Barnevakt på kvelden?

mamma 87

Flørter med forumet
Har dere gått ut før/etter/ved leggetid?
Spør særlig dere som ammer?
Når synes dere babyen er "stor" nok?


Vi (foreldre) har lyst til å prøve oss en tur på kino snart, men ser litt mørkt på det, h*n har begynt å bli litt skeptisk til fremmede også besteforeldre (som vi tenkte kunne passe, hos oss) også er legging så vanskelig for tiden, (klager/skriker pga tenner) noen ganger kan h*n våkne igjen etter 2timer (kl.21) og vil ha mer pupp. Baby er ikke vandt til flaske lenger, men trur det kan gå?

Hvordan ville dere gått frem?
Dumt å vente noen mnd? (Til tennene har kommet opp.) vet de får seperasjonsangst :( når de er ca.7 måneder.
Vanskelig dette, er jo hønemor og mamma hjerte vil ikke sitte (på evt kino) å lure på om hun stri griner :sad002 Hender h*n gjør det med meg og pga tenner og om h*n har blitt våken igjen under legging.
 
Jeg har ikke fått gått ut. Men det er ikke fordi jeg ikke vil. Hun nekter flaske så da er jeg pent nødt til å være hjemme/ta henne med dit jeg skal..
 
Vil nok tru baby her blir ganske forbanna om hun blir "lurt" til flaske isteden særlig på kvelden (kose tiden) når jeg noen ganger har byttet ut til smokken, går det noen minutter så får jeg det spørrende sinte ansiktsuttrykket o_Orettet mot meg hehe
 
Vi skulle ut for 1 mnd siden. Jeg hadde kjøpt billetter til et show i bursdagsgave til mannen. Besteforeldrene skulle komme hit etter kveldstell, litt grøt og pupp for å legge baby i sengen en halvtime senere. Da kvelden kom ble jeg ordentlig syk (nerver? :p ) og vi ønsket ikke å dra. Solgte billettene på FB til 200 Kr i siste liten(Kastet nesten 1000 Kr i do :p)

Blir en stund til neste gang for å si det slik, baby er nok klar, men ikke vi!
 
Vi har ikke hatt barnevakt, da snuppa er inne i en fase nå da farmor er skummel. Og hun er den eneste vi har til barnevakt.
Men jeg har ikke følt meg klar, jeg har vært å handlet alene på kvelden mens mannen har vært hjemme. Men da er snuppa ferdig stelt, fått pupp og sovnet før jeg har dratt. Og en del ganger har hun våknet igjen....

Så her blir det nok en stund til.
 
Nå er den værste separasjonsangsten over, hun spiser godt om kvelden, og sover nå en stund. Hun tok endelig flaske igjen i går, og godtar å bli matet av samboerns tante. Hvordan det vil gå når vi drar ut, vet jeg ikke ennå. Men det nærmer seg at vi kan prøve det! :)
 
Har ikke vært noen steder, annet enn spaserturer på kveldene etter at han har lagt seg og slikt. Og da er mannen hjemme. Nå er han endelig begynt å ta flaske igjen, så jeg satser på å få være med på julebord i slutten av november:) Da skal svigermor være barnevakt :)
 
Nå ammer ikke jeg. Men vi har hatt barnevakt to ganger. Det har fungert veldig bra. Vi har vært hjemme til babyen har blitt lagt- og hun har kun sovet mens barnevakten/farmor og mormor har passet på. Hun legger seg 18:30 og sover ds til neste morgen ved 08:00 tiden, så hun er det ikke mye stress med.

Jeg syntes det var deilig å ha barnevakt og få kommet seg litt ut uten baby på armen- men så var det desto bedre å komme hjem igjen til henne!!
 
Har ikke prøvd enda, mini sovner til puppen på kvelden og må ha påfyll etter et par timer før det er skikkelig natta ;)
Men har utrolig lyst å se hunger games på kino i november :p jeg skal opereres snart så da blir det jo en dag jeg ikke kan amme, får se hvordan det går da. Går det greit prøver vi en kinodate ;)
 
Hnene- høres likt ut som hos oss, hender h*n våkner en stund etter h*n har sovnet og vil ha "2" pupper igjen. Lurer på å pumpe meg en dag og se om h*n tar flaska, så kan den brukes tilfelle hun våkner igjen kanskje vi drar å ser den filmen!
 
Jeg ammer. Sønnen min legger seg kl 18.00 og våkner for mat ca 23.00. Så vi har vært på kino og på fest tre ganger. Men er parat for å komme hjem til amming om det trengs. Den gangen vi var ute og ikke hadde så god mulighet for å komme fort så hadde han vent seg til å bruke flaske og mm sto i kjøleskapet klart. Men akkurat den natten våknet han ikke for mat i 23. Tiden. Så det ble ikke brukt. Hehe.. har bare drukket en øl, og det var den kvelden. Den drakk jeg tidlig bare for å komme på gli. Hadde virkelig ikke noe stor behov for mer. ;-)
 
Så deilig Håper det skal bli lettere med leggingen når disse dumme tennene bare får brøytet seg frem (har så vondt om kvelden) da vil det bli lettere å få noen til å passe, tenker jeg.

Hvor lang tid skal det gå etter drink/øl til vi kan amme igjen?
 
VI hadde barnevakt når hun var tre mnd her, da hadde vi 10 års reuniuon med ungdomsskolen :D Det gikk ikke så bra. Det hender pappaen er hjemme alene med henne og har leggetid alene med flaske i stedet for, og da er det ei litt misfornøyd og spørrende jente som ikke helt vil sove, men det går bedre. Jeg syns det var mye lettere å gå fra før legging når det er pappaen som er hjemme med ho!

Men kino ja, vi må jo komme oss på hobbiten rundt jul, da må vi finne barnevakt.
 
Jeg har vært ute én gang. (Jeg vet - nitriste greier..) Det gikk visst veldig fint med pappakveld. Ungen har mirakuløst nok åpnet for litt flaske igjen, så da er det problemet ute av veien.
Barnevakt satser vi på i desember, når vi har gjort et forsøk på nattavvenning. Ungen er fortsatt oppe mange ganger i løpet av natten, så det er ikke noe poeng å satse på å gå ut og drikke alkohol for meg ennå. Det tid-, alkoholenhet-, og "barnsomvåknerofte"-regnestykket går bare ikke opp, gitt.
 
Synes dere at baby kan passes kveld/natt, når vi sliter med legging? Noen ganger kan h*n sovne lett, (må ha en del pupp før h*n blir trøtt) andre ganger holder h*n det gående til seint, blir det dumt å få svigermor til å ta seg av baby da? Hender h*n sover natten igjennom, men oftest våkner h*n 1-2 ganger i løpet av natten å må ammes.

Ville dere ventet til baby sover natten igjennom, før evt andre tar over/passer?
 
Baby tar flaske med pumpe melk, men vet ikke om den blir "bra nok" under legging på kveldstid?!
 
Ja, jeg har selv hatt barnepass selv om han våkner 2 ganger i løpet av natten og skal ha mat. Det som var litt gøy var at han da sov hele natten igjennom for en gangs skyld. Dere kan jo teste med flaske en gang du er hjemme.
 
Her har vi akkuratt fått til at hun sovner på kvelden. Og hittil sover hun da i ca 4 timer før hun skal ha pupp.. Jeg kommer til å prøve meg litt frem ved å dra ut alene i nærheten av hjemmet, før vi skal ta sjansen på barnevakt. Men det er fordi hun nekter flaske da....:)
 
Her har vi det som Sokk1. Sovner ok på kvelden, men sover alt fra 20 min til 4 t. Og inntil for bare noen dager siden er det kun pupp som har hjulpet da. Nå forsøker vi å kun gi pupp når hun er sulten og ikke for kos på natten.
Jeg har en kveld vært ute med ei venninne og spist. Men da la jeg henne før jeg dro, og sørget for å være hjemme igjen til hun skulle ha mat igjen. Pappa passet. Gikk helt fint, men hadde våknet som vanlig og grått en del.
 
Back
Topp