Barnevogn - dilemma !

Mina28

Andre møte med forumet
Hei dere!

Jeg er helt grønn når det gjelder barnevogner.. Har omtrent aldri kjørt en barnevogn og nå har mannen min og jeg fått grå hår av alle modellene som fins der ute. Det er så mange hensyn en skal ta, og det er dumt å kjøpe noe man ikke trenger eller at vogna ikke fungerer. Hva om dere skriver til meg og sier hvilke vogn dere har og hvorfor dere er fornøyd eller evt misfornøyd.

Jeg bor landlig og trenger en litt robust vogn. Føder i august så baggen må være stor nok til en voksende baby i vinterklær.

Kjempeglad for alle innspill! Dette er ikke lett..

Kanskje en duo-vogn dekker dine behov. Stor og god bag, men er jo tung.. Skal du ha den mye inn og ut av bilen? Har du stor stasjonsvogn??

Jeg har en Quinny Freestyle jeg skal bruke med bag. Denne valgte jeg fordi den har 3 hjul og vendbar sportssete. Den er tung, men jeg har ikke bil på dagtid, så den skal ikke så mye inn og ut av bil.
Jeg hadde duovogn til eldstemann, men etter å ha hatt tvillingvogn med 3 hjul vil jeg ikke ha 4-hjuling igjen med mindre hjulene foran kunne svinges..
Jeg bruker vogn hver dag - både i turterreng, asfalt og kjøpesenter.
Men skal ha en ny vogn til våren igjen - og da blir det enten Mountain Buggy Urban eller Easywalker Sky.. Dette fordi at den vognen jeg har passer bra frem til barna er 1,5 år.. Ikke så god til større barn.
Også trenger vi en som tar mindre plass i bilen når vi skal på sommerferie neste år..

Her har jeg "lånt" et bilde av en som er lik quinnyen min:

Jeg hadde Simo kombi sist og var strålende fornøyd. Duo vogn har nok en noe større bag...
Denne gangen har vi kjøpt Emmaljunga City Cross, en kjempe lett og nett vogn. Bagen er liten, men jeg syns Emmaljunga duo blir for stor rett og slett... Kan jo bruke sportsdelen med voksipose oppi? Mange som gjør det hvis bagen er for liten[;)]

jeg har vagt å kjøpe brukt vogn jeg, for er bare intresert i bag delen
og orker da ikke bruke maaange tusen for en vogn jeg skal bruke i
8-10mnd.... har valgt en basson roma, den har god plass i bagen og
er god å trille (syns jeg iallfall). men som di fleste andre duo vognene
er den jo litt stung og stor.....

Fortsetter å si: simo, ingen over, ingen ved siden[;)]

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo[:D]
Vi bor på landsbygda, og trengte en litt robust vogn. Den har stor bag som lillegull kan vokse i.. Den er ikke tung i det heletat, men den er stor.. Så en må ha stort bagasjerom i bilen. Vi har stasjonsvog, så det går kjempebra[:)]

Tako fastrider!!! Fire hjul, lufthjul, vendbart håndtak, softbag, den er genial :)

Vi skal ha emmaljunga edge duo. Bor også på landet, så er avhengig av å ha en vogn jeg kan trille på all slags føre. Ville derfor ha 4 hjul, da jeg føler at de er mer stødig enn de med 3. Min søster har mondial (er på en måte samme vogna som edge, bare mer klassisk utseende på den), og hun er veldig fornøyd med den. Simo var også et alternativ, men synes emmaljunga er finere. Mange synes den vogna er stor og tung, men jeg synes vekta er grei. Skal ha klassisk understell da, og det er vel både et par cm mindre og et par kilo lettere enn sportsunderstellet. Hvis en er avhengig av å ha en lettere vogn ville jeg gått for emmaljunga citycross.

Vi satt i samme "knipe" som dere, men ble egentlig ganske fort innstilt på å kjøpe Easywalker SKY med bag til. Og den bag`en er også en av de største:) Den har tre hjul, og jeg skal også bruke den endel på landet:)

http://www.easywalker.se/zwe/sky.html

ORIGINAL: litlepip

Vi satt i samme "knipe" som dere, men ble egentlig ganske fort innstilt på å kjøpe Easywalker SKY med bag til. Og den bag`en er også en av de største:) Den har tre hjul, og jeg skal også bruke den endel på landet:)

Åh, de har så mange fine farger [:)] hvilke skal du ha på bag/sportsdel?

Vi bor på landet, triller turer på grusvei og skogsvei.
Vi har en simo duo fra førstemann, og kommer til å bruke den nå også.
Bagen er stor, men god plass til unge og pose gjennom hele vinteren.
Bakdelen med denne vogna er at den tar stor plass i bilen, og er ganske tung.
Dessuten er bagen tung å bære på, men det gjorde jeg sjelden.
En stødig og robust vogn.
Uansett hvilken vogn du velger, vil jeg anbefale en med 4 hjul.
3 hjul er supert i by og på kjøpesenter, men jeg foretrekker en med 4 hjul
når jeg triller på landet.

Jeg sliter også med samme problemet!
Jeg bor på en øy uti havgapet, og tror jeg går for en Simo Duo. Må ha en vogn som står imot litt vær og vind, og som har god plass til voksende baby, klær og pose!

ORIGINAL: Lille Clementine

ORIGINAL: litlepip

Åh, de har så mange fine farger [:)] hvilke skal du ha på bag/sportsdel?

Jeg får kjøpt en bag som er brukt i 6 mnd til 600 kroner, og den er brun. Ikke så veldig sprekt, men praktisk med tanke på skitt[:)] dessuten venter vi en gutt nå, og neste gang kan det bli jente. Den fargen kan brukes til begge synes jeg. Sportsdelen tror jeg jeg vil ha svart, for jeg har lagt merke til så mange barn i slike type vogner i det siste som sitter og spiser alt mulig kliss og har skitne støvler på[:)] Kan se for meg at de andre fargene kan fortere skitne... Men vogna er ikke kjøpt enda, så alt kan forandre seg[:)]

ORIGINAL: Vugge

Vi har bestilt Emmaljunga Mondial Duo

Vi tok den fordi den har en stor bagdel, store hjul og virket stødig.
I tillegg skal jeg ikke legge skjul på at jeg syns det er den peneste vi har sett på.
Jeg syns det er bedre med litt for god plass enn å ende opp med en vogn som føles for liten når vinteren kommer

Men, vi var helt ferske i barnevognverden vi også, men anbefaler dere å dra til en butikk som har mange barnevognmodeller og snakke med en selger hvis dere ikke har gjort det.. Det hjalp oss hvertfall. [:)]

Strålende fornøyd med Emmaljunga Duo Edge[:)] Det følger altså med to overstell når du kjøper duo vogn. Dypbagen, den delen man bruker da babyen er liten er stor og god og ser så herlig myk ut[:)] Vognen er ROBUST og er perfekt til grusveier som det ofte er mye av på landet.
Vi bruker den fortsatt till jenta vår på snart 3 som sover på dagtid ute i vognen. Dvs du har vogn i flere år[:D] Vet ikke hvor i landet du bor, men jeg kan også anbefale deg en butikk i Strømstad som selger babyutstyr. Der får du god veiledning og god service! Den butikken heter Kattys babyshop. I tillegg vil du nok tjene på kursen. Vi sparte en betydelig slant da vi valgte å kjøpe vogn i Sverige[:)]
Anbefales på det sterkeste[:)]

ORIGINAL: Myfirst

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo[:D]
Vi bor på landsbygda, og trengte en litt robust vogn. Den har stor bag som lillegull kan vokse i.. Den er ikke tung i det heletat, men den er stor.. Så en må ha stort bagasjerom i bilen. Vi har stasjonsvog, så det går kjempebra[:)]

denne ønsket jeg meg faktisk og var fast bestemt på att den skulle jeg ha helt til det dukket opp to der inne i magen... hehe

http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=663488&b_kid=325469

jeg har simo komibvogn.. fikk den for noen dager siden.. virker veldig solid og god.. romslig vogn, 4 hjul, ikke svingbare - men av og til tror jeg nesten det kan være lettere når en skal på tur over alt - spes gjerne hvis du er i ulent terreng kanskje... anbefaler simo ivertfall.. min venninne har også en slik en - ikke samme årsmodell og farge men også den er ganske stor i bagen. de tar heller ikke mye plass når en legger den sammen.

Jeg er kjempe fornøyd med "emaljunga duo edge", den er kjempe god å trille, var på endel trilleturer med turistforeningen med første mann, han brukte den dype beggen til han var 11mnd, og han var født i mai det vil si at han brukte den hele vinteren til det begynnte å bli varmere i været med en tykk skinnpose oppi, kunne sikkert brukt den lenger men syns det holdt når han begynnte å nærme seg året. Det eneste problemet mitt er hva vi skal gjøre når nestemann kommer for han sover fortsatt i denne vogna (sportsvogn delen) i Barnehagen. Og jeg vil gjerne bruke denne på neste mann også! Det negative er at den er litt stor å tung å få inn i bilen hvis ikke du har stasjonsvogn eller lignende vi har en Rav 4 den passer perfekt slår bare sammen og lemper inn.

Back
Topp