Barnet vil ut å leke, men har feber.

Minimamma

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Feber er eneste sykdomstegn, og allmenntilstanden er god.
Tar du med barnet ut for å leke da, eller blir dere bare inne?
Kan barnet bli med i butikken for å handle?
:)

Ville latt han være ute litt men ikke så lenge. Frisk luft er bra

Min er ikke helt frisk. Vi lekte litt ute i går :)

Vi går ut om allmenntilstanden er bra. Går inn når de vil eller jeg ser det er nok. Frisk luft er bra. :)
Tar ikke med i butikken om ikke det er krise.

Junior her har feber, men er i super form utenom. Finner jakka si og roper "tuuuut uuuut", så vi må nok ut en liten tur i løpet av dagen:)
Gjør det :)

Hadde fint gått ut en tur bare pass på at barnet ikke fryser, men heller ikke blir for varm :) På sykehuset her anbefaler de å ta med barna ut så lenge de er i form til det.

Hadde fint gått ut en tur bare pass på at barnet ikke fryser, men heller ikke blir for varm :) På sykehuset her anbefaler de å ta med barna ut så lenge de er i form til det.
Det tenker jeg og:) Allmenntilstanden er jo som den alltid er, helt på topp, det er liksom "bare" feber (38,3). Normal kroppstemperatur ligger på 37,5-37,8 så ikke veldig forhøyet temperatur heller.

Frisk luft er bra men ikke i lengden kanskje prøvd å finne på noe ute som ikke har stort aktivitet.

Skal vel ikke være i stor aktivitet når man er små og har feber eller?
Skal helst ikke være i stor aktivitet om man har feber ;)

Jeg ville nok tatt med snuppa ut når hun har feber, men ville prøvd å holde aktivitetsnivået nede

Frisk luft er bra men ikke i lengden kanskje prøvd å finne på noe ute som ikke har stort aktivitet.

Skal vel ikke være i stor aktivitet når man er små og har feber eller?
Da lurer jeg på hvordan man bremser aktiviteten til en som er 22 mnd:p For han løper rundt og har normalt aktivitetsnivå.

Da lurer jeg på hvordan man bremser aktiviteten til en som er 22 mnd:p For han løper rundt og har normalt aktivitetsnivå.

Er ikke sikker på om det er slik men pappa holde oss inne da vi hadde feber for at vi ikke skulle være i så veldig stor aktivitet. Han fikk oss til å lage trolldeig figurer, male og slik viss vi var i form

Er ikke sikker på om det er slik men pappa holde oss inne da vi hadde feber for at vi ikke skulle være i så veldig stor aktivitet. Han fikk oss til å lage trolldeig figurer, male og slik viss vi var i form
Slikt gjorde vi og, og ble fortalt at var man syk så skulle man holde seg inne:) Men så tenker jeg, junior har feber, men virker jo frisk sånn allmenntilstandsmessig. Jo større barna er, jo enklere er det å holde dem i ro også:)

Skal helst ikke være i stor aktivitet om man har feber ;)

Jeg ville nok tatt med snuppa ut når hun har feber, men ville prøvd å holde aktivitetsnivået nede

Hvorfor skal man ikke være i stor aktivitet om man har feber? Og mener man da at man skal få barn som er i fin for og god allmentilstand til å roe ned? Eller skal man bare følge med å ta det rolig om man blir sliten?

Nå spørr jeg bare, fordi barnelegene på sykehuset her oppfordrer til å opp og lek og gjerne ute så sant man er i form til det. Og ble derfor litt nysgjerrig på hvorfor man skal ta det rolig :)

Hvorfor skal man ikke være i stor aktivitet om man har feber? Og mener man da at man skal få barn som er i fin for og god allmentilstand til å roe ned? Eller skal man bare følge med å ta det rolig om man blir sliten?

Nå spørr jeg bare, fordi barnelegene på sykehuset her oppfordrer til å opp og lek og gjerne ute så sant man er i form til det. Og ble derfor litt nysgjerrig på hvorfor man skal ta det rolig :)
Feber er ofte tegn på en infeksjon, ved en infeksjon er det lurt å slappe av og ikke trene for eksempel
1460551099047.jpg

Barn kan ofte være så aktive at det blir likestilt med trening.
Så ja har hvert ute med snuppa når hun har feber pga frisk luft men har lagt til rette at det er så kjedelig som mulig for da er hun mindre aktiv og derfor får immunforsvaret også jobbet bedre og blir fortere frisk igjen.

Ofte blir man jo slappere ved feber og det er en del av kroppens forsvar, når man føler seg friskere er det jo greit å bevege seg mer men ikke legge opp til fult kjør :)

Feber er ofte tegn på en infeksjon, ved en infeksjon er det lurt å slappe av og ikke trene for eksempel
Vis vedlegget 171611

Barn kan ofte være så aktive at det blir likestilt med trening.
Så ja har hvert ute med snuppa når hun har feber pga frisk luft men har lagt til rette at det er så kjedelig som mulig for da er hun mindre aktiv og derfor får immunforsvaret også jobbet bedre og blir fortere frisk igjen.

Ofte blir man jo slappere ved feber og det er en del av kroppens forsvar, når man føler seg friskere er det jo greit å bevege seg mer men ikke legge opp til fult kjør :)

Takk for svar :)

Nei man trenger ikke å legge opp til at man skal løpe rundt hele nabolaget. Men så lenge de er i full fart inne uansett, så hadde jeg ikke bekymret meg for litt herjing ute heller :)

Back
Topp