Barnevennlig på Konnerud i Drammen?

Bkno3405162

Andre møte med forumet
Hei,
vi er et par med en datter på 1 1/2 år. Etter 15 år i Oslo så begynner vi å kjenne litt på behovet for noe større og kikker litt på Drammensområdet.
Vi bor nå i leilighet men er ute etter enebolig i et barnevennlig område. Lite trafikk, lekeplasser og nært naturen er noe vi ser etter. Vi har lest litt om Konnerud, noen som kjenner til dette området eller andre plasser som vi bør kikke nærmere på? Vi bli glade for alle tips vi kan få.

Konnerud er et fint område, men et mareritt å komme seg dit i rushtrafikken. Selv bor jeg på Nøste i Lier, og stortrives her. Gatene er fulle av unger som leker, lav fartsgrense hele tida, forholdsvis lite trafikk og bare fem minutter til sentrum av Drammen. Nå vet jeg ikke prisklassen dere tenker på da. Men er ikke noe særlig verre her enn på Konnerud.

Broren min med familie bor på Konnerud og de trives i alle fall veldig godt, både små og store... :-) Men som nevnt.... Er en del kø for å komme seg til/fra i rushtiden...... :-p

Bor selv på Øren og trives veldig godt. Kjempefine barnehager og en god barneskole :)

Åssiden, Hedensrud, Åskollen er også steder dere burde titte på, da slipper dere trafikken, som kan være et helvete i rushen og på vinteren. :)

Vi tenker i prisklasse i underkant av 3 mill. Det med rushtrafikken er noe vi virkelig må ta stilling til ja. Vi jobber begge i Oslo og er avhengig av å komme oss med buss til byen for å pendle inn med tog. Vi har sett litt på Lier også men ser det går få busser inn til sentrum derfra. Vi har bil men kun en av oss har lappen (foreløpig) Vi skal undersøke både Øren og Nøste, takk for tips :)

Fra Åssiden og Øren går timesekspressen inn til Oslo hver halvtime :)

Vi tenker i prisklasse i underkant av 3 mill. Det med rushtrafikken er noe vi virkelig må ta stilling til ja. Vi jobber begge i Oslo og er avhengig av å komme oss med buss til byen for å pendle inn med tog. Vi har sett litt på Lier også men ser det går få busser inn til sentrum derfra. Vi har bil men kun en av oss har lappen (foreløpig) Vi skal undersøke både Øren og Nøste, takk for tips :)

Nøste ligger kort vei fra Brakerøya stasjon som igjen har tog til Oslo. Veldig kjekt akkurat det. Avhengig av hvor på Nøste man havner, så er det alt fra 10 min å gå til 10 min å kjøre pga den hersens rundkjøra ved CC :P

Konnerud er et fint område, men et mareritt å komme seg dit i rushtrafikken. Selv bor jeg på Nøste i Lier, og stortrives her. Gatene er fulle av unger som leker, lav fartsgrense hele tida, forholdsvis lite trafikk og bare fem minutter til sentrum av Drammen. Nå vet jeg ikke prisklassen dere tenker på da. Men er ikke noe særlig verre her enn på Konnerud.
Jeg vil si prisklassen på Nøste er noen par tre-fire hakk over Konnerud. Prisene er virkelig høye!

Bor selv i Mjøndalen. Et lite, rolig, barnevennlig, og en drøm å pendle fra.

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Kommer an på hvor på Nøste. På Stoppenkollen er de kriminelle. Men ligger flere hus til salgs i området her for 2.7-2.9 mill nå.
Er ikke sååå godt kjent, men vil tro det er dyrere på Nøste enn Konnerud :) Finner ikke noe til salgs til den prisen på finn nå? :(

Åskollen er fint det:)
Selv bor jeg i bødalen/Slemmestad og her får du mye til 3 mill samt at ekspressbussen til Oslo går her. Mye kortere vei til Oslo også:)

Fra min kjære iPhone<3

Back
Topp