Barnevennlige katter? (rasekatter)

Jeg har en hellig birma og den har vært helt fantastisk med sønnen min. Hadde jeg skullet skaffe meg rasekatt igjen hadde jeg gått får den... koster ca 7000kr tror jeg

ORIGINAL: Trine81

Jeg har en hellig birma og den har vært helt fantastisk med sønnen min. Hadde jeg skullet skaffe meg rasekatt igjen hadde jeg gått får den... koster ca 7000kr tror jeg

De er nydelige! [:)]

De sier Ragdoll er barnevennlige katter (Ingen regler uten unntak selvsagt...men det gjelder jo alle)
Og i tillegg er det en NYDELIG katt :)

ORIGINAL: Ugla med julekule

De sier Ragdoll er barnevennlige katter (Ingen regler uten unntak selvsagt...men det gjelder jo alle)
Og i tillegg er det en NYDELIG katt :)

Jepp, de er også nydelige! [:D]

Har tenkt mest på hellig birma og ragdoll. Vet du ca hva de koster?

Skipskatter! De er supersøte og billige!! Ligger vel på 2-3000!

Veldig usikker..vi gikk for huskatt..
Men tipper ca 7?

Søk oipp oppdrettere og spør.. ville også sjekket litt på standarder for ragdoll..for det er jo store variasjoner på dem om du vil stille ut.. :)

Jeg fant dette i en debatt (fra oppdretter=)
Normal pris for Ragdoll til kos er; kr. 5000,- for colorpoint, kr. 6000,- for mitted og kr. 7000,- for bicolor.
Det er for standardfargene.
De nye fargene varierer en del fra oppdretter til oppdretter, men selv tar jeg kr. 500,- ekstra, men det kun når de selges til utstilling eller avel.

ORIGINAL: smash

Er de lett å få tak i?

Jeg så på ett program katter nå nettopp og de sa at Bombay-kattene var verdens mest barnevennlige katter... Jeg vet ikke altså...

Regnes skipskatter for rasekatter?
Moren til vår katt hadde hatt ett kull med skipskatter sa hun som ga oss den. De hadde ekstra tær..skjønte det var eneste forskjell?
Er på TYNN grunn her altså...

Moren til vår katt hadde hatt ett kull med skipskatter sa hun som ga oss den. De hadde ekstra tær..skjønte det var eneste forskjell?

Ja, det er egne raser [:D] Jeg hadde en skipskatt for et par år siden, og i papirene hennes, stod det rasekatt.

Ja, det er egne raser [:D] Jeg hadde en skipskatt for et par år siden, og i papirene hennes, stod det rasekatt.

Kult..lærer noe nytt hver dag :)

ORIGINAL: Chumalunga

Tror ikke det går så mye på rase, men hva slags sosialisering kattungen har fått gjennom oppveksten. Velg deg en kattunge som er vokst opp i en familie med små barn, som har hatt dem rundt seg hele tiden, blitt kost og herjet med! Selv driver jeg oppdrett av tre forskjellige raser (Maine Coon, Norsk Skogkatt og Bengal) og ALLE mine avkom har vokst opp til å bli familiekjære barnevennlige katter, fordi de er blitt sosialisert til det fra dag 1.
Har møtt både Ragdoll og Hellig Birma med helt ufordragelig gemytt, som jeg aldri hadde latt være alene med sønnen min (men har møtt mange trivelige også!) - det går mer på kattens personlighet enn på rasen.

Veldig enig med deg!

Tror du er glad i storekatter forresten.. Åhh...skulle ønske man kunne hatt så mange flere katter.. :)
Utrolig vakre og sterke dyr (og tidvis komiske)

Tror ikke det går så mye på rase, men hva slags sosialisering kattungen har fått gjennom oppveksten. Velg deg en kattunge som er vokst opp i en familie med små barn, som har hatt dem rundt seg hele tiden, blitt kost og herjet med! Selv driver jeg oppdrett av tre forskjellige raser (Maine Coon, Norsk Skogkatt og Bengal) og ALLE mine avkom har vokst opp til å bli familiekjære barnevennlige katter, fordi de er blitt sosialisert til det fra dag 1.
Har møtt både Ragdoll og Hellig Birma med helt ufordragelig gemytt, som jeg aldri hadde latt være alene med sønnen min (men har møtt mange trivelige også!) - det går mer på kattens personlighet enn på rasen.

Mye tar du får en kattunge med avls forbud?

De så herlige ut! [:D] Hva ligger de på i pris?

Går mest på sosialisering av kattene.
Den mest "barnevennlige" katta jeg har hatt er en vanlig huskatt.
Fikk den da en av barna var 7 mnd,
og det var perfekt.

Hadde en perser da jeg fikk første mann, ho passet på gutt ungen.
Lå ved siden av han, og gjorde aldri noe galt.

Har også hatt burmeser (veldig sosial), siameser (altfor snakkesalig), maine coon ( katastrofe, men det var en omplasseringskatt), skogkatt ( også veldig snill med barna)

jeg kan anbefale sibir katter.. super søte og barnevennlige. veldig mange allergikere tåler disse kattene også.. legger ved en link til en seriøs og flink oppdretter så kan du se hvordan de ser ut:
http://www.neris.in/

Britisk korthår

Her har vi veldig god erfaring med Ragdoll, hun passer på gutten, og han kan nappe ut værhår uten at hun reagerer! Hun er helt spesiell med lillegutt, har vært det siden dag èn.
(har får ikke være ekkel med henne, men noen ganger er han for rask til at vi ser det :p)

Vi kjøpte via http://www.aakresragpride.com Veldig fornøyde med dette oppdrettet [:D]

Alle katter er forskjellige selv om de er av samme rase! Har selv 3 maine coon katter som er HELT forskjellige! Men alle er veldig snille med snuppa her[:)]
De takler ho på hver sin måte, ene stikker av, ene slår med poten uten å ha klørne ute og siste bare ligger der og godtar "alt"...

Back
Topp