Barneutstyr og merker?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Er det litt status å ha råd til dyrt barbeutstyr?

Ei dyr seng fra en fancy barnebutikk eller fra IKEA?

Eller en billig barnevogn, som ikke har er kjent merke navn. Er det litt flaut å gå for det?

Jollyroom selger en vogn som heter beemoo duo suprime og den er kliss lik bugaboo cameleon :P men koster under halve prisen.

Er man da en wannebe bugaboo eier? Om man kjøper en beemoo eller er man økonomisk?

Denne tråden ble litt rotete, men jeg er opptatt av å ikke bruke tonnevis av penger på ting. Liker gjennbruk og tilbud. Men noen ting får jeg nesten litt mindreverdighets kompleks av. Som feks en dyr vogn/vs en billig :P

Føler du det er sånn? Eller er det bare i hode mitt :P

Jeg velger merkevogn og merkebilstol - ene og alene pga tester og sikkerhet. Alt anney velger jeg stor sett etter pris, smak og behov... :-) Kunne ikke brydd meg mindre om status i merker :-P

Jeg velger merkevogn og merkebilstol - ene og alene pga tester og sikkerhet. Alt anney velger jeg stor sett etter pris, smak og behov... :) Kunne ikke brydd meg mindre om status i merker :p
helt enig. jeg kjøper det jeg mener selv er best for barne mine.
Bryr meg ikke om merker.

Men jeg vet om flere som gjør det dessverre.

Jeg velger merkevogn og merkebilstol - ene og alene pga tester og sikkerhet. Alt anney velger jeg stor sett etter pris, smak og behov... :) Kunne ikke brydd meg mindre om status i merker :p

Helt enig med deg. Sikkerhet og komfort er nummer én, hvilket merke som tilfeldigvis er trykket på er underordnet :)

Er for gammel til å bry meg om merker.

Men bryr meg om kvalitet. Så kjøper velkjente/veltesta merker i både vogn og bilstol feks. Men seng er fra ikea. Fordi det er mer enn bra nok.

Følger ofte tester da det kommer til ting som bilstol og ytterklær. Har feks kjøpt vinterdressen isbjörn of Sweden, som koster en del, men som fikk gode testresultat. Inneklær kan vi gjerne kjøpe på feks lindex og hm. :)

Jeg leser tester og kjøper bilstol ut fra det. Ellers så har jeg selv etter hvert funnet litt ut av hvilke merker jeg synes er god kvalitet. Kjøper noe dyrt hvis det er verdt det, men velger gjerne brukt eller selger videre etterpå. :)

For meg er merke ikke status, og tenker at folk får gjøre som man vil. Men jeg hadde heller valgt å bruke pengene til sparing eller andre ting, enn å kjøpe kun dyre merkeklær.

Er for gammel til å bry meg om merker.

Men bryr meg om kvalitet. Så kjøper velkjente/veltesta merker i både vogn og bilstol feks. Men seng er fra ikea. Fordi det er mer enn bra nok.

Vi har også Gulliver fra Ikea og den sengen kom ut best i test det året :-) Skal bruke den samme når tredjemann kommer i sommer; like fin som for fem år siden.

Har forresten Sebra Kili seng som vi fikk på tilbud med madrass. Den er litt dyr, men når jeg regnet på det så blir det omtrent samme pris hvis man skal kjøpe to andre senger med madrasser. :)

Synes ikke det er status nei. Med nr 1 kjøpte vi det vi ville ha. Det meste fra ikea. Vogn og stol var billige. Vognen bytta vi ut pga masse feil og måtte da bare betale mellomlegg for ei ny vogn. Da ble det ei dyr vogn( emmaljunga edge duo ). Har leandervugge til nr 2. Men kun fordi vi bruker om alt fra nr 1. Da kunne vi unne oss noe dyrt vi/ jeg hadde lyst på.

Kjenner desverre flere som synes sånt er status( min mor) og jeg blir gal av sånt. Tenk å få kjeft av sin egen mor fordi man har kjøpt for billig bil. Det der status greiene synes jeg er fælt. Mannen synes det er flaut å gå rundt med en emmaljunga vogn i skinn fordi han absolutt ikke vil være med på det med at man skal absolutt ha de fineste tingene. Men vi har den vognen fordi det var 30% på den.

Vi kjøper ut fra tester og hva som passer til våre behov. Har puttet penger i det vi får igjen mye for.
Men dette er første barnet, og jeg har knapt hørt om halvparten av merkene på utstyr som finnes. Ikke ser jeg behovet for alt utstyret heller :P

Så vi har et dyrere bilsete, med dyrere base (for å få det til å passe med neste sete som passer til våre behov)
Vogna vår er av et billigere merke, men vi liker den.
Senga var dyr, men den kan utvides opp til juniorseng, så kostnaden ville nok ikke blitt så veldig forskjellig med tanke på at vi måtte ha kjøpt flere senger opp gjennom.
Høystolen valgte vi av samme grunn som vi valgte senga: kan brukes lenge og "vokser" med barnet.

Valgte det jeg vet jeg blir fornøyd med, og ikke utfra alle andre! Vi sparte penger ila graviditeten så vi kunne kjøpe dyr vogn/ seng osv.

Har kjøpt en kjent merkevogn fordi den er testet og sikker også får jeg kvalitet som jeg kan bruke til flere barn :) kjent bilstol også pga sikkerhet! Men senga er fra IKEA og den også har jeg kjøpt pga sikkerhet, det var den som kom best ut ;)

Er egentlig mer opptatt av kvalitet enn merke, men kjente merker føler jeg oftere har bedre kvalitet! Er vel som regel en grunn til at de har blitt kjent?

På sikkerhetsutstyr er jeg nøye på det.
Men om senga er fra Ikea til 500 istedet fot Barnas hus til 2000 er det samma det vel :)

Jeg kjøper anbefalte bilstoler men bortsett fra det kjøper jeg helst billig/brukt så lenge jeg syns det ser fint ut :D

Jeg tenker ikne merker på annet enn bilstol, der spiller sikkerhet for mye inn til at jeg "gambler" :)

Ellers elsker jeg å kjøpe brukt og kjøper gjerne ukjente merker også, vintigste er at det er brukervennelig for meg og at jeg syns det jeg kjøper er fint...

Jeg velger merkevogn og merkebilstol - ene og alene pga tester og sikkerhet. Alt anney velger jeg stor sett etter pris, smak og behov... :-) Kunne ikke brydd meg mindre om status i merker :-P

Samme her :) har ikke en gang peiling på hva som er regnet som merkevarer og ikke heller, annet enn at Emmaljunga og Simo merkevogner.

Men jeg kjøper ikke madrasser, babynest, sprinkelbeskytter, vognbag, dyner, bilstol osv brukt, pga sikkerhet.

Back
Topp