Barnevakt

Selmaen

Glad i forumet
Har dere benyttet barnevakt for lillegull enda? Vi har ikke kommet så langt enda... En stund var han litt "vanskelig" å legge, og ville da ikke utsette han (eller barnevakten for den del) for at en annen en jeg eller pappaen skulle legge han. Vi har vært veldig opptatt av å skape trygghet hjemme først, før han skulle sove borte. Han er nå mye enklere å legge, men har den siste halvannen måneden vært så skeptisk til andre enn meg og pappaen (med noen få unntak). Dette til tross for at han ser andre familiemedlemmer og venner ved jevne mellomrom. Så igjen er vi usikre på dette med barnevakt. Hadde jo vært koselig med en kinotur eller middag ute, og få litt voksentid. Men det kommer vel;-) Andres erfaringer?

Vi har brukt barnevakt en god del. Enkelt og greit fordi at vi har trengt å være kjærester. Har hatt henne på overnattinger hos besteforeldrene noen ganger, men stort sett bare noen timer her og der. Har gått veldig fint for hennes del. Leggingen er et stort problem i heimen her, men når ho er på overnatting sovner ho uten problemer.

Vi har hatt barnevakt et par kvelder, men da har de vært hjemme hos oss. Lille er litt sær på leggingen og pappaen får ikke legge henne enda. De kveldene det har vært "nødvendig" med barnevakt har jeg lagt henne først og så har vi gått ut etterpå. Den som har passet henne (besteforeldre eller tanter/onkler) har kommet før hun legger seg sånn at hun har sett de før hun sovner og kan kjenne de igjen om hun våkner. De fleste gangene har hun sovet hele tiden, men noen ganger våknet. Eneste de har hatt "problemer" med da er at hun hylgriner om de er inne på soverommet med henne. Hun skal ut derfra hvis ikke jeg eller pappaen er hjemme. Vi har ikke vært senere hjemme enn 1-tiden siden hun pleide å våkne for mat da (og fordi jeg hadde ganske god spreng på den tiden.. ;)). Overnattingsbesøk vil jeg vente med til hun er litt mer medgjørlig i forhold til leggingen og ikke er så veldig avhengig av meg og puppen om kvelden.

Har hatt barnevakt i 3 anledninger er det vel... 4 timer på det meste. Har lyst til å vente med overnatting til han ikke lengre får pupp på natten :)
Så foreløpig så klarer vi oss (pappaen og jeg) med å være "barnevakt" for hverandre :)

Har ikke hatt barnevakt, nei, ikke engang tenkt tanken.
Har ikke behov for det, og kjenner overhode ikke at jeg er klar for det enda!
Fullammer også. Har liksom ingen ting jeg vil gjøre uten at han er med..!
Og "voksentid" har vi på kvelden når lille har lagt seg :)

marrin skrev:

Samme her, bare at jeg ikke fullammer. Men kvelden og natten går med til pupping, i tillegg til at hun nekter flaske, og klikker fullstendig hvis noen andre enn meg legger henne (hun hylte i tre timer i strekk med pappaen her om dagen, da jeg var på besøk hos min svigerinne på kvelden, og hun våknet etter at jeg var gått)...
Blir nok en stund til overnattingsbarnevakt her - storesøster var vel rundt 8 mnd første gang, og hun var flaskebarn som sov fra 19 til 7 uten å våkne, så det var mer uproblematisk.

Morellskatten skrev:

marrin skrev:

Samme her, bare at jeg ikke fullammer. Men kvelden og natten går med til pupping, i tillegg til at hun nekter flaske, og klikker fullstendig hvis noen andre enn meg legger henne (hun hylte i tre timer i strekk med pappaen her om dagen, da jeg var på besøk hos min svigerinne på kvelden, og hun våknet etter at jeg var gått)...
Blir nok en stund til overnattingsbarnevakt her - storesøster var vel rundt 8 mnd første gang, og hun var flaskebarn som sov fra 19 til 7 uten å våkne, så det var mer uproblematisk.

Høres ut som min lille da jeg var teater med mamma, min søster og svigerinne uken etter påske. Våknet en halvtime etter at jeg hadde reist hjemmefra og hylte til jeg kom hjem 3 timer senere.

Han overnattet hos moren min uten problem da han var seks uker. Neste gang vi prøvde igjen, gikk det totalt skeisen, både pga flaskenekt og fordi han sliter litt med å finne roen andre steder enn hjemme. Men nå driver vi og øver på å overnatte hos mamma slik at han kan passes snart. Han tar flase nå igjen, så da kan vi kanskje ha den planlagte grillfesten i sommer.. :)

Vi har hatt barnevakt her hjemme et par ganger, ja. Men har det vært på kveldstid har jeg lagt henne først. To ganger på dagtid. Har da vært et par timer hos frisør, og på legesenteret en gang.

Men om et par uker skal hun på sin første overnatting hos svigers. Det blir spennende, for hun våkner enda på natta. Men jeg tenker som så at de klarer EN natt med litt våkentid :) Om jeg ikke får avvennet henne før det:)

Vi var tenkt å prøve å.ha hun på overnatting hos mamma, men siden hun bare får mm fremdeles så blir det litt vanskelig. Så.fort hun spiser mat så blir det nok overnattingsbesøk hos dem :) gleeeeder meg til en kveld på kino og middag ute med sambo. Det er over et år siden vi var uten barn sist! Storesøster var på overnatting for første gang når hun var ca 6 mnd, og der har aldri vært noe problem. Hun elsker å reise på liggebesøk til andre, spør ofte om å få sove hos onkler, tanter og besteforeldre :)

vi har hatt barnevakt på overnatting for snuppeline 3 ganger allerede - 2 ganger vrælte hun i flere timer og var ikke fornøyd helt til kvelden kom,da sovnet hun som et blunk. blid og snill som en sol dagen etterpå. (hun merket vel at hun ikke var hjemme og savnet mammaen og pappaen sin...)

på 3 overnatting var det ingen problem - blideste og snilleste babyen og ha med å gjøre (akkurat som vi er vandt med å ha henne hjemme her)

tror det er viktig at barnet kjenner "barnevakten". her brukte vi mammaen og pappaen min - folk hun møter nesten hver dag! :) (og et hus hun er vandt med å være i sammen med meg)

trygghet er best! både for mor og barn ;)

Jeg har hatt barnevakt til lille snupp noenganger, hun er veldig enkel og ikke skeptisk til andre. Fra hun ble født ville hun ikke amme så kun fått flaske, så lenge hun har et par av kosebamsene sine så sovner hun fort og sover fra 20:00 - 10:00 ca. 

Til neste uke drar jeg til Tromsø og da skal hun være hos foreldrene mine i 4 netter, det gruer jeg meg veldig til for har aldri vært så lenge fra hun, men tror det går bra :) 

Me har hatt barnevakt på dagen ein del gonger viss eg skal noko, og me har hatt barnevakt nokon timar etter leggetid ein gong og va på "date" sammen, mannen min og eg:) Ho har ikkje vært på overnatting endå, men det er fordi eg har amma ho heile tida og har ikkje villa ta morsmelkerstatning.Ein anna ting er at det er ingen som he så lyst å ha ho på overnatting når ho har vært så liten, og det har heller ikkje eg hatt lyst til:)
 Det er svigerforeldrene mine som har passa ho mest og svigerinna mi litt. 
Men plutslig her om dagen, når eg tilbydde ho romtemperert mme (ferdigblanda nan), drakk ho som bare det, og viss den erkald frå kjøleskap:) Merkelig..? Lunka vil ho ikkje ha. Eg ammar fram til ho er 1 år, viss ho vil, men ho får av og til litt mme på dagen, fordi ho nekter å suge, trur det tek for lang tid;)

Back
Topp