Selv som både 1, 2 og 3åringen foretrekker ungen alle mest å sitte mot oss. Da har vi full kontroll og mulighet for å snakke med ungen underveis.
 
Har bugaboo buffalo (versjonen før Fox) og city elite. Synes Bugaboo er enklere å pakke i bagasjerommet.

Jeg ville ikke gått for city elite som eneste vogn. Vi prøvde det først og kjøpe Bugaboo da baby vokste ut av bagdel (som var også elendig på solskjerming, og litt liten). Hadde uansett byttet senere hvis det ikke var for bagdelen siden baby ikke sitter mot oss. Selv som både 1, 2 og 3åringen foretrekker ungen alle mest å sitte mot oss. Da har vi full kontroll og mulighet for å snakke med ungen underveis.

Takk for info! Ja, jeg har ei venninne som har vært litt misfornøyd med City elite pga samme problem som du nevner her, derfor er jeg litt skeptisk til den! Men vet du om det er store forskjeller på bugaboo fox og buffalo? :)
 
Takk for info! Ja, jeg har ei venninne som har vært litt misfornøyd med City elite pga samme problem som du nevner her, derfor er jeg litt skeptisk til den! Men vet du om det er store forskjeller på bugaboo fox og buffalo? :)

Ikke mye erfaring med Fox, har flere venninner som har den, så har bare trillet litt. Det jeg har fått med meg er at den er lettere enn buffalo, og har litt mindre hjul foran. Ellers litt ennerledes bremse tror jeg, og kanskje noe småting jeg ikke har tenkt over.
 
Solskjermen på buffalo/fox er i hvertfall mye bedre enn på nxt90. Bugaboo bruker i tillegg samme gode solskjermen på bagdelen, så der er bugaboo helt overlegne.
 
Vi gikk for Stokke Trailz, men den blir nok også ganske stor sammenlagt. Vi har ikke bil (enda iallefall), så for oss var det viktig at den er litt stabil (og dermed nok litt tyngre enn f.eks. bugaboo fox) og kan komme frem på all slags føre, og at det er ganske stor plass i kurven under til handleturer.
 
Vi har en uppa baby vista som vi er veldig fornøyd med, veldig enkel å håndtere på alle måter å mulig å ha begge veier med liggedel og sittedel. Den har også veldig stor underdel så plass til mye ting.
Syns heller ikke den tar så alt for stor plass sammenlagt. ☺
 
Jeg er veldig fornøyd med vårt valg. Vi kjøpte på babybanden siden man kan teste vogna på bane og med vekt oppi. Endte med ABC design viper i graphite grey. Den er lett å trille og jeg synes den er skikkelig fin. Generelt nå jeg si vognene har blitt mye bedre siden sist jeg hadde barn i vogn for 8år siden :happy:IMG_20200304_134207.jpg
 
sniker fra desember 19.

Har en easywalker harvey2, den er helt topp. Har ganske liten bil selv (Renault clio) og får fint plass til vognen både understell og bag i bagasjerommet, også når den har på sportsdel (bare testet en gang, bruker enda bare bag). Den har vendbar sportsdel, ganske lett (12 kg med sportsdel), låsbare hjul etc. Man kan også kjøpe med forhøyere som gjør at bag og sportsdel kan komme 10 cm høyere opp, noe jeg liker veldig godt, da jeg liker at vognen ikke er så lav. Pris ny ligger på 8900, men har jevnlig vært på tilbud på barnas hus, så fikk den for 6500. Mange fine og gode vogner å velge i, så lurt å gå i en butikk å prøve litt forskjellig:) lykke til:)
 
Sniker fra Juli :) vogn er nok noe av det viktigste vi kjøper til baby! Vi har Emmaljunga Big Star Supreme siden vi bodde i DK uten bil når nr.3 ble født! den vil vi bruke igjen for den er helt fantastisk stor of varm og god! Det har aldri vært noe problem med tung vogn da den har lufthjul og har ikke hatt problemer med det heller med punktering og slikt. Nå har vi 3 store barn og bil så vi har kjøpt Britax B-Motion 4 plus til å bruke i bilen :)
Det beste du gjør er å se på eget behov - har du bil? bor du landlig? turer i skog og mark? bor du urbant? 4.etasje uten heis? osv :)
Det finnes en haug med gode vogner der ute - men i min mening også en del som virker som overpriset skrammel.
 
Back
Topp