Barneutstyr, nytt eller brukt?

Suppegjøken

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Hva foretrekker dere? Å kjøpe alt nytt, eller spe på med litt gjenbruk til den lille?

Vi kommer nok til å kjøpe en del av de store tingene brukt tenker jeg. Fint for miljøet med gjenbruk, og det er aldri dumt å spare noen kroner her og der.

Har ingenting i mot gjenbruk og vil nok få låne/kjøpe en del av familie. Spesielt ting som brukes kort tid kjøper jeg gjerne brukt. Tror vi kommer til å kjøpe ny vogn selv om det er penger å spare på å kjøpe brukt, er vår første og vil unne oss det.

Har det meste fra nr 1, men arvet mye den gangen og kjøpte litt brukt. Greit å kunne spare der man kan. Det vi må ha er nytt denne gang er babysete til bil å då blir det å kjøpe nytt.

Spørs hva det er tenker jeg. Vi kjøper ikke bilstol brukt da man aldri vet helt sikkert om den har vært dunket i gulvet eller noe.

Kjøpte vogn brukt sist og den var som ny.
Ellers har vi masse vi kjøpte/ fikk nytt til førstemann som vi blir å bruke igjen nå. Kanskje vi kjøper ny vogn denne gangen, vi får se om vi finner den vi liker pent brukt eller ikke:)

Til eldstemann kjøpte vi det aller meste brukt og arvet mye klær og leker. Blir nok å bruke det samme til den neste og. Eneste jeg vurderer å kjøpe er tvillingvogn, men er fortsatt litt usikker på hvor nødvendig det er.

Vi kjøpte vippestol brukt forrige gang, ellers tror jeg det meste var nytt. Hadde ingen å låne/arve fra, og fant ikke vognen vi ville ha brukt.

Denne gangen må vi ha ny bilstol, og så håper vi at vi kan kjøpe en annen vogn og stelleveske/-sekk :)
Hvis det blir jente, har vi en del klær (selv om det krasjer litt med sesongen). Hvis det blir gutt, får vi sikkert låne noen klær av fetteren :)

Brukt er helt knall. Har sikkerhetskrav til bilstoler da, at de er godt innenfor utløpsdato. Her arves alt etter eldre søsken :) Eneste jeg aldri kjøper brukt er sko.

Vi kommer til å arve/kjøpe mye billig av slekt og familie, også blir det vel å kjøpe en del brukt på finn e.l. Vogn, bilstol, og stelleveske blir kjøpt nytt. :)

Til eldstemann kjøpte vi det aller meste brukt og arvet mye klær og leker. Blir nok å bruke det samme til den neste og. Eneste jeg vurderer å kjøpe er tvillingvogn, men er fortsatt litt usikker på hvor nødvendig det er.

Tvillingvogn vurderer vi også. Hva er aldersforskjellen mellom dine? Her blir det ca. 20 måneder.

Jeg er i teorien veldig for å kjøpe ting brukt! Det eneste er at med klær syntes jeg på forrigemann det ble litt styrete å kjøpe brukt, da disse babypakkene sjelden inneholdt det jeg ville ha, så endte med å kjøpe alle klær nye :rolleyes:

Barnehagevogn kjøpte vi brukt og går vi for tvillingvogn denne gangen blir nok den også kjøpt brukt! Vi trenger også lekegrind da vi lånte det sist og de ser jeg det er mange av på finn.no!
Bilstol skal vi kjøpe ny og ellers får vi se hva vi trenger av annet utstyr når vi kommer litt nærmere :)

Tvillingvogn vurderer vi også. Hva er aldersforskjellen mellom dine? Her blir det ca. 20 måneder.

Jeg er i teorien veldig for å kjøpe ting brukt! Det eneste er at med klær syntes jeg på forrigemann det ble litt styrete å kjøpe brukt, da disse babypakkene sjelden inneholdt det jeg ville ha, så endte med å kjøpe alle klær nye :rolleyes:

Barnehagevogn kjøpte vi brukt og går vi for tvillingvogn denne gangen blir nok den også kjøpt brukt! Vi trenger også lekegrind da vi lånte det sist og de ser jeg det er mange av på finn.no!
Bilstol skal vi kjøpe ny og ellers får vi se hva vi trenger av annet utstyr når vi kommer litt nærmere :)
Vi kjøpte tvillingvogn til våre gutter med 22 mnd aldersforskjell. Angrer ikke en dag! Det har vært helt supert den perioden storebror hadde behov for dupper og ikke orket å gå noe langt. Nå er det stas med ståbrett.
Vi investerte i Buggaboo Donkey Duo, som kunne endres fra enkeltvogn til dobbelvogn, og passer inn i vanlige dørbredde, svingbare hjul frem. Setene kan snus begge veier :) :love7

Vi vil arve noen ting som er bevart fra da jeg selv var liten slik som vugge og sprinkelseng. Ettersom dette er første blir nok en del kjøpt nytt også, men forhåpentligvis kan vi skaffe utstyr på finn og av familie også. :)

Vi både kjøper og selger en god del brukt!

Kjøpte både nytt og brukt med første. De store tingene som babycrib, vugge, lekegrind ol har vi lånt bort et par ganger i mellomtiden så neste får definitivt mye godt brukt. Liker at ting gjenbruke og kan komme andre til nytte. Vogn og bilstol ville jeg nok kjøpt nytt

Aldersforskjellen på mine blir ca 18mnd. :)så regner egentlig med at tvillingvogn vil være greit å ha. Tenker litt på beemoo la vogn, siden sittedelene kan snus begge veier og siden prisen er rimelig. Håper det dukker opp en grei brukt tvillingvogn innen juli:happy:
Tenker det vil være veldig praktisk å kunne trille begge når jeg skal levere og hente i barnehagen.

Kommer til å kjøpe mye brukt. Madrass blir ny og hvis jeg ikke får kjøpt babystol av venninner så skal det og kjøpes nytt. Ellers så blir resten brukt :)

Vi kjøpte tvillingvogn til våre gutter med 22 mnd aldersforskjell. Angrer ikke en dag! Det har vært helt supert den perioden storebror hadde behov for dupper og ikke orket å gå noe langt. Nå er det stas med ståbrett.
Vi investerte i Buggaboo Donkey Duo, som kunne endres fra enkeltvogn til dobbelvogn, og passer inn i vanlige dørbredde, svingbare hjul frem. Setene kan snus begge veier :) :love7

Takk for at du deler din erfaring! Har sett på den vognen, men synes den er så bred når man gjør den om til enkeltvogn, for det er vel den som har en sånn bagasjekurv på siden når man gjør den om til enkeltvogn? Samtidig har vi jo vognen fra førstemann, så går jo an å bruke den som enkeltvogn, selv om jeg egentlig ønsker meg en annen :p Har tittet litt på sånne vogner hvor du stabler to i høyden også, så får se hva vi ender opp med å gjøre :)

Vi kjøpte stellebord brukt sist. Veldig fornøyd med det. Vi kjøpte også bilstol av et familiemedlem, men endte opp med nytt allikevel da det første ikke passet så godt i bilen vår. Arvet en del tøy og gulpekluter, og fikk låne vippestol, babygym og en del småting av familie og venner. :)

Vi valgte å kjøpe vogna ny, og seng, da tanken var at dette vil bli brukt til flere barn uansett :)

Kommer til å kjøpe både brukt og nytt. Håper vi får låne og arve en del da vi har mange rundt oss med småbarn som er bare litt eldre. :)

Back
Topp