Barnevernet???

Bollemor

Elsker forumet
*MIA*
Noen som vet litt om hvordan de gjør ting?
De som bor over oss fikk politiet på døra her om dagen.
Da jeg snakket med de vi leier hos, sa de at det var barnevernet og en rutinekontroll, men de visste ikke noe mer enn det..
Men jeg bare tenker at de sender vel ikke polititet hvis det bare er en rutinekontroll??
Det er veldig mye bråk, skriking ect fra dem og barna legger seg somregel ikke før 11-12 tiden [:o]
bare håper det ikke er noe alvorlig....

Kan være at de har hatt besøk og oppfølging av barnevernet før, og at de blir sjekket jevnlig, evt fått inn en bekymringsmld fra noen, sånn at de måtte inn igjen..?[8|] Vet ikke jeg altså, bare gjetter litt her..[:)]

Nei de pleier ikke å sende politiet, de kommer selv... Har kun me seg poilitet hvis de ska hente barna, eller noe sånt... merklig.....

Det hørtes merkelig ut... Politiet kommer gjerne hvis det er mistanke om seksuelle overgrep.

Vet at noen i slekta til barnefaren til mine barn har "problemer" med barnevernet.
Når barnevernet har kontroll der, så bruker politiet å være med.
Men faren bruker hasj([:@]), så kan være derfor de har med politiet der...

Barnevernet har gjerne med seg politi dersom de er bekymret for egen eller andres sikkerhet. Det kan være at de skal formidle noe som kan utløse sterke reaksjoner - men i enkelte tilfeller kan jo faktisk det at en ene og alene representere barnevernet utløse reaksjoner. Dersom dere hører mye krangling og dere er sikre på at barn er tilstede, ikke nøl med å  ringe barnevernet for i det minste å få drøfte saken anonymt. Så kan dere i fellesskap komme frem til om det bør sendes bekymringsmelding. Man kan melde bekymring anonymt, men dersom det blir snakk om omsorgsovertakelse må man være forberedt på at anonymiteten blir brutt. Da har foreldrene krav på å vite hvem som meldte til barnevernet. Men husk: Ingen barn fortjener dårlige oppvekstvilkår - meld i fra, vær bekymret og gjør handling ut av bekymringen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er barnevernet redd for at de trenger støtte så tar de med politiet[;)] Trenger ikke være no skummelt eller veldig alvorlig av den grunn[;)]

Back
Topp