Barnevakt

sogn78

Forumet er livet
VIP
Me har behov for å finne ein ekstra barnevakt, har kun mor mi, og no lurer eg på korleis du fekk tak i barnevakt som ikkje er i familien eller vennekretsen?
Me er litt høneforeldre, så eg syns det er vanskeleg å overlate dei søte små til ukjente, og vil jo helst at dei skal vera 18, minst;)

Kven passar barna dine, og kor gamle er dei (om det er ungdommar)?

17 år, fant det på barnevaktsiden på facebook.
Tok kontakt med ho, avtalte bli-kjent dager og ho måtte ha han 1-2 timer "alene" mens vi foreldre var hjemme, for å se kjemien mellom barnet og barnevakten. De fant tonen raskt og var ikke noe problem neste gang ho kom, da vi skulle bort.

Frivillighetssentralen her i bygda har en barnevakttjeneste hvor alle barnevaktene har gått et dagskurs hos helsesøster, og så er det en fastsatt pris. Har ikke prøvd det selv enda, men har venner som er veldig fornøyde. :-)

Me har nabojenta som e 17 år. Gutten vår har ju sett henne å truffet henne flere ganger før me avtalte barnevakt.

Har også bare besteforeldre (på ene siden) som er tilgjengelig. Men det holder enn så lenge heldigvis. Hadde ikke hatt peiling på hvem ellers vi kunne brukt.

Frivillighetssentralen her i bygda har en barnevakttjeneste hvor alle barnevaktene har gått et dagskurs hos helsesøster, og så er det en fastsatt pris. Har ikke prøvd det selv enda, men har venner som er veldig fornøyde. :)
Så smart!

Jeg passer noen ganger en venn av 4-åringen vår, og 4-åringen vår har også vært hos den familien. :) Hvis de er gamle nok til å være med hverandre hjem fra barnehagen, så synes jeg de like gjerne kan besøke den andre familien når foreldrene skal noe. Foreldrene til det andre barnet har ikke så mye slekt som kan passe, og jeg synes det er bare koselig når de spør om barnevakt til møter og kveldskurs. Fordelen med andre småbarnsforeldre er at man kan bytte på, og passe hverandres ungene hver sin gang. :)

Heng opp lapp på universitet/høyskole der det er studenter over 19 år. Kanskje et sted der de utdanner seg til førskolelærer/barnevernspedagog el?

Spør i barnehagen om noen som jobber der og allerede kjenner barna ønsker å sitte barnevakt?

Vi har brukt jenter på ungdomskolen her. De kjenner vesla fra barnehagen allerede, og pleier å sitte for andre i bygda. De har altså vært sånn 14-16 år tror jeg.

det
Heng opp lapp på universitet/høyskole der det er studenter over 19 år. Kanskje et sted der de utdanner seg til førskolelærer/barnevernspedagog el?

Spør i barnehagen om noen som jobber der og allerede kjenner barna ønsker å sitte barnevakt?

DET var smart! =D

Her har Frivilligsentralen barnevakttjeneste. De har gått kurs der både helsesøster og en barnehagelærer har deltatt. De har også hatt førstehjelp :)

Jeg passer noen ganger en venn av 4-åringen vår, og 4-åringen vår har også vært hos den familien. :) Hvis de er gamle nok til å være med hverandre hjem fra barnehagen, så synes jeg de like gjerne kan besøke den andre familien når foreldrene skal noe. Foreldrene til det andre barnet har ikke så mye slekt som kan passe, og jeg synes det er bare koselig når de spør om barnevakt til møter og kveldskurs. Fordelen med andre småbarnsforeldre er at man kan bytte på, og passe hverandres ungene hver sin gang. :)
Slik har vi ordnet det, vi er også heldige å ha en nabo som barna elsker, hun har sett etter dem ett par ganger. Det er også ei jente i nabolaget som har jobbet i bhg som er tilgjengelig om vi skulle ha behov for det.

Back
Topp