Barnevakt

Gullis!

Elsker forumet
Dette er ikke for å sette i gang en duskusjon, lurer bare på om dere har hatt barnevakt enda? Jeg har fremdeles ikke vært uten minste skatten. Julebord på lørdag og barnevakt booket. Lille sover før vi er gått og våkner mest sannsynlig ikke før vi kommer hjem. Barnevakten er farmoren og søsknene er hjemme, slik at de kan svare om hun lurer på noe. Jeg er blitt hønemor kjenner jeg☺️

Mamma hadde han da jeg var på foreldremøte, og var med i salongen med han da jeg måtte ta en kunde.. Ellers har jeg ikke hatt behov enda :) Hadde vært lettere om han bare kunne tatt smokk, eller flaske..
Ja også trillet ei venninne han da jeg var i kirken i mormors begravelse.

Last edited:
Her har mormor passet mens jeg var hos frisøren, og pappaen vært alene da jeg var på julebord. Hun tar flaske, så det var ikke noe problem. På torsdag skal jeg på konsert, men går etter at hun har sovnet og kommer hjem før hun våkner. Drikker ikke, så kan gi mat med en gang jeg er hjemme :)

Lille har vært flaskebarn hele tida så jeg var på kino allerede da lille var fem uker. Har vært avgårde flere ganger uten han og vært på julebord med jobb og drakk et par øl. Men det er pappan som har vært hjemme så ikke barnevakt.

Mamma/mormor har passet han når jeg er på butikken bare, hun gikk tur med han da han bare var et par uker alene.

Neste helg skal en venninne passe han noen timer, men hun stoler jeg helt på. Hun har ikke barn selv, men har alltid passet masse unger og ikke minst er hun barnesykepleier og jobber på barneavd og nyfødt intensiv :)

Svigermor spurte om å ta han med seg nå til helga for å besøke noen, det kommer vi og si nei til. Føler det blir for hennes behov og ikke vårt/lille sitt.

Ja, hatt det noen ganger nå. Vært på fest, show og middag, hos legen og på jentekveld. Da har det variert med hvem som har passet henne, enten da pappaen, moren min eller moren hans. Ikke noe problem :)

Mange ganger på dagtid, type 2-3timer mens hun sover...
Har vært på fest én kveld, da ga jeg henne mat før jeg dro kl 19.15 og så kom jeg hjem 22.30, da var hun hos broren min og kona hans! Gikk veldig fint :)

Nei. Ikke vært borte fra henne enda. Men tenker at pappaen skal ha henne alene så jeg og stor jenta vår kan dra på kino neste uke.

Hatt barnevakt en kveld da hun var 2 mnd, da var vi på show. Gruet meg veldig til det, men gikk helt fint. Var foreldrene mine som passet henne. Mellom middag og show kom de kjørende med henne så jeg fikk ammet henne. Farmoren har hatt henne på trilletur en gang, ellers henger vi sammen som erteris❤️

Har ikke hatt barnevakt ennå, er nok litt for avhengig av ham både på godt og vondt.. Kunne tenkt oss en kjærestedate snart, men siden jeg ammer og han ikke tar flaske så tenker vi at det får vente litt :)

Tenkte meg på julebord til helga men lurer på å bare droppe det.... har ikke prøvd å pumpe melk og ikke prøvd å gi vesla noe på flaske så kjenner liksom litt på følelsen av at det enkleste blir å bare bli hjemme :p
Men hadde nok hatt godt av å komme meg ut en liten tur på kveldstid og vært litt sosial med de på jobben.

Lille har ligget borte to netter allerede, første gangen når han var rundt en måned. Gikk helt fint for meg, han og mormor og oldemor :)

Pappa'n har han jo alene da jeg gjerne vil se på håndballtreninger og fotballtreninger. Og jeg drar noen ganger alene på kamper også:) Har vært på 2 jentekvelder. Ser ikke på han som barnevakt!
Har hatt en del problemer med tenna mine så har vært hos tannlegen 5 ganger siden han ble født, da er mormor her sammen med han:)
Han sov også hos ho når han var 3 1/2 mnd da vi feira bursdagen min i Oslo! Han hadde med seg storesøster på 9 da:P Ho hadde ikke no valg hehe! Og storebror på 13 var like i nærheten;) Leverte 19.00 og henta 09.30, ingen problem:)

Har ikke hatt barnevakt til henne enda. Men har hatt meg 10 min i butikken som er kort gåavstand unna :p

Storesøster hadde barnevakt for første fang når jeg skulle legges inn pga fødsel da var hun 23 mnd. Og jeg sendte med storesøstrene sånn at hun hadde dem med seg til foreldrene mine :)
Jeg har blitt kaldt hønemor før med de andre barna men jeg er såååå mye verre nå. I alle fall når det kommer til, og la Mor/Far ha på overnatting, eller noen timer. Så det blir nok leeeeeenge til Minste blir lånt bort :p Har klart og låne bort 2 åringen noen timer på dagen bare etter vi fikk Lillesøster :wacky: Mannen takler det, men IKKE jeg :nailbiting:

Ikke hatt barnevakt og tviler på at vi kommer til å ha det det første året i hvert fall. Mini tar ikke flaske, uansett hvor tom magen er, så da gidder jeg ikke å stresse med barnevakt. Kan ha moro senere når mini er litt eldre:-)

Min mor bruker å passe prinsessa menst jeg er på fysioterapi. Er vekke max 1 t, og ho sover da :)
Ellers føler vi ikke behovet for at noen passer henne enda :)

Jeg vil ikke pumpe meg i det heletatt så her fullammes det..☺jeg er nok sikkert litt rar men jeg har ikke lyst å begynne å pumpe for å være med på ting☺ den tid kommer. Jeg får ikke tilbake babytiden ❤☺siste baby på meg her. Har en gutt på 8. Jeg er heller ikke klar for at andre skal passe han....

Jeg vil ikke pumpe meg i det heletatt så her fullammes det..☺jeg er nok sikkert litt rar men jeg har ikke lyst å begynne å pumpe for å være med på ting☺ den tid kommer. Jeg får ikke tilbake babytiden ❤☺siste baby på meg her. Har en gutt på 8. Jeg er heller ikke klar for at andre skal passe han....
Hahaha mente jeg ikke var klar for å ha barnevakt til minsteman☺hehehe

Har hatt barnevakt én gang da han var rundt 10 uker. Tanten hans som passet mens mannen og jeg var på kino:) Det gikk veldig fint, men liker ikke å være borte fra han lenge av gangen.

Det vil ikke jeg heller, men passer det inn slik at vi kan ha barnevakt mellom ammingene! :)

Back
Topp