Barnevakt

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Har dere hatt barnevakt enda? Hvor lenge og av hvem?

Hvis ikke, når ser dere for dere at dere er komfortable med det?

Ikke hatt barnevakt. Men nå er han kun 8 dager. Ser for meg at det blir veldig lenge til jeg skal ha barnevakt. Klarer ikke å være vekke fra han. Merker jeg savner han bare han ligger å sover i sengen sin. Hehe.

Har ikke hatt. Hvis vi trenger noen gang blir det mormor, som bor vegg i vegg ved oss.
Tenker det kan være aktuelt hvis jeg skal ut på en kort tur ca. 1 time. Ikke lengre enn det, foreløpig. Han er 1 måned.

Vil ikke kalle det barnevakt men min mor har hatt henne 10-15 min når jeg har hentet storesøster i bhg noen få ganger

Mamma var hjemme hos oss og passet henne i et par timer mens vi var ute og ordnet litt til jul da hun var 2 uker. Mamma og svigermor kommer nok til å passe henne litt på dagtid fremover, men overnatting blir nok en stund til. Det er nesten mest for besteforeldrene sine skyld, de vil jo så gjerne være sammen med henne.

Nei. Har ikke hatt behov eller hatt noen avtaler hvor jeg har trengt at noen skulle passe han :happy:

Tror jeg vil drøye det lengst mulig. Skulle aldri bli en av de mammaene men nå sitter jeg her,og vil ikke gi henne ifra meg til noen. Hun er så liten og så avhengig av oss,spesielt meg så hvorfor stresse med det ?
Vi skal forsøke en natt på hotell når hun er ca 4 mnd men tiden vil vise :hilarious:

Nei, ikke hatt barnevakt. Har vert ute av huset en liten tur (på butikken eller luftet hunden) mens pappaen var hjemme med han :)

Pappaen er hjemme med oss, og han har han gjerne i 2 ish timer en gang i blant så jeg får komme meg litt. Ellers har mamma vært med han en times tid noen ganger mens jeg og mannen gikk tur :) Ikke'no stress!

Kjenner at jeg blir verre med årene og for hver unge vi får:oops: Stresser ikke og regner med 4.juli blir første gang han vil ligge borte, så må øve noen timer før den tid:joyful:

Har ikke hatt barnevakt ennå, men regner med at det blir min mor og far, eller min søster som må trå til.. :P Vi har ikke så mye greier til vanlig, så tror ikke vi trenger fast barnevakt. :) I hvertfall ikke fåreløpig.

Vi har ikke hatt barnevakt ennå.. litt vanskelig da han bare sprutgulper når han får flaske.. kjenner at jeg ikke har behov for det ennå heller da[emoji4]

Har ikke hatt det enda, eller behov.
Om vi skal ha det, så tilpasser vi det nok i første omgang til å være mellom to amminger tenker jeg.
Kanskje så jeg og min kjære kan ta en middag ute en gang..
Ellers ser jeg ikke for meg at noen passer henne lengre før hun er flere måneder gammel. 4-5 kanskje..

Tror jeg vil drøye det lengst mulig. Skulle aldri bli en av de mammaene men nå sitter jeg her,og vil ikke gi henne ifra meg til noen. Hun er så liten og så avhengig av oss,spesielt meg så hvorfor stresse med det ?
Vi skal forsøke en natt på hotell når hun er ca 4 mnd men tiden vil vise :hilarious:

Jeg kritiserer ikke din mening og ditt valg, altså, men min lille har det like bra sammen med besteforeldrene og det har ingenting med at vi stresser å gjøre :) Vi kunne selvfølgelig klart oss uten, men det er jo fint at de får tid sammen også.

Jeg kritiserer ikke din mening og ditt valg, altså, men min lille har det like bra sammen med besteforeldrene og det har ingenting med at vi stresser å gjøre :) Vi kunne selvfølgelig klart oss uten, men det er jo fint at de får tid sammen også.
Nei,nei det skjønner jeg at du ikke gjør. Klart den lille har det fint med besteforeldrene :happy: det har nok for min del mer med at jeg ikke vil gå ifra henne, da hun er skikkelig mammadalt for tiden og ingen kan trøste henne på den måten jeg eller samboer gjør,da det er vi som kjenner henne og hennes behov best for øyeblikket.:) jeg hadde tenkt å ha overnatting denne helgen på fest med jobben, men det tør jeg ikke,da vi ser at lille krever mye og besteforeldre ikke er så trygge på henne at vi kan la henne være der før hun er eldre. Det er også pga deres helsemessige tilstand. Satser på at søsteren min kan ha henne for noen timer snart, så vi får tatt oss en tur ut, det høres deilig ut å ha noen timer ute, bare oss to ;)
Det er nok ekstra spesielt med første barn kontra nr 2,( tror jeg da.) Da slapper en kanskje litt mer av og vil gjøre ting sammen med det første barnet..

Her har min mor passet henne mens hun sov og jeg og mannen ute i hagen og lekte med storebror. Jeg gikk inn med en gang hun våknet. Kommer nok til å gå noen måneder før vi lar andre passe henne utover det :)

Vi har ikke hatt barnevakt enda, og vet ikke når det blir da det virker som kun mamma er god nok :nailbiting: samboer sliter også litt med å roe ham, og han har ikke bry til å holde på og prøve så lenge heller. Da er det enklere å gi ham til meg :facepalm:

Har ikke hatt barnevakt til henne, og har ikke kjent på behovet for det enda. Med storebror var mine foreldre barnevakt et par timer så vi fikk dra på kino når ham var ca 3-4 mnd. Vi hadde da fått kinobilletter i gave. Første overnatting var når han var 13 mnd.

Back
Topp