Barneutstyr

someeone

Gift med forumet
Vet jo at det er tidlig og kjøpe inn Utstyr og slikt men det
går da ant og drømme litt ? Regner med  flere tenker sånn [:)]

Så jeg lurer på hvilke Vogner, Bilstoler, vippestoler, stelle komoder
og lignende har dere lyst på ? og hvilke har dere tengt og kjøpe osv ?

Prøver bare og få igang diskusjoner her inne, siden jeg syns det er
litt lite liv her enda ! [:'(]

Hehe...Er jo ikke så rart...De fleste kommer nå om en uke...[:D]

Bare se...Løpet av uka så kommer de ramlenede inn her...[:D]

Når det kommer til utstyr, så har jeg jo alt allerede...

Eneste jeg trenger er vel litt nyfødt tøy hvis det blir jente...[8D]

Jeg vet liksom ikke helt jeg da. Kan ikke alt om merker osv, Men det blir jo å kjøpe en del fra sverige, Der har jeg sett noen sinnsyke lekkre vogner osv, Med ordentlige breie hjul å sånt. Det liker jeg da. Men nei faktisk, jeg aner ikke på resten, Blir vel lettere å få bestemt seg når jeg får tittet litt rundt tenker jeg. Blir vel ikke før etter 12-15 uke at jeg titter på sånt. Men ja, jeg er fæææl til å drømme meg bort, skulle jo nesten vært millionær. hihi... [:)]

Sist jeg sjekket hvis en barnevogn kostet mellom 7-8 tusen SE. så koster den ca 4500-6000. Avhengi av hvilken type vogn og kursen..

Altså en Norsk vogn som koster 8000 her koster den 6500 der ?
Da lønner det jo seg sikkert og kjøpe fra emmaljunga i sverige da,
siden det er svenskene som produserer den osv =) kjekt og vite

Her var vi så heldige at vi fekk helt nytt baby bilsete av forsikringa for 2 mnd sia[:D] Så vi har ett helt nytt med isofix[:D] så der sparte vi 4000 kr nesten[:D] 

ellers så SKAL eg ha emmaljunga nitro city! Den skal eg ha i hvitt skinn, så ikkje nøye om det blir gutt eller jente, synst det passer til begge dele! den kommer eg til å kjøpe helt ny! (kjøpte brukt sist gang, og var veldig fornøgd, men denne gangen vil eg unne meg ei helt ny vogn[:)])

Ellers så har vi alt fra snuppa vår[:)] Så igrunn og ibunn så er det bare vogn vi mangler! Men kommer til å kjøpe litt klær også[:)]

her har vi bilstol, og stellebord(puslespil)..
vi får seng av svigers, men vi må selv skaffe madrass.

men vi vet hvilken vogn vi skal ha, og annet utstyr vet vi hva vi vil ha... :D

Vi har det meste etter Lillemor.

Men vi må ha ny madrass til sprinkelsenga, og en del nytt i klær i små størrelser - jeg sendte alt videre til niesen min når Lillemor vokste ut av det. Jeg har en forkjærlighet for Lindex sine barneklær, med Mummi og Bamse på.

Vogna vår er ei Emmaljunga Duo Edge i svart og turkisblått. Den er så fin, og passer både til gutter og jenter, mener nå jeg...

Jeg har falt helt for Emmaljunga edge duo Grey dream classic cryptonite[:D] 
Barne sete har jeg ikke helt funnet ut enda syns Emmaljunga sitt er veldig
pent men det er jo veldig mange andre fine barneseter rundt omkring også
da[:-] Vugge har svigers og kurv har mamma og pappa! Vippestol har jeg heller
ikke funnet "the one" men jeg vil ikke ha baby bjorn sitt! Tror nok jeg må kjøpe
noen ting tidlig pga økonomien fram mot fødselen[&:] Men det er en sjangse vi
bare må ta altså !

vogn skal vi ha montain buggy (tidliger OTH vogn) (mer pga hvor vi bor så gjør det at den vognen blir mer praktisk å ha)
også tenker vi på å ha en sånn bæresæle,

Ja, forresten - jeg anbefaler å gå til innkjøp av et elastisk bæresjal før fødselen - selv har jeg Moby Wrap, men det finnes sikkert flere gode. De er aldeles utmerket for å bære ungen med seg rundt - tett inn på kroppen, varmt og godt og trygt. Jeg skal ha med mitt på barsel, sånn at jeg kan ha babyen naken inn mot brystet mitt, uten å være helt naken og fryse kattunger på meg...

Er så gira på pos test så jeg bare må diskutere litt nå! [:D] Haha!

Vi har en del utstyr fra før, men må jo kjøpe noe nytt :) Vi har ingen babybag, så vi kommer til å kjøpe bag som passer duo-vogna vår (mountain buggy - en himmelsk vogn å trille!). Kommer til å kjøpe alt slikt i norge, for det er fort gjort at noe skjer med utstyret, og da er det tungvint om en må til sverige for å få ting reparert. Og en venninne av meg regnet litt på bensin og bilbruk, og sverige-handel ble da ikke så mye bedre. Men det spørs jo om en likevel skal ofte til sverige da, og om en kanskje bor nært slike butikker i sverige :)

Kommer til å kjøpe acta graco bilstol hvertfall, det er jeg helt sikker på.

Enig med Roskva når det gjelder sjal, helt enig!

jeg har alt jeg trenger etter lillemor jeg... kjekt [:D]

ORIGINAL: Someeone

Altså en Norsk vogn som koster 8000 her koster den 6500 der ?
Da lønner det jo seg sikkert og kjøpe fra emmaljunga i sverige da,
siden det er svenskene som produserer den osv =) kjekt og vite

vår emmaljunga kosta 7000 svenske! minus kursen da så sparer man jo en del hvis man bor inærheten av grensa:)

Vi betalte 7000 får vår emmaljunga city cross Duo ( er med city bag) på Rudo her i Norge.[8|]

Dyreste vogna jeg har er Simo duo som ble kjøpt for nesten 7 år siden...Den kom nesten på 10 000[:-] På babyshop...

ORIGINAL: *MaCa*

Vi betalte 7000 får vår emmaljunga city cross Duo ( er med city bag) på Rudo her i Norge.[8|]

Dyreste vogna jeg har er Simo duo som ble kjøpt for nesten 7 år siden...Den kom nesten på 10 000[:-] På babyshop...

OMG!!! [:o]

Har SIMO combi vi, og gav 7000 for 2,5 år siden.

Ellers har vi det meste.

Må ha ny bilstol og vippestol eneste, for de hadde vi jo solgt. [8D]
Skulle jo ikke ha fler nå egentlig.  [X(]

HAr veldig lyst på MaxiCosi Mura 3 eller 4.. Har hørt at den skal være bra.. Og har jeg forstått riktig så følger bilstol med der.. Får forøvrig barnevogn av mine foreldre.. Fant den vognen på knalltilbud på barnashus rundt juletider, men var innom de nå for et par mnd siden, og da skulle de visst slutte å selge maxicosi barnevogner.. Skal uansett på en titterunde både i Norge og Sverige[:D]

Skal bruke min gamle seng/vugge, er så god som ny[:D]

Stellebord blir enten den helt enkle til to-tre hundre kroner fra Ikea, eller bare kjøpe en plate å henge fast på veggen.. Har meget liten plass..

Tror min bror har en vippestol som de har arvet, som vi kanskje får låne..

Ellers synes jeg slike firkanten lekegrinder som kan heves og senkes er veldig fine.. Men vi har ikke plass...[>:]

Back
Topp