Barnetv :@

Lillesnille:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Er det bare meg eller er det mye stygt på barnetv? Jeg er litt nøye på hva treåringen ser på så noen kanaler styrer vi unna. Men NRK super synes jeg det er mye fint.. Men i går satt han å så på super på morningen og plutselig hører jeg: det er en forbannelse over deg, du skal dø en grusom død og drukne i do og masse sånt. Tror det var et program som het Robin elns, jeg skrudde av tv'n og håpet han ikke hadde hørt så nøye etter. Men på kvelden når han skulle legge seg begynte han å snakke om at han var redd for å drukne i do :-o synes det er litt feil at barna skal få mareritt av å se på NRK super..

Barne-tv er ikke som før i tiden, nei... hehe.
Jeg tror ikke jeg kommer til å være så streng, men heller gjøre et forsøk på å sette på filmer jeg er trygg på og ønsker å videreformidle til mine barn. Uansett er barn forskjellige, og man må se an hva hver enkelt "tåler" også..
Jeg liker minst barneprogram som driver med banning og mobbing... og sem ser jeg stadig! Blir helt sjokkert... men tenker at dersom barnet ser slike programmer så går det heller an å snakke med dem om det, hvertfall når de blir litt eldre. Går jo an å kommentere det som skjer på skjermen og heller jobbe med empati-biten ;) Det er min plan hvertfall hehe

Tja.. om en egentlig tenker over hvordan de norske gamle eventyrene er, så syns jeg ikke dagen barnetv er så ille.

Men det jo kjedelig om de får mareritt.:/

Tja.. om en egentlig tenker over hvordan de norske gamle eventyrene er, så syns jeg ikke dagen barnetv er så ille.

Haha, ja det har alltid vært mye rart da. Jeg tror barna tåler mye, men jeg syntes det er så unødvendig med banning og stygt snakk ol.

Barne-tv er ikke som før i tiden, nei... hehe.
Jeg tror ikke jeg kommer til å være så streng, men heller gjøre et forsøk på å sette på filmer jeg er trygg på og ønsker å videreformidle til mine barn. Uansett er barn forskjellige, og man må se an hva hver enkelt "tåler" også..
Jeg liker minst barneprogram som driver med banning og mobbing... og sem ser jeg stadig! Blir helt sjokkert... men tenker at dersom barnet ser s rart nå,,like programmer så går det heller an å snakke med dem om det, hvertfall når de blir litt eldre. Går jo an å kommentere det som skjer på skjermen og heller jobbe med empati-biten ;) Det er min plan hvertfall hehe
Nei, det er mye rart nå, men også en del av det gamle gode Brannmann Sam og Postmann Pat f.eks. Bruker en del viaplay vi, og barna får jo lett favoritter så er mye bra å velge i
. Men syns det er mye unødvendig dårlig de sender, for ikke å snakke om masete :-P

Ja! Man finner jo oppførsel som en ikke går god for i dag på god gammel, klassisk barnetv også. Emil feks. Han blir ristet både opp og ned, og får som ørene flagrer ;)

Ja! Man finner jo oppførsel som en ikke går god for i dag på god gammel, klassisk barnetv også. Emil feks. Han blir ristet både opp og ned, og får som ørene flagrer ;)

Enig i det med Emil. Husker at jeg aldri reagerte på den ristingen som mishandling hehe, tror ikke barn tenker slik... elsker Emil selv, og barna må gjerne se det. Viktig å ikke bli for overbeskyttende også. De gamle eventyrene er groteske, og ifølge forskning er det faktisk mentalt sunt for barna å lese disse eventyrene fordi det gir terapeutisk effekt på vonde følelser :) men banning og mobbing liker jeg ikke :p ungene trenger ikke tips lissom hehe

Enig i det med Emil. Husker at jeg aldri reagerte på den ristingen som mishandling hehe, tror ikke barn tenker slik... elsker Emil selv, og barna må gjerne se det. Viktig å ikke bli for overbeskyttende også. De gamle eventyrene er groteske, og ifølge forskning er det faktisk mentalt sunt for barna å lese disse eventyrene fordi det gir terapeutisk effekt på vonde følelser :) men banning og mobbing liker jeg ikke :p ungene trenger ikke tips lissom hehe
Ja altså hvis man ikke får se på Emil så er man altfor overbeskyttende. Jeg er ikke overbeskyttende, men synes ikke han trenger å se på unødvendige ting som banning og mobbing som du nevner. Også har jo selvfølgelig alderen mye å si, min er bare tre år så må jo passe på litt mer enn om han hadde vært eldre.

Nå er jeg veldig glad det ikke finnes tv i huset :( Så kan jeg velge selv hva han skal få se på av barne tv på pcn.
Liker heller ikke alt. Noe er også ufattelig skrålete å høre på! Skikkelig slitsomt liksom.

Barne-TV og film har jo vært "ille" i alle de år. Så vidt jeg kan skjønne, må det ha vært "Rampete Robin" barnet ditt kikket på. Det ligger litt i navnet at den serien ikke er laget for de aller minste. Men så klart kjedelig når barnet får mareritt!
Kommer det "uheldig" barne-TV her, så snakker vi om det med en gang. Sies dumme ord, tar vi det også der og da.. Uavhengig av om barna nevner det. :)

Barne-TV og film har jo vært "ille" i alle de år. Så vidt jeg kan skjønne, må det ha vært "Rampete Robin" barnet ditt kikket på. Det ligger litt i navnet at den serien ikke er laget for de aller minste. Men så klart kjedelig når barnet får mareritt!
Kommer det "uheldig" barne-TV her, så snakker vi om det med en gang. Sies dumme ord, tar vi det også der og da.. Uavhengig av om barna nevner det. :)
Ja, var nok rampete Robin ja. Passer nok bedre for større barn ja,men vanskelig å følge med som en hauk hva som sendes på morran på super, hehe. Er nok lurt å ta praten uansett ja, han sa det var bra jeg slo av for han synes det var kjedelig å ville heller leke, hehe, men gjorde tydeligvis mere inntrykk

Ja, var nok rampete Robin ja. Passer nok bedre for større barn ja,men vanskelig å følge med som en hauk hva som sendes på morran på super, hehe. Er nok lurt å ta praten uansett ja, han sa det var bra jeg slo av for han synes det var kjedelig å ville heller leke, hehe, men gjorde tydeligvis mere inntrykk
Det er ikke alltid like lett nei.. :) Jeg tenker at vi reagerer også på det vi ser på TV, så da er det jo naturleg at barna reagerer også :)

Back
Topp