barnetrygd

litlå

Gift med forumet
jeg fødte jo i januar.. skulle ikke jeg fått barnetrygd i februar da? har kun fått for eldstemann... må jeg søke??

Jeg fikk første i forgårs, og jeg fødte 9.des....så du må nok vente litt tipper jeg!

ORIGINAL: *JuLiAnE*

Jeg har hørt at det tar 2mnd før man får det første gang, siden vi fødte i jan. får vi det nå i slutten av mars.. tror jeg[8|]

stemmer det[;)]

Jeg har fått brev om at jeg får første utbetaling i mars[;)] Fødte også i januar

Har også fått, og jeg fødte også i januar.
Men jeg ringte inn dit ang pappaperm og spurte etter barnetryggda da...
Kan jo ha hjulpet.

Jeg fikk brev fra nav i januar, fødte 1 jan., med vedtak om barnetrygd fra februar mnd. Søkte ikke[:)] 

Jeg fødte i januar og fikk barnetrygd igår

frøkna vår er født 31/1 og vi fikk brev fra nav for noen dager siden om at  vi får første utbetaling i mars :)

Må man søke?

du skal ikke trenge å søke.. det står iallefall det her..

Barnetrygd gis som hovedregel automatisk for barn som fødes i Norge. Moren får vedtak fra NAV lokalt og barnetrygden utbetales til henne, med mindre foreldrene gir beskjed om at faren skal ha barnetrygden utbetalt til seg.
Søknad må likevel settes fram hvis:
  • moren ikke er registrert som bosatt i Norge
  • barnet er eldre enn seks måneder når retten til barnetrygd inntrer
  • du kan ha rett til utvidet barnetrygd
  • barnetrygd skal vurderes etter EØS-avtalens regler eller andre trygdeavtaler.
Foreldre som har inngått skriftlig avtale om delt bosted for barnet (etter barneloven § 36 første ledd), kan velge å dele barnetrygden. Foreldrene må da sette fram skriftlig krav om delt barnetrygd. Det kan også gis utvidet barnetrygd i slike tilfeller.
Søknaden sendes til ditt [link=http://www.nav.no/kontakt]lokale NAV-kontor[/link].

ringte nav jeg og de sa at jeg fikk i mars (får da barnetrygd for feb også)
fødte i januar

Back
Topp