barnetryden økes??

louis22

Elsker forumet
hva er dette med at småbarnstillegg skal inn i barnetrygden?? er dette en gode som kun faller på enslige igjen eller er det likt for oss alle?? finner ikke noe på trygdeetaten sine sider om dette kan noen dette med sikkerhet..

jeg og syns det alltid skal komme alene foreldre tilgod akuratt som man har så sinnsykt mye mere og rutte med som foreldre når man er 2! får jo ikke så mye støtte da.. selv om jeg unner alene foreldre og få det de får syns jeg det er urettferdig at de hele tiden står først i køen!!

Jeg vet ikke noe om dette, men ettersom barnetrygden er eneste universelle tilbud (dvs at alle får det samme - om de er fattige eller rike, og de trenger det eller ikke) så må det bety at alle skal få det når småbarnstillegget bakes inn der også... men man vet aldri hva disse politikerne kan finne på!

Selvsagt er det urettferdig at man skal få mer kun basert på at man er alenemor. Selv om mange helt sikkert har det trangt så finnes det faktisk steinrike alenemødre også - karrierekvinner for eksempel. Tipper de har bedre råd enn et studentpar som får barn (dere skjønner hva jeg mener??).

Småbarn tillegge var i barnetrygden før og så ble den lagt inn i kontantstøtten. Men sånn jeg har forstått det så skal den tilbake til barnetrygden og at alle får den. Ikke bare de som ikke velger barnehage og får kontantstøtten.

ORIGINAL: Linni

Småbarn tillegge var i barnetrygden før og så ble den lagt inn i kontantstøtten. Men sånn jeg har forstått det så skal den tilbake til barnetrygden og at alle får den. Ikke bare de som ikke velger barnehage og får kontantstøtten.

Jeg og har forstått det sånn ja.

Linni: ja, det er sånn det skal bli...var sånn før og [:D]

Høres bra ut!![;)]

ORIGINAL: louis2

jeg og syns det alltid skal komme alene foreldre tilgod akuratt som man har så sinnsykt mye mere og rutte med som foreldre når man er 2! får jo ikke så mye støtte da.. selv om jeg unner alene foreldre og få det de får syns jeg det er urettferdig at de hele tiden står først i køen!!

det er jo derfor det er så mange som snyter på staten og sier dem er alenemødre når dem egentlig ikke er det.
jeg må gjøre det siden jeg og barnefaren ikke bor sammen men vi er jo sammen da, men jeg må betale 3000 kr. for å bo hjemme [:@] og da må jeg snyte på staten ellers så har jeg ingen sted å bo. kan ikke bo hjemme hos typen siden moren hans er dårlig og årker ikke å ha små barn hos seg 24 timer i døgnet.
men hvis man hadde fått nesten like mye penger selvom man er sammen da hadde jeg ikke behøvd å lure trygdekonoret på den måten. men men sånn er vist livet [&:]

vil det da si at alle får småbarns tillegg i tillegg til barnetrygeden...hvor mye penger er det snakk om da? Noen som har peiling...

Back
Topp