Barneutstyr og utgifter

Håperinderlig..

Glad i forumet
Har alle sammen kjøpt alt av det dyreste til barna selv, eller fått sponset av besteforeldre o.l. Da tenker jeg på seng, bilstol/er, stellebord, vogn, spisestol, vognpose, babycall etc.

vi har fått vogn av foreldrene mine og bilstol fra svigermor.. til jul fikk han tripp-trapp-stol av svigermor, og penger til ny bilstol fra foreldrene mine.vognpose fikk vi hjemmesydd av søskenbarnet til sambo. Så man kan vel trygt si vi har fått det meste av dyre ting i gave ja! Seng kjøpte vi selv, og stellebord har vi ikke(stellematte på vaskemaskina) :)
Første og eneste barnebarn på begge sider for å si det slik, i tillegg til at sambo er enebarn.. så da blir det gjerne litt ekstra :)

Her har vi måtte kjøpt alt selv, fikk tripp trappen i julegave da hos mormora si.

Vi har faktisk kjøpt alt selv. Vært utrolig heldig og fått arvet en del og kjøpt billig av kjent folk andre ting. Nikolai har nesten ikke leker, han har akkurat så det holder med klær (ikke overflod) Det meste er brukt av andre barn før han som bilstol, seng og sånt. Ja jeg skulle ønske at vi kunne fått litt mer hjelp, men foreldrene mine har ganske dårlig råd selv og på pappan side er det heller ikke mye hjelp å få.. Så takke meg til venner som kan selge oss billige bilstoler feks... Det er så vitt vi har råd til å spare litt i måneden til oss selv så vi har en buffer (som blir tømt regelmessig). Men setter av 200 i måneden på egen konto til nikolai som han skal få når han blir voksen. Ellers går alt stort sett fra hånd til munn her i huset [&o] Håper jeg får meg fast jobb snart, for å si det mildt!!!!

ORIGINAL: Karmosin

vi har fått vogn av foreldrene mine og bilstol fra svigermor.. til jul fikk han tripp-trapp-stol av svigermor, og penger til ny bilstol fra foreldrene mine.vognpose fikk vi hjemmesydd av søskenbarnet til sambo. Så man kan vel trygt si vi har fått det meste av dyre ting i gave ja! Seng kjøpte vi selv, og stellebord har vi ikke(stellematte på vaskemaskina) :)
Første og eneste barnebarn på begge sider for å si det slik, i tillegg til at sambo er enebarn.. så da blir det gjerne litt ekstra :)

å gubban, det var besteforeldrene sine det! Men som du sier, det er noe spesielt med det første barnebarnet, men nå legger de gjerne føringen for de neste også [8D][;)] Mathea var barnebarn nr 9 på min side og nr 3 på sambo sin side [:D]

ORIGINAL: JeanetteR

ORIGINAL: Karmosin

å gubban, det var besteforeldrene sine det! Men som du sier, det er noe spesielt med det første barnebarnet, men nå legger de gjerne føringen for de neste også [8D][;)] Mathea var barnebarn nr 9 på min side og nr 3 på sambo sin side [:D]

Hehe, ja det ble nesten som om de skulle overgå hverandre..foreldrene mine sa de skulle kjøpe vogn, så tok det ikke lang tid før svigermor skulle kjøpe bilstol[:D] kjekt for oss da.. spesielt siden sambo var student da M kom og vi ikke akkurat hadde verdens beste råd!
Så mange søskenbarn Mathea har da, heldig! Jeg har bare en yngre bror og sambo har ingen søsken så blir dårlig med det her[&:] Skulle heller hatt flere søsken og svigersøsken(og tantebarn!!!) enn alle disse materielle tingene da.. :)

Her har vi fått bilstol ny. Har arvet seng og vugge! Jeg har kjøpt 2 vogner. Dyner og poser til vogn og seng har jeg også arvet.
Men mangler hun noe så er det JEG som kjøper. Pappaen hennes har handlet mat for 200kr, å det er alt han har kjøpt til henne!
Glad jeg har søsken med barn så jeg kan arve ;)

Vi har kjøpt alt selv utenom seng og stellebord som er arva av venner

Vi har fått:

- 5000 kr til vogn (av faren min)
- Seng, madrass og babydry overmadrass (av svigers)
- 3000 kr til alt mulig (av moren min)
- Vi får den gamle tripptrappstolen som samboer brukte da han var liten med en gang vi flytter inn i nye huset ::)
- Bilsete nr. 2 av min mor og besteforeldre i felles julegave til oss alle.

Så vi har fått MYE! Første barnebarn på begge sider og første oldebarn på min side [:)]

Har kjøpt det meste selv. Har lånt vugge, seng og noe annet utstyr av søsteren min da [:D] Så fikk mini halvparten av den nye bilstolen i julegave av mamma og pappa.

Har vært utrolig heldige og fått sponset mye. Har måttet tvinge litt penger til mamma og pappa for de nye bilstolene vi fikk! De har også kjøpt vogn og reisetrille, reisesenger og masse klær! De første stolene fikk vi av svigers og mormor! Farmor har gitt oss en del penger til utstyr også! Er så takknemlig for all sponsing, men prøver å si ifra på en fin måte at vi vil jo bruke litt penger på dem selv! Alle møbler til barnerommet har vi kjøpt selv da! [:)] og vognbag'en! Og lekegrinden! Og spisestolene.

Det må jo sies at jentene er de første barnebarna til mamma, pappa og svigerfar!

Vi fikk hele vogna av svigers, og nøstebarn vognpose av mamma. Har fått endel klær. Og arvet litegranne utstyr og klær. Men har kjøpt det meste selv.

Vi har kjøpt alt selv!
Stellebord og bæresele har vi lånt av et vennepar. Og bb vippestol fikk vi i gave fra jobben min.
Arvet mye klær da.

vi har fått utroolig mye fra mine foreldre, vogn(er), seng, spisestol klær osv osv osv. Bilstolene har jeg kjøpt selv, og halve bugboo bee vogna hehe... stellebord hadde vi etter thomas.

vi fikk vogn og seng av besteforeldre.
ellers har vi stått for alt annet selv. [:)]

seff kjøper de litt klær i ny og ne når de kommer over salg eller bare synes d er kjekt og handle litt til disse små. [:)]

Vi har kjøpt: 1 bilstol

Fått av mamma og pappa: 1 bilstol og vogn (kjøpt brukt), en ny vogn, manduca, reiseseng og madrass.

Fått av svigers: De spleisa på bilstol nr to sammen med mamma og pappa.

Arvet: to tripptrappstoler (som jeg og lillebror har hatt), voksipose som lillebror har hatt.

Er det jeg kommer på i farten.

Vi har fått noe, arvet noe, kjøpt noe brukt og noe nytt. [:)]

Hadde "alt" fra før [8D]

Back
Topp