barnetrygden???

fru gravdal

Elsker forumet
Trodde den skulle komme nå sammen med lønna fra nsv jeg, men jeg har fått det samme som jeg pleier tror jeg.. ser sånn ut på konton hvertfall.. Når i all verden kommer den b trygden da?? Snuppa er født 16 januar, får jeg for januar da?? men skulle hvertfall hatt for feb!!! hmmm [:@]

Helt ærlig så har jeg verken fått foreldrepenger eller barnetrygd[:@] så jeg har ikke peiling men lurer på det samme sjøl. Går barnetrygd automatisk eller?

ja den går automatisk har i hvertfall jeg blitt fortalt

Barnetrygda kommer siste arbeidsdagen i en mnd, ikke sammen med det andre fra nav. Og ja det kommer automatisk. [;)]

ORIGINAL: #Moira#

Sniker litt [:)]

Dere må søke om barnetrygd for første barnet - om man får flere barn, så går det av seg selv :)

det har ikke de sagt til meg.. her sa det det går automatisk

har klippet ut litt fra siden til nav

Hvordan søker du om barnetrygd?
Du trenger som hovedregel ikke å søke om barnetrygd. Dersom barnet blir født i Norge, skal moren automatisk få vedtak fra NAV om utbetaling av barnetrygd om lag to måneder etter fødselen. Ønsker du utbetaling til far, må du gi beskjed om dette til NAV-kontoret ditt.

Dere må likevel søke om barnetrygd når:

moren ikke er registrert som bosatt i Norge
barnet er eldre enn seks måneder når retten til barnetrygd inntrer
du kan ha rett til utvidet barnetrygd
foreldrene skriftlig har avtalt delt bosted for barnet og ønsker delt utbetaling
barnetrygden skal vurderes etter EØS-avtalens regler eller andre trygdeavtaler
Du søker ved å fylle ut søknadsblanketten ” Søknad om barnetrygd ” som du finner under Søknad og vedlegg i høyremenyen. Her finner du også informasjon om hvilke vedlegg / hvilken dokumentasjon du må legge ved søknaden.

Søknaden sender eller leverer du til NAV-kontoret ditt.

ORIGINAL: lillemæ

Jeg fikk brev i posten om at barnetrygden ville bli utbetalt siste arbeidsdag hver måned, og at første utbetaling ble i mars (får da både for februar og mars).
Ole ble født 19. januar, så får ikke noe for januar når man har januarbarn..

ok [:)]

ORIGINAL: lillemæ

Jeg fikk brev i posten om at barnetrygden ville bli utbetalt siste arbeidsdag hver måned, og at første utbetaling ble i mars (får da både for februar og mars).
Ole ble født 19. januar, så får ikke noe for januar når man har januarbarn..

Jepp, samme fikk jeg beskjed om. Man får fra mnd ETTER barnet er født så selv om Maya er født 2 jan så får jeg for feb og mars nå i slutten av mars. Kommer neste onsdag tenker jeg[;)]

Back
Topp