Barneutstyr i Stavanger

Mist

Blir kjent med forumet
Hei!

Skal handle litt utstyr til lillebror snart. Hvilke butikker har best utvalg av vogn og bilstol? Det er lenge siden jeg handlet babyting, og da handlet jeg i Bergen, så har ikke peiling..

Trenger i utgangspunktet bilstol, bilspeil og tilbehør, seng, vognpose, litt klær, flasker og diverse annet. Jeg ønsker meg ny vogn også, selv om vi har en fra før.. men om vi ser en skikkelig fin og praktisk en, kanskje mannen blir overtalt. Lov å håpe ;)Tenker ta alt på et sted, så kanskje man kan få litt rabatt? Fått med meg at Barnas hus tilbyr 10% på kjøp over 15.000. Har f.eks Babymiljø også en sånn rabatt ved kjøp over en viss sum? Finner ingen nettside på de.

Vil helst kjøpe i fysisk butikk, ift garanti/reklamasjon. Og helst i en butikk som har hyggelige og flinke ansatte :happy:

Vet du om Babyshop har noen gode prosenter om man kjøper mye, noe ala Barnas hus?

Hei!

Skal handle litt utstyr til lillebror snart. Hvilke butikker har best utvalg av vogn og bilstol? Det er lenge siden jeg handlet babyting, og da handlet jeg i Bergen, så har ikke peiling..

Trenger i utgangspunktet bilstol, bilspeil og tilbehør, seng, vognpose, litt klær, flasker og diverse annet. Jeg ønsker meg ny vogn også, selv om vi har en fra før.. men om vi ser en skikkelig fin og praktisk en, kanskje mannen blir overtalt. Lov å håpe ;)Tenker ta alt på et sted, så kanskje man kan få litt rabatt? Fått med meg at Barnas hus tilbyr 10% på kjøp over 15.000. Har f.eks Babymiljø også en sånn rabatt ved kjøp over en viss sum? Finner ingen nettside på de.

Vil helst kjøpe i fysisk butikk, ift garanti/reklamasjon. Og helst i en butikk som har hyggelige og flinke ansatte :happy:
Det er vel så god garanti og reklamasjon når du handler på nett :) du tar bare bilde og sender dem (om det er feil på noe) så sender de deg nytt. Og henter det gamle om det er tungt eller gir deg lapp og eske så du kan sende tilbake gratis om det er noe du får til å gå på posten med selv. Jeg har kjempegod erfaring med netthandel, handler så og si bare på nett.

Og det er MYE billigere; spesielt om du bruker prisjakt og planlegger litt. Da jeg kjøpte babyjogger city mini GT for flere år siden kostet den over 5000 på Babyshop og Barnas hus. Jeg kjøpte den for 3200 på nett (var det fra Jollyroom mon tro? Husker ikke helt..). Var og så på den og prøvde den på babyshop først.

Kjøpte også Simo-vogna på nett, fra Lekmer. (Dette var da i 2014) Kjøpte egentlig så og si alt på nett. Fra Ikea også. Veldig veldig deilig. Store ting leveres inn døra.

Dessuten har du enda mer rettigheter når du kjøper på nett. Uten noen som helst grunn kan du sende det tilbake innen to uker (gratis frakt). Fordi du ombestemmer deg. Det gjelder ikke når du kjøper i fysisk butikk. Da kan det hende du må bytte til noe annet i den samme butikken...

Men kjøpsloven for netthandel er enda bedre enn for fysisk handel.

Jeg har bare god erfaring fra IKEA, Jollyroom, Lekmer, Barnas hus (på nett) osv.

Kan faktisk ikke huske å ha kjøpt en eneste baby/barneting (annet enn klær da) i fysisk butikk. Til og med tripp trapp stol kjøpte jeg på nett, da det var kampanje (tror faktisk det var babyshop, fikk 10% fordi jeg var nytt VIP-medlem også)

Har jo også kjøpt noen ting brukt via Finn, men det er noe annet.

Vet du om Babyshop har noen gode prosenter om man kjøper mye, noe ala Barnas hus?
Min erfaring er at selv med de evt. prosentene på babyshop blir alt så mye dyrere uansett enn å kjøpe fra Jollyroom eller Lekmer. Og du har like god garanti der. Ett år etter jeg kjøpte bilstolen fra Jollyroom (Concord Reverso) kom det fram noe med den bilstolen i media, de sendte meg først en e-post også sendte de meg delen som skulle fikse det. Det er service det!

Har ALDRI angra på å ha kjøpt noe på nett. :)

Hmm.. mulig jeg er gammeldags altså, men jeg får meg liksom ikke helt til å handle på nett. Bruker Ebay og kjøper diverse småting på nett, dersom det ikke finnes i fysi
sk butikk men store ting som bilstol, vogn og møbler får jeg meg ikke til å kjøpe på nett. Er vel redd det skal bli skada underveis eller om jeg må sende det tilbake pga feil størrelse o.l. føles som ekstra stress! Bra at det fungerer for andre, da! Det virker som du har kjempegod erfaring med netthandel. Er vel det som er framtiden, men enn så lenge lener jeg meg på å kunne kjenne,ta på og forhøre meg med ekte mennesker. Men, ingen tvil om at jeg kommer til å kjøpe leker på jollyroom, de har jo såå mye fint!

Var faktisk innom Barnas hus tidligere idag og snakket med en hyggelig dame der. Hun sa at de har prismatch. Altså prismatcher de vogner og diverse fra andre norske nettbutikker el fysiske butikker på samme varer. De hadde en god del vogner og bilstoler, så mulig vi går her å handler.. men er jo:smiley-angelic003 en stund til ennå. Vente til lønna kommer! ;)

Men om det lønner seg å gå på den store Barnas hus på Tvedtsenteret eller på Kilden senter? Har de flere varer på den store og hvordan er det med servicen, noen som vet? Vil liksom handle hvor man er garantert god hjelp (også mht reklamasjon) og kunnskap :happy119 nå besøkte jeg Barnas hus på Kilden, da den ligger nærmest meg.

Babyshop på Forus er veldig behjelpelige og sier ifra om det er tilbud. Da vi kjøpte vogn anbefalte de oss å vente til mandagen etter pga kommende tilbud og de holdt av vogna til da. ;)

Barnas Hus og Babyshop er begge gode butikker! Jeg handler kun i butikk (med mindre jeg trenger noe som kun finnes på nett). Synes det er viktig å støtte de fysiske butikkene som også er noen sine arbeidsplasser! Å sjekke ut en vare i butikk for så å kjøpe den på nett er uhøflig spør du meg [emoji33]

Har kjøpt alle de store tingene i butikk. Vognene/bilstolene på f.eks Barnas Hus får du låne med deg ut og teste i egen bil - genialt. Har handlet både på Kilden og Tvedtsenteret. I de to Barnas Hus-butikkene anbefaler de ikke alltid de samme varene, men generelt føler jeg vel kanskje de har hatt mest og best kompetanse på Forus.

Tips nr 1 dersom du ikke allerede har gjort det: meld deg inn slik at du mottar nyhetsbrev fra Barnas Hus og Babyshop. Vi har spart MYE på å følge med der, med jevne mellomrom har de 25% på nesten alle varer (minus Stokke, Buggaboo og litt sånn), og vi sparte bl.a flere tusen på å vente til et sånt tilbud dukket opp da vi kjøpte vogn, stelleveske, regntrekk, lammeskinn, vippestol osv.

Har nesten ikke kjøpt noe til fullpris.

Back
Topp