Barnevakt

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Da har vi hatt barnevakt på lille snuppa for første gang :) Hun er 10 uker.. Gikk kjempefint! Farmor som passet, ca 4 timer.. Farmor hadde ikke turt/rukket å gå på do, bleia var feil vei osv, men ellers alt bra :joyful:
 
Jeg har hatt barnevakt opptil 1 time noen ganger av min mor. Første gangen hadde nest eldste tryna på sykkel et stykke inni skogen på sykkeltur med faren og eldstemann, så jeg måtte hente ham med elsykkelen min med kasse foran. Da fikk min tøffe mor ansvaret for begge de yngste. Hun er over 70 år, men hadde sikker glatt passa hele dagen om det ikke var for fullamming med hyppige måltider på lillefrøkna.
 
Jeg har hatt barnevakt opptil 1 time noen ganger av min mor. Første gangen hadde nest eldste tryna på sykkel et stykke inni skogen på sykkeltur med faren og eldstemann, så jeg måtte hente ham med elsykkelen min med kasse foran. Da fikk min tøffe mor ansvaret for begge de yngste. Hun er over 70 år, men hadde sikker glatt passa hele dagen om det ikke var for fullamming med hyppige måltider på lillefrøkna.
Sprekt gjort av mormor :gen014
 
Oldemor på 78 år (sprekere enn meg på 28:laughing002) har passet en time her og en time der, ifbm noe småtteri og ærend/møter. Da har hun bare hevet meg på dør, haha ❤️ Da sitter hun med baby i armene og storkoser seg.
 
Jeg merket at min svigermor (hennes første barnebarn) var mye tryggere med babyen når vi kom hjem, enn tidligere.. Det hjalp veldig å få være alene litt, uten oss tilstede ;) Hun er jo litt usikker naturlig nok, og jeg merker at når vi er tilstede så tar hun ikke like mye i initiativ.. Så her blir det barnevakt snart igjen :)
 
Vi har også hatt bestemødre som enten har trillet tur noen timer mens mini sov, så har vi gjort litt husarbeid eller fått tid til å fortsette med oppussing..eller låst døren og vært litt kjærester ;)
Og mor har sittet her med mini mens vi har vært på butikken og slike småting. Men det er fullamming, så det blir korte turer :)
 
Her har også både min mor og svigermor passet lille i et par timer. Det lengste hun har blitt passet var 3 timer hos svigermor da jeg var hos frisøren :) hun fikk da en flaske utpumpet melk og det hadde gått så fint!
Ellers har mamma og svigermor tatt henne med på trilletur hvor vi har fått tid til å vaske/rydde litt og vi har også låst døren og hatt litt kjærestetid som nevnt over her :joyful:

Tror det blir en stund til jeg vil ha henne på overnatting da :p Hun har begynt å sove utrolig godt på natten, fra ca 19.00-07.00 med enten en eller to ammeøkter, og da mener min mor at hun snart burde være klar for å sove over der, men jeg er jo ikke klar i det hele tatt :yuck:
 
Her har også både min mor og svigermor passet lille i et par timer. Det lengste hun har blitt passet var 3 timer hos svigermor da jeg var hos frisøren :) hun fikk da en flaske utpumpet melk og det hadde gått så fint!
Ellers har mamma og svigermor tatt henne med på trilletur hvor vi har fått tid til å vaske/rydde litt og vi har også låst døren og hatt litt kjærestetid som nevnt over her :joyful:

Tror det blir en stund til jeg vil ha henne på overnatting da :p Hun har begynt å sove utrolig godt på natten, fra ca 19.00-07.00 med enten en eller to ammeøkter, og da mener min mor at hun snart burde være klar for å sove over der, men jeg er jo ikke klar i det hele tatt :yuck:
Første gang tredjemann hos meg ble passet hele natten av bestemor (som var første overnattingsvakt) var han 1,5 år:) Husker ikke med de eldre brødrene, men det var vel noe tilsvarende. Eldstemann er eneste som har vært flaskematet gjennom natta av pappaen i fullammingsperioden:) Da var han 5 mnd. Å ha barnevakt gjennom natt nå ville føles fryktelig tidlig for meg. Det samme med pappapassing. Ville liksom ikke vært noen vits heller om jeg likevel måtte opp og pumpe brystspreng:hilarious: Da skulle det vært noe ekstremt viktig jeg måtte være med på. Vi mødre er nok klare for slikt til ulik tid:)
 
For meg er det for tidlig med at barnet skal overnatte uten meg. Med tanke på amming og spreng, men aller mest fordi jeg føler det er mamma og pappa barnet trenger nå. Kanskje når barnet er rundt ett år tror jeg for min del.. eller når barnet er klar :)
 
Back
Topp