barnevernet.....la diskusjonen gå

Frøken Happy

Glad i forumet
Ble litt engasjert av å les ett innlegg på nettby..og vil høre hva folk mener egentli om barnevernet...

tenker folk på att man hører bar en side når det gjelder barnevernet?

å att barnevernet også gjør mye bra..?

eller er de bare negativt i forhold til dette?

hilsen meg[:)]

man hører vell mye av det negative kansje.
min oppfatning er at di gjør maaasse arbeid vi ikke hadde kunne vært uten.
men noen ganger gjør di såklart feil.

De gjør mest bra men det er jo de tingene folk ikke er fornøyd med som man stort sett hører om. Dessuten er det alltid to sider av en sak!! Man kan ikke tro, tenke og mene ting om hverken barnevernet eller andre så lenge man ikke har belyst saken fra alle sider.

hilsen barnevernspedagogstudent 2. året[:)]

Enig der [:)]

jeg har selv bare positive erfaringer med BV...

ORIGINAL: nalille

Har egentlig ingen erfaring med barneværnet.
Men det er jo mest de negative erfaringene man hører om..

jobber med det administrative på et barnevernsenter, og jeg må si at jeg er veldig veldig glad for at de barna som bor der (er midlertidige boliger fram til de får fosterforeldre) er der. mye trist og utenkelig mange barn går gjennom[:(] så det er bra de får hjelp!

Er det ikke slik som i livet ellers da, at gode nyheter spres lite, mens dårlige spres raskt og over alt.. vi er jo litt sånn som hungrer etter drama og spetakkel?..
Tenk på alle de små barna som har et myyyye bedre liv pga. barnevernet! Jeg synes det er en trygghet at barna våre har sitt eget "politi" jeg. F.eks. i 2006 hadde 30 000 barn tiltak fra barnevernet, 24 000 av de var såkalte hjelpetiltak(råd/veiledn.,barnehageplassering,foreldrestøtte osv.) Og hvor mange av disse har dere så hørt klage? Må nesten se det i riktig perspektiv.
Det blir litt sånn som med legene/sykehusene, fordi de griper inn i det mest private hos menneskene er begge parter veldig sårbare om noe skulle gå galt..

Bestevenninnen min har jobbet i BV i mange år nå, og henne har jeg stor respekt for!

Jeg vet at hun gjør alt hun kan for å gjøre en god jobb. Bare tanken på å jobbe med det hun gjør, får det til å gå kaldt nedover ryggen min....Alt det fæle hun får se[&o]
Mange gode saker er det selvsagt, og flertallet er jo lettere rutinemessige saker...
Men det er de tøffe sakene som setter merke i de som jobber i BV, helt klart.

Tenk dere selv å sitte med andres familier/barns skjebner i fanget....Når du har barn og familie selv...

Man hører om de fæle sakene, hvor da BV henges ut....Men BV kan sjeldent uttale seg selv i de sakene...Saken har alltid 2 sider...Dessuten er det kun mennesker som jobber i BV også, selv om graverende feil aldri burde skje med barn involvert.

Back
Topp