Barnet vil ikke spise

Agnes86

Blir kjent med forumet
Hei. Kanskje noen har erfaring og noen ideer hva kan det være. Har en datter på 4,5 mnd. Jeg ammer og hun får også mme. Hun pleide å spise fra flaske ca 100ml etter bryst. Vet ikke om det er sammenheng men for en uke siden hun ble syk (omgangssyke). Siden da hun nekter å ta flaske. Ser at formen hennes er bra og er blitt frisk men likevel hun vil ikke spise. Og er nesten 100% sikker at hun får ikke nok av puppene. Jeg har veldig lite melk. I tillegg hun er veldig sutrete og irritert hele tiden. Så hun virker veldig sulten men vil ikke ha mer mat. Til og med noen ganger hørte rumlelyder fra magen hennes sånn som man har når er sulten. Begynner å bli bekymret at hun får ikke nok væske i seg. Bleier er ganske tørr hver gang så hun tisser ikke noe særlig. Prøvde gi vann, te men vil ikke ha det heller. Noen som har opplevd noe likt? Hilsen Agnes.

Kan Være at ho synes det smaker rart etter sykdom?
dårlig matlyst og at ting smaker annerledes er jo ikke uvanlig
Har andre enn deg prøvd å gi MME?
Minste min ser ikke poenget med flaske alltid når han lukter melk fra puppene.

Snakk med legen eller apoteket, jeg fikk noe væskebalanserende å gi til sønnen min når han ikke vil spise grunnet sykdom.

Ja jeg alltid gir hun brystet også når begge brystene er "tom" så tilbyr flaske. Før hun alltid ville ha mer men ikke nå. Min samboer har prøvd å gi hun mme men også ville ikke ha den.

Har du prøvd å introdusere fast føde som tynn grøt eller pure? Bare en tanke :)

Små barn bruker lang tid på å bli helt ok igjen i magen etter omgangssyke. Jeg ville bare ammet oftere. Det er slik melkeproduksjonen øker.

Du kan jo prøve med fast føde nå som hun er over 4 mnd.

Prøve å legge hun til bystet oftere, slik at melkeproduksjonen kanskje går opp?
:)

Ellers begynn å gi fast føde, grøt og fruktpure/mos.

Romlingen i magen kan jo være luft og ikke at hun er mer sulten? Jeg ville kok ammet ofte for å få opp produksjonen. Og ikke tenk at du ikke har nok melk. Det bare stresser deg.

Back
Topp