Barnets puls...! :)

Mariamamma

Glad i forumet
I dag var jeg (og mannen) på første kontroll hos jordmor, og jammen fikk vi ikke høre hjertet til den lille! Høyt og tydelig - og innmari fort! H*n kaver visst på inni der - pulsen var på 164, så det hørtes ut som et lite lokomotiv... [:D]
Det var så sterkt å høre- både jeg og mannen fikk tårer i øynene, og alt ble med ett litt mer virkelig... Så gøy! [:)]

Så kos!
Vi har ikke vært hos jordmor - men vi fikk høre hjertelyden på ul i uke 10 (160) og det var god opplevelse!
Godt å høre hjertet!

Så kjekt!!!!! Det fikk jeg og i dag hos legen[:)] alt blir så virkelig når en hører de raske hjerteslaga. 140 hadde han skrevet opp.......en del tregere en deres, hum.......

ORIGINAL: Ninni73
140 hadde han skrevet opp.......en del tregere en deres, hum.......

Tror ikke det har så mye å si.... det er antagelig med pulsen hos barnet som pulsen vår, avhenger av omgivelser etc. Vårt barn var utrolig aktivt under ul, og dette øker antagelig pulsen?

til dere med hjertelyder på 150-165.. det er jeg rimlig sikker på at er jente...
under 145 skal visst være gutt, de er visst mindre livlige i magen, men tar det igjen når de kommer ut... det sa min jordmor til meg under mitt forrige svangerskap...

har ikke fått høre hjertelys selv enda, men får nok det når jeg tar ul 6.feb... dere vil få svar!!!![:D][:D][:D]

jeg hadde 160 og har fra første stund vært sikker på jente! (men det er mer pga teorien om antall dager mellom sex og eggløsning, man sier at er det mer enn 2 dager mellom sex og eggløsning så er det jente - for 'gutte-sædceller' svømmer raskere, men lever ikke så lenge... Hos oss var det 3 - 5 dager i mellom...litt usikker på eggløsning)

Vi får se! Jeg skal skrive et innlegg her 6 mars om vi da har fått vite kjønn [;)]

Har forøverig hørt at det med puls ikke er noen indikator på kjønn! [:)] Hm... ikke vet jeg!

hvis det stemmer med sex og eggløsning, så får jeg gutt... og det er jo det jeg håper på...[:)] siden jeg har ei jente fra før...
mener at vi hadde sex på eggløsningsdagen... men får kanskje se det på ul 6.februar...

stemte med hjertelyd sist jeg var gravid hvertfall.... men en får jo ikke vite det sikkert før den er ute uansett... hehe

Hei alle sammen

Det er intresangt det der med hjerte slagene fordi de sier at gutter har litt lavere hjerteslag enn vi jenter....
Så på kontroll ligger guttene ofte på ca 140 mens jenter ligger ett hakk høyere ca rundt 160...Det er jo ingen "tegn" som viser gutt/jente hundre prosent nøyaktig...men sønnen min lå iallefall rundt 140 i hele svangershapet... har ikke hørt hjerteslagene på det barnet jeg bærer på nå ennå, men skal det til fredagen og da er jeg veldig spendt...Tror det er ei lita prinsesse jeg bærer denne gang...og sist var jeg 100 prosent overbevist på at det var en liten prins og det var helt riktig det, lurer på om jeg har rett i mine anelser denne gangen også [:D] Spennende...

[:)]Lykke til alle sammen[:)]

Var hos jordmor idag, og fikk høre hjerteslag, ca 140 slag/min.
Var en kjempefin opplevelse, og alt ble med en gang mye virkeligere!!!

hei

jeg var hos legen min i går men hun lyttet ikke etter hjertelyden....hmmm...blei skuffet jeg da[&o]
Gledet meg sånn til å få høre barnet mitt...Men, skal til jordmoren min den 14 så jeg ¨håper hun lytter etter barnet da...

Back
Topp