Barnevakt, lønn

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hei! Dere som bruker ungdommer som barnevakt - hva betaler dere for jobben? Vi bruker en ansvarlig tenåring som også er barnas kusine. Syns det er vanskelig å vite ang. pris. Vil betale så klart, men samtidig så ønsker hun sterkt å passe, og er ofte lenger på besøk hos oss etter vi har kommet hjem igjen feks.. hvordan praktiserer dere?

Hei! Dere som bruker ungdommer som barnevakt - hva betaler dere for jobben? Vi bruker en ansvarlig tenåring som også er barnas kusine. Syns det er vanskelig å vite ang. pris. Vil betale så klart, men samtidig så ønsker hun sterkt å passe, og er ofte lenger på besøk hos oss etter vi har kommet hjem igjen feks.. hvordan praktiserer dere?
Sniker jeg!
Var hverken tenåring eller i familie, men hadde veldig god kjemi med et foreldrepar jeg satt for.
"Jobben" min startet enten da de gikk, eller avtalt tidspunkt hvor jeg skulle underholde så de fikk fikset seg. Og sluttet når de kom hjem igjen.
Noen ganger hadde vi ikke avtalt noe tidspunkt og mannen hentet meg, så da ble jeg gjerne sittende 30-45min å prate, det var min egen tid :)
En lignende løsning burde jo funke med barnad kusine :)

De eneste gangene jeg fikk betalt for lenger enn "nødvendig" var de gangene det var avtalt at jeg skulle sove over. Da kom de gjerne mellom 3 og 4, og det var litt sent å gå hjem da. Da laget jeg ofte frokost til barna og var til ca 11 så foreldrene fikk sove litt (var 1 gang i året)

Dette er jo over 15 år siden. Men jeg passet ofte barna for naboen(de hadde 3 stk). Fikk betalt fra de dro og til de kom hjem. 100,- pr time. Godt betalt på den tiden. Men synes det er en fair price, de kjøpte også inn mat, snop og brus til meg.

Back
Topp