Barnevakt

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Etter først å ha postet denne på feil forum, prøver jeg her også :p

Hvor ofte har dere barnevakt?
Vi har det veldig sjeldent, er over et år siden sist nå, og kjenner litt på at jeg godt kunne ha tenkt meg og hatt det litt oftere.
Hadde vært så deilig å hatt en lite døgn bare mannen og meg
 
Svarer her å da :p

Guttungen er hos besteforeldrene sine en helg hver 6 uke ca, noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere, så da har vi på en måte barnevakt. De som spør om å få ha han, vi spør kanskje 2 ganger i året.
Vi tar ofte ting på sparket når de spør om å låne han og får gjort mye sammen bare vi to.
Veldig heldige sånn sett.
 
Det har vi svært sjelden.

Men var vel noen dager i fjor sommer for vi jobbet og han skulle slippe å være alene så mye
 
Må innrømme at det aldri har skjedd. ☺️ Klarer meg bare ikke uten disse små enda...
 
Har hatt barnevakt for barna fordi vi skal noe 2 ganger siste året. Har barn på 2 og 4. Ene gangen la vi dem før vi dro. Kom hjem før kl 1 begge gangene
 
Hver gang vi er hos svigers eller de er her (de bor 4 timer unna). Og da alt fra at de går en trilletur til 6-7 timer hittil (lille er 4,5 mnd).
 
Vi får barnevakt hver gang vi spør og når noe spør om å få ha de. Skjer ikke så ofte, men det er veldig godt med litt fri fra de.
 
Sånn ordentlig barnevakt hvor vi gjør noe sammen er vel nærmere et år siden og da var det noen timer får ellers barnvakt en sjelden gang når det er jobb ting vi begge burde være på osv som har skjedd to ganger i år og da har det hvert noen få timer.

Savner å ha muligheten til å gjøre noe alene med mannen
 
Ingen har passet lillemor over natta enda. Hun er snart 2,5

De eldste overnatter i ny og ne hos mine foreldre sånn en gang eller to i året.

Men vi satte igjen yngste hos mamma og pappa og dro på bowling med de eldste en dag for ikke så lenge siden. Mamma passer av og til ved planleggingsdager og sånn også
 
Stadig vekk. Ofte må vi på møter sammen eller på samme tid, jeg jobber en uke i strekk og da må ungene ha tilsyn hvis mannen skal noe.. så hender det vi er ute og koser oss med venner, eller har venner her - og da stiller svigers opp [emoji173]️
 
En gang i mnd minst. Helst hvertfall [emoji14] Men ikke vinterhalvåret da. Da kun om det er noe veldig spesielt. Mannen har brøytevakt da uansett. Så da blir det kun meg
 
Hadde barnevakt sist i februar 1uke :)

Kjenner at en helg nå snart hadde gjort seg, bare jeg å mannen. Men er så vanskelig å spørre noen.. Har ikke lyst til at svigermonster skl passe henne, av forskjellige grunner.
Svigerinna mi har 4 fra før Og familie min bor 24mil unna :dead:
 
Nå er våre litt større, så de overnatter gjerne med venner og har venner på overnatting her hjemme.

Får ugrunnen barnevakt hvis jeg spør familien. Men nå er de så store at det er ikke vare opp til meg, men om de har lyst selv.

Barnevakt er en sykt god investering for både helse og forhold.

Om svigermor ikke fester bleien på "riktig" måte eller gjør til annerledes - har ingenting å si.
Barnet har det bra allikevel
 
Ikke på fast basis, siden all familie bor langt unna. Sist var vel faktisk forrige helg, hadde svigers og tanta på besøk, så de satt hjemme mens vi gikk kveldstur med hunden og poden sov :) Før det var det romjula mens vi var på kino. Skal ha barnevakt over natta første gang i august, skal i bryllup, da er lille 2 år og et par måneder :)
 
Sjeldent, men blir nok mer når vi flytter nærmere familie :)
 
Nei nå og da ved behov, ingenting fast.
Siste 3 mnd har de overnattet en gang med farmora og en gang med foreldrene mine. Det er oftere enn vanlig (pga fødsel og mye jobbing på mannen).
Før det var det vel i november..
 
Vi har innimellom sånn 2 timer når det er personalmøte på jobben og liknende.

Men sånn overnatting med kvalitetstid for mannen og meg skjer rett og slett ikke.
 
Svært sjeldent. Hender eldste drar på besøk til besteforeldre på overnatting, men da er det fordi han vil/dem vil, ikke for at vi trenger barnevakt. Min mor passer dem noen timer på ettermiddagen hvis det er noe spesielt (møter feks), kanskje 2-4 ganger i året.
 
3 åringen blir passet en del av besteforeldrene nå [emoji4] hun elsker å være der! Så blir fort overnatting i hvert fall 1 gang i måneden, i tillegg til at de har henne på middag og tar henne med seg på litt aktiviteter i helgene innimellom [emoji4]
 
Back
Topp