Barnets dyne?

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
Hvordan gjør dere når dere legger barnet?

pakker dyna rundt?
legger armene oppå dyna?
legger den lett over?
eller annet?

Jeg er så redd for at Håkon skal kave dyna over hodet i søvne, tenker på dette hver kveld jeg legger han nemlig...
Går og sjekker han ørten ganger iløpet av den tida jeg er oppe etter han har sovnet i senga si.
fornuften sier meg at det går bra, -at han får puste for dyna blir jo ikke pakket rundt hodet hans.
Men en annen tanke sniker seg inn, -tenk hvis han ikke får puste allikevel?
for så små barn har jo ikke lært seg å snu hodet etter luft ennå?... mener å ha lest noe slikt en gang...

dette ene problemet går meg snart til hodet, for hvis jeg legger hendene hans over dyna så får han jo ikke
kavet den over hodet, men han blir kald på nevene. og legger jeg den over armene kan han jo bli kvalt.. eller?
nei, huff, nå høres jeg hysterisk ut... [8|]

hun ligger på siden, så jeg pakker henne inn. ligger en leke på enden av dyne så den ikke sklir. kan jo knyte bendlene i dyna fast i senga.(hvis du ikke har sengebeskytter da)

ÅÅÅH så smarte dere er!!!! Se det hadde jeg ikke tenkt på engang å enten legge noe oppå dyna eller knyte den fast!
Takk for tips, det skal jeg prøve, så kanskje jeg får en roligere kveld også

Andre som gjør andre smarte ting??

ORIGINAL: sif

hun ligger på siden, så jeg pakker henne inn. ligger en leke på enden av dyne så den ikke sklir. kan jo knyte bendlene i dyna fast i senga.(hvis du ikke har sengebeskytter da)

hvis du bruker en 80x100.dyne, så kan du jo stappe enden ned mellom madrassen og senga. da får han ikke kavet den over hodet [:)]
olav veiver sånn med armene at dyna havner ned på brystet samme hva jeg gjør, så her lufter vi litt forsiktig om natta.

ORIGINAL: Ihne

Jeg har et motsatt problem jeg, han sparker av seg dyna[&:]
Og siden vi ikke har det så varmt på soverommet, blir han kald.[&:]

ja, det gjør han om morgenen...

ORIGINAL: Dragemamma

Er han urolig i sengen??
I begynnelsen var jeg var redd for at Brage skulle dra dyna over hodet. Men nå når jeg ser hvor stille han ligger når han sover så tenker jeg ikke på det. Jeg legger bare dyna over han, sånn at øvre kant kommer under armene hans. Og under armene og langs siden av overkroppen presser jeg dyna litt ned (men det er fordi jeg tenker at det er godt å ha dyna tett intill seg - at jeg ville likt det[;)]).. Han blir litt kald på hendene...men det er nok ikke noe farlig[;)]
Håper du finner en løsning som passe!!
Har du foresten tenkt på sånn pose de kan sove i?? som ser ut som en selebukse oppe...

ikke når han sover, men han skriker ikke lenger når han våkner, ligger leenge og sparker og pludrer.
vil gjerne at han skal ha dyne og ikke pose, så det kjøper vi ikke. men vi finner nok ut av det [:)]

men i natt gjorde jeg altså det lure at je stappet begge venstrehjørnene på dyna ned mellom
madrassen og sengekanten, (tar han opp fra høyre) så lå han bare litt lengre mot den siden og fikk ikke trukket dyna over hodet eller sparket den av seg!

takk for gode tips jenter, i natt sover mor bedre [:)]

jeg legger føttene litt under dyna- pakker han liksom inn..
også vilhan gjerna ha hendene over dyna... så jeg har nooen ganger på tynne sove votter.. spørs litt på temperaturen på rommet hans...

ORIGINAL: lene74

Det fins faktisk sånne dyneklyper som du fester i hjørnene nederst (evt også øverst) på dyna og som du fester i sprinklene på senga. Har ikke prøvd dem selv, men det høres jo ut som en idé dersom man engster seg for at dyna skal forflytte seg for mye...? [:)]

hørtes veldig lurt ut!! kanskje jeg skulle stiike innom barnas hus etterpå [:)] takk for tipset!

Jeg har som oftest litt varme på soverommet, og legger dyna under armene hennes.

Har angst for at dyna skal komme opp over ansiktet. Da får hun heller bli kald på nevene av og til[:)]

Jeg dytter dynekantene ned mellom madrassen og sengen.  Hendene holder han som regel opp mot hodet når han sover så det hender han blir kald på dem, men det er visst ikke så falig har jeg hørt så lenge han er varm på resten av kroppen. 

Back
Topp