Barnevernspedagoger, se hit!

Trekløveret <3

Forumet er livet
Jeg skulle vært ferdig utdannet førskolelærer nå, men pga svangerskapet har jeg 2 eksamener igjen...
Men har tenkt mye videre nå det siste året, mens jeg har gått gravid og vært hjemme med gullet og sånn, at jeg ikke har lyst å "bure meg inne" i bhg...Tenkt veldig på noe innen barnevernet da jeg har stor interesse for slikt arbeid.. F.eks siste pedagogikk eksamen nå i 3klasse så skrev jeg om barn med spesielle behov..hovedvekt på omsorgssvikt og slikt...og har aldri hatt så god karakter på skriftlig eksamen!![8D] (*skryte litt av meg selv*[8D])

Men er det mulig å ta et kurs for å videreutdanne meg til å kunne jobbe i barnevernet f.eks... eller må jeg til med 3årig skole igjen da???[8|]

du må dessverre ta hele utdanningen - man får ikke "fritak" for noen fag fordi man har utdannelse fra før. Selv er jeg straks ferdig - holder på og jobber med bacheloroppgaven min (hvor jeg skriver om samarbeid mellom barnehager og barnevern), og etter den er levert er det bare eksamen som står mellom meg og en yrkestittel

lykke til med valget!

ORIGINAL: lenemor

du må dessverre ta hele utdanningen - man får ikke "fritak" for noen fag fordi man har utdannelse fra før. Selv er jeg straks ferdig - holder på og jobber med bacheloroppgaven min (hvor jeg skriver om samarbeid mellom barnehager og barnevern), og etter den er levert er det bare eksamen som står mellom meg og en yrkestittel

lykke til med valget!

Fanken..[&o][8D][:D] Trodde kanskje det fantes noen kurs over 1år eller noe....

Lykke til med oppgaven, og med jobben når du kommer dertil[;)][:D]

Jeg er barnevernpedagog.

Barnevernpedagoger, sosionomer og vernepleiere har så og si samme 1 året...derfor kan man bytte mellom 2 og 3 år[;)]....men ikke med andre utdanninger[;)]

MEN du kan jo som førskolelærer søke på stillingene som vi søker på! Har jobbet med mange miljøterapeuter som har vært lærere, men ikke førskolelærere....almennlærere[:)] I søknadstegsten står det ofte 3 årig helse og sosial høgskoleutdannelse[8|] Er lærer under helse og sosial???

ORIGINAL: Trønderpia82

ORIGINAL: reimaTURBOtec

Jeg er barnevernpedagog.

Barnevernpedagoger, sosionomer og vernepleiere har så og si samme 1 året...derfor kan man bytte mellom 2 og 3 år[;)]....men ikke med andre utdanninger[;)]

MEN du kan jo som førskolelærer søke på stillingene som vi søker på! Har jobbet med mange miljøterapeuter som har vært lærere, men ikke førskolelærere....almennlærere[:)] I søknadstegsten står det ofte 3 årig helse og sosial høgskoleutdannelse[8|] Er lærer under helse og sosial???

Har vernepleiere det samma første året som oss også? hmm d visste jeg ikke.
Husk at barneverndpedagogutdanningen åpner for veldig mye mer enn det å jobbe i barnevernet. Vi er som poteten, og kan brukes til alt.. i allefall mye.

Der jeg gikk hadde vi det. Masse forelesninger sammen også. Vi kunne søke om overflytting etter 1 året!

Back
Topp