barnevakt?

Eldste snuppa hadde vi når hun var 4måneder ca, har ennå ikke hatt på denne snuppa :)

Vi har hatt en del ganger..
jeg måtte ha når jeg skulle på sykehuset, også har vi hatt et par timer når vi må få gjort noe hvor det er greiest når hun ikke er med; eks storhandle og rekke mange visninger på en time :P

Vi skal kanskje ha til torsdag over natten :S Svigers skal ha henne om de er hjemme og meg og faren hennes skal slå ut håret (prøve iallfall) sammen med vennegjengen på torsdag på torvet :P

Vi har ikke hatt barnevakt over natt enda, men litt på dagtid har det blitt.. Nå skal vi snart ut sammen og da må vi jo ha barnevakt. Gleder meg til å ta en fest med mannen. :) Dette er barn nr to, så er litt mer avslappet denne gangen.. ;)

Bare for kortere perioder da jeg trener. Ikke noe behov for å ut å feste o.l som jeg hadde da vi fikk vår første. Alt til sin tid tenker jeg, og det er jo litt mer styr når man ammer.

snuppa mi på snart 3 har kun vært borte ei natt,det var no i desember,da var vi på julebord:)
Har ingen planer om barnevakt enda:) må isåfall kun bi på dagtid om jeg skal noe)

var i bryllup i helgen nemlig, og da hadde vi barnevakt som satt hjemme hos oss. Var egentlig ikke forberedt på at jeg kunne delta på bryllupsfesten, for hadde jo sett for meg at jeg ammet, men nå får han flaske med mme det meste av dagen så da kunne jeg være med likevel :) 

Jobbet så intenst før jeg ble gravid og hadde rett og slett aldri fri, så er mega lenge siden sist jeg "slo ut håret" så derfor ville mannen holde seg i skinnet og ta ungen om natta slik at jeg skulle få slappe av og drikke og kose meg. Var første gang jeg forlot ham sånn, så var veldig tøft de første timene, men etterhvert som kvelden utartet seg slappet jeg mer av og koste meg skikkelig. 
Det som overrasket meg litt var andres reaksjoner. Var åpenbart mange som mente at det var alt for tidlig å forlate babyen sin for å "feste.." 

Jeg er ingen partygirl, er mange år siden sist jeg hadde behov for å gå ut hele tiden. Anser jo meg selv som en voksen og ansvarlig person som forlengst har "rast" fra meg, men følte meg litt uglesett her altså, litt sånn dårlig mor følelse :-P
Ville derfor se når andre med jevnaldrene babyer har hatt barnevakt, for å se om det bare er meg som åpenbart er "for tidlig ute" med det?!

hadde jeg ikke ammet ville nok jeg tatt meg en tur ut;)

Ikke noe å ha dårlig samvittighet for Krisak! DU gjør det som føles riktig for deg! Og når ungen får mme så er jo alt mye enklere å, blir sp mye mas med pumping etc når man ammer at jeg gidder rett å slett ikke :) Men hadde det vært et bryllup eller noe annet veldig spesielt hadde jeg også gjort det uten problemer.

Som du ser av de andre kommentarene så er det noen som sliter med å dra fra barna, mens andre gjør det helt greit, så veldig individuelt. Jeg prøvde å få med mannen på en uke ferie uten snuppa i fjor (hun var da 1,5år), men det syntes han var forferdlig av meg... Men fikk han med på en langhelg som var ganske lang, skulle i bryllup i Romania og ville ha kjærestetid :D

Nyt tiden når du kan få barnevakt sier jeg, ikke alle som er så heldige at de har noen som vil passe så små barn!

Chocolate girl skrev:
Ikke noe å ha dårlig samvittighet for Krisak! DU gjør det som føles riktig for deg! Og når ungen får mme så er jo alt mye enklere å, blir sp mye mas med pumping etc når man ammer at jeg gidder rett å slett ikke :) Men hadde det vært et bryllup eller noe annet veldig spesielt hadde jeg også gjort det uten problemer.

Som du ser av de andre kommentarene så er det noen som sliter med å dra fra barna, mens andre gjør det helt greit, så veldig individuelt. Jeg prøvde å få med mannen på en uke ferie uten snuppa i fjor (hun var da 1,5år), men det syntes han var forferdlig av meg... Men fikk han med på en langhelg som var ganske lang, skulle i bryllup i Romania og ville ha kjærestetid :D

Nyt tiden når du kan få barnevakt sier jeg, ikke alle som er så heldige at de har noen som vil passe så små barn!

Takk for det chocolate girl :) Det hadde jeg også tenkt å gjøre :) 
Bryr meg vanligvis ikke om hva andre mener og tenker om meg, men merker at etter man er blitt mor er man plutselig blitt litt mer hårsår :-P

Det er jo alltid noen som skal mene noe om hva andre gjør og hvordan de gjør det, særlig når det kommer til babyer og barn. Spesielt hvis det avviker fra hvordan man selv gjorde det. Jeg hadde barnevakt for vår førstefødte da han var ca 1 måned, da var vi på konsert. Da var jeg 23 år, og følte at jeg måtte være med på en del selv om jeg ikke hadde lyst. Jeg var den første i vennegjengen som fikk barn, og jeg ville ikke bli holdt utenfor. En dum tanke selvfølgelig. Uansett, hver og en får gjøre som de selv føler for. Fungerer det med barnevakt og det faktisk finnes noen som vil passe så små babyer over natten og man selv er komfortabel med det så er det ikke noe i veien for det!

så lenge jeg ammer så unngår jeg barnevakt med det første, men jeg syns det bare er sunt for foreldre og barn å være litt i fra hverandre i ny og ne så hun skal nok lånes vekk etterhvert ;) 

men er viktig at foreldrene selv er klar for å låne vekk babyen! men første gangen er litt ubehagelig uansett tror jeg. 

Er nok veldig individuelt ja, men utrolig mange som skal ha en mening om alt man gjør med barnet. Her skal han sove borte for første gang i natt (er 4 måneder og 9 dager i dag). Er i nabohuset så om det skulle bli noe problemer kan vi bare hente han. Har ikke vært aktuelt tidligere da vi ikke har trengt at han har overnattet, men hadde for hele kvelden for litt over en måned siden. Vi er flere i vennegjengen som har små så når det er noe festligheter tar vi de bare med enda nå når de er så små. Sovner i vogna så er ikke noe problem. Skal i to brylluper i august og et i september så da blir det også barnevakt. Det ene er utenbys og overnatting på stedet så blir en liten "ferie". Så blir det ene i nabohuset igjen og i det siste er vi hos svigers så de tar nok ansvaret for han selvom vi sover der. Jeg syns det er veldig greit at han er vandt til å sove borte både med og uten oss fra tidlig av for da får vi sikkert mindre problemer med det siden, også er det deilig med litt tid for oss selv innimellom. Trenger ikke det for å feste, men bare litt kjærestetid. Så lenge jeg vet at han har det bra og koser seg har jeg ikke noe problemer med det, men hadde han hyla fra vi dro til vi kom hjem igjen hadde det ikke funka. 

Hver og en må finne det som passer for seg og godta at både barn og foreldre er forskjellige og gjør forskjellige ting. 

Jeg kunne godt tenkt meg barnevakt noen ganger. Spesielt for å få litt kjærestetid med sambo, og få trent litt. Men jeg ammer, og han har ikke begynt med flaske enda. Vi kommer da til å bruke noen vi stoler helt på som foreldre, og venner med barn. Det vil jo alltid være noen som er uenige med hvordan man gjlr ting når det gjelder barn..

En time eller to har jeg hatt mange ganger alt. Skulle gjerne hatt en kveld og natt fri også, og det skal jeg ommet par uker da mamma får ferie :)

Vi var på fest når han var 6 uker. Svigermor passa ham, også tok samboeren natta. Ikke no problem ;) Møtte til og med ei annen som hadde en gutt på 6 uker hjemme. 
Ammer, men hadde pumpa og han fikk flaske. 
Har ikke dårlig samvittighet. Føler meg heller som en bedre mamma som fikk litt kost og hygget meg masse ;)

Back
Topp