Barnevakt

Tidligere: Aldri! Orker ikke å spør etter barnevakt his besteforeldre som ser mer ork i det enn glede :)

Men nå: min nye svigerfamilie er helt fantastiske. Dei spør om å få ta med seg barna på aktiviteter og etterlyser barna dersom det går mange dager i mellom :)
 
Ikke hatt barnefri på 2 år nå. Sjeldent vi har det uansett
 
Så ofte vi vil egentlig. Skal vi noe har vi mange å spørre, mamma og pappa, svigermor eller Svigerfar og fruen kan ingen av de har vi alltids tanter og onkler som vil [emoji4] I perioder har vi mere barnevakt og i perioder mindre. Er faktisk lenge siden vi har hatt noe nå, men i juni blir det tre helger med overnatting borte, to av de er lørdag til søndag og en er hele helgen. Barna er 6 og 9 og vil gjerne dette selv, så da koser vi oss med litt alenetid [emoji173]
 
Vi har hatt lite barnevakt etter lillegutt kom i desember, dette er pga han har en tendens til å hylgråte hver kveld og vi vil ikke skremme vekk barnevakt :p frøkna på 2år har vært på overnatting en gang hos svigers og to ganger hele ettermiddag der de leverer henne rett før leggetid siden lillegutt kom :)
 
Eldste er en del hos mormora si. Hvertfall noen dager i måneden. Men bor 5 minutter unna, og er ikke fordi vi trenger det, men fordi mormora gjerne vil passe henne når hun kan for å gjøre hyggelige ting sammen. Stort sett er det snakk om dagtid isteden for bhg når vi er på jobb. Hun har henne kanskje en kveld i måneden også, hvis vi skal på kino eller restaurant alene. Men da er det jo bare snakk om et par timer som regel... synes nesten folk ser på det som negativt at man har barnevakt? Men jeg tenker at det er flott at hun får tilbringe litt alenetid med nær familie utenfor oss! Knytter bånd, blir trygg på andre og får all oppmerksomheten :p men overnatting er det sjeldnere. Jeg liker å ha henne hjemme på nettene :p
 
Så og si aldri
 
Frøkna på 5 år har kanskje overnatta vekke 5-6 ganger sidan ho var 2 1/2 år.
Sist vi hadde barnevakt var i desember, då hadde vi en «siste date» før lille kom i januar.

Eller faktisk så hadde vi jo barnevakt i 3 netter ifb med fødselen... Då var mamma her og hjalp størstefrøkna på 17 år. Det er det lengste eg har vore vekke frå ho.

Vi har ikkje besteforeldre som maser om å få låne (dessverre for ungane sin del). Men dei passer gjerne om vi spør :)
 
Min mamma er helt fantastisk, hun stiller opp ofte [emoji173]️ ungene elsker henne :D vi er heldige, hadde ikke hatt mulighet til
Å ha de jobbene vi har om det ikke hadde vært for henne. Vi spør aldri om barnevakt bare for å ha fri.
 
Jeg har mye fantastisk familie i nærområdet. Og barnet mitt er enebarnebarn. Så både mormor, farmor og tanter ønsker å tilbringe mye tid med han.
Dette betyr jo at han ofte blir med dem på tur. Og det hender han tar en overnatting hos dem.
Han pleier å komme opp i armene på dem, snu seg og vinke til oss når dem kommer på besøk
 
Vi har stortsett aldri barnevakt til sambo sine barn [emoji5]
 
Altfor sjeldent! Egentlig! Besteforeldrene spør sjeldent om å låne hun og vi spør kun når det skjer noe spesielt - veldig sjeldent [emoji849]
 
Aldri hatt barnevakt. Men nå er han bare 10 mnd gammel :) mamma var her å passa på han mens vi drev med ting i hus og hage (vi driver med flytting og ikke alltid enkelt å få til med en liten en som krabber etter)
 
Varierer, vært litt nå i vår da vi har fått litt tid til oss som kjærester også. Før det hadde vi ikke hatt barnevakt på 2 år, se bort fra da foreldrene mine passet storebror da vi fikk lillebror men regner ikke helt det med i beregningen ;-)
 
Har hatt barnevakt i hele kanskje 2 timer tilsammen på 10 måneder [emoji849] vi skal nok ikke ha mye barnevakt før han er stor nok til selv å uttrykke ønske om å være med andre :)
 
bestefar bor i nærheten og sitter barnevakt for 2 åringen 1-2 dager i mnd. Kun på dagen, bestefar er ikke helt komfortabel med overnatting ennå siden storebror ikke kan gå og bestefar har litt utfordring med mye bøying og bæring, gutten derimot hadde gladelig overnattet for han er helt oppi skyene etter bestefar :p lillesøster på 9 mnd har farmor og farfar passet noen timer 4 gange tror jeg når jeg har vært på kurs (driver med videreutdanning) og samboer har hatt viktige møter på jobb. De har også passet begge to 2 ganger når samboer og jeg har hatt litt kjæreste tid et par timer (sett på forestilling i teateret en gang og vært ute å spist middag en gang). Vært ca 15 med bil hjemmefra så har kunne komme hjem på kort varsel . Gått veldig bra.
 
Har noen timer her og der gjerne flere ganger i mnd. Spesielt om jeg har feks en fysio avtale og svigermor har anledning til å passe guttungen. Fordelen med å ha svigerforeldre i nabohuset.

Overnatting barnevakt er sjeldent. Men skal ha det neste helg. Og jeg gleder meg på ca 2 døgn med barnefri :)
 
Mormor og morfar (min foreldre) er de eneste som fungerer som barnevakt (med overnatting) på datteren vår på 4 år. Første gang hun var på overnatting hos de var hun 2 år og 4 mnd. I starten var det ikke så ofte. Kanskje 1. gang hver 4. mnd. Nå siste året er det kanskje hver 6-8. uke. Men kun 1 natt. 1 hel helg synes hun blir for mye. For et halvt år siden dro vi en hel vennegjeng på storbyweekend og datteren vår var hos mormor og morfar i 4 eller 5 netter. Det var nok litt for lenge for alle parter.... så det blir en stund til vi gjentar det.
 
Back
Topp