Barnet på soverommet

• Trådstarter Trådstarter Koffert
  • Opprettet Opprettet
K

Koffert

Guest
Vet det varierer, men for dere som har barn fra før, hvor lenge sov barnet på mamma og pappa's soverom?
Og dere som er førstegangs, hvordan tenker dere å løse det?

Tenker joa t det kommer an på fullamming, antall våkninger på natta osv, men slik det ser ut nå så ønsker vi oss seng fra sebra på barnerommet, det har vi ikke plass til på rommet vårt, så må ha en annen seng der, da tenker jeg på bedside crib, som kan vare til ungen er ca 6-7 mnd.. I tillegg tenkte jeg å ha en soveplass på stua (vugge, kurv eller noe).. Men synes det blir alvorlig med soveplasser til den lille på en treroms leilighet. Og spesielt om man regner med vogna i tillegg... :p jøsses, er dyrt å få barn gitt :p men Guri hvor jeg koser meg med alle en planleggingen :D

Han var vel ca. 1,5 år. Det gikk veldig greit å flytte han og han sov mye bedre på eget rom. Husker vi snakket om at vi burde flyttet han tidligere...

Hun var ca 15mnd. Hadde bare ett soverom frem til da:) dette ser du etterhvert. Alle har ulike behov. Noen flytter de på eget rom etter noe mnd mens andre har de på rommet sitt til ungen er nesten to. Om du ammer på natten og/eller det er nattevåk så er det fordel å ha barnet på samme rom som deg, syns jeg hvertfall. Får ikke inn sprinkelsengen med dere?

Vi skal ha vanlig sprinkelseng "til å vokse i" på det som skal bli barnerommet etter hvert, men det blir jo til at mini skal sove hos oss lenge først! :) Jeg har veldig lyst på en sånn bedside crib jeg også, noe sånn som denne, bare at den skal stå inntil dobbeltsengen vår da;

babybay-bedside-cot-dark-inc-rail-mattress-and-tencel-sheets1.jpg

I stua i første etasje skal jeg ha en sånn gammeldags kurv-vogn på hjul, den har jeg arvet så jeg kan egentlig hente den når jeg vil. Jeg tror det holder, men synes sånne hengekurver er kjempesøte da... :p

Vi skal ha vanlig sprinkelseng "til å vokse i" på det som skal bli barnerommet etter hvert, men det blir jo til at mini skal sove hos oss lenge først! :) Jeg har veldig lyst på en sånn bedside crib jeg også, noe sånn som denne, bare at den skal stå inntil dobbeltsengen vår da;

babybay-bedside-cot-dark-inc-rail-mattress-and-tencel-sheets1.jpg

I stua i første etasje skal jeg ha en sånn gammeldags kurv-vogn på hjul, den har jeg arvet så jeg kan egentlig hente den når jeg vil. Jeg tror det holder, men synes sånne hengekurver er kjempesøte da... :p
Er det jeg har tenkt til også, men får ikke plass til en sprinkelseng på rommet (tror jeg ikke) og lest at barn blir "for aktive" for bedside crib ved 7 mnd.. Spørs om jeg MÅ finne sprinkelseng som er smal nok til soverommet vårt. Vi jo ha ungen der til ca 1 år.. (Ja vet det kan endre seg når vi kommer til det)... Det finner vi ut av... ;) sånn kurv jeg også tenker på lykkeliten,t il stua ;)

Er det jeg har tenkt til også, men får ikke plass til en sprinkelseng på rommet (tror jeg ikke) og lest at barn blir "for aktive" for bedside crib ved 7 mnd.. Spørs om jeg MÅ finne sprinkelseng som er smal nok til soverommet vårt. Vi jo ha ungen der til ca 1 år.. (Ja vet det kan endre seg når vi kommer til det)... Det finner vi ut av... ;) sånn kurv jeg også tenker på lykkeliten,t il stua ;)

Ja. Lurt du tok opp dette. Jeg har ikke tenkt så mye på det enda. Googlet nå og fant at noen mente at sprinkelseng fra IKEA gjorde samme nytten som bedside-crib fordi man kan ta av den ene siden. Så kanskje det er en idé for meg hvert fall da. Vi har plass til en sprinkelseng ved siden av sengen vår. Har du målt hvor mange cm du har å gå på da? Jeg vet ikke om akkurat den fra IKEA er best da, må jo kunne justere høyden helt til vår seng, men det har jeg jo god tid til å finne ut av - nøyaktig hvilken sprinkelseng som da kan brukes. Var ikke klar over at man ofte kan ta av den ene veggen på sprinkelsengene. :p Det er jo lett å gjøre en sprinkelseng "lun og liten" til starten så det bare er en ganske liten seng til mini allikevel.

Da sparer jeg ganske mye penger på det så kanskje jeg kan kjøpe en leandervugge eller noe i den gaten allikevel. :p Siden vi da kjøper sprinkelsengen jeg uansett skulle kjøpe, men bruker den inne på vårt rom den første tiden. :D Én bedside-crib spart. :D

Ja,e r greit om man får til slike sparinger,a t man kan unne seg noe av det man virkelig har lyst på.. Er jo ikke hver da man blir mamma :)

Hadde jenta vår hos oss til hun var 9 mnd. Ammet enda på natta, men hun sov da bedre på eget rom. Hun likte godt å sove mellom oss da, med egen dyne og armen min godt rundt sånn ingen la seg oppå hun.
Vil tro at vi må se an hva slags unge vi får nå og hans/hennes behov :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg måtte flytte mini på eget rom da han var 4 mnd sist, av den enkle grunn at jeg fikk ikke sove. Våknet bare han beveget på en fot :P håper jo på å klare ett par mnd lengre nå da :)

Jeg begynte med at vi skulle begynne rett på eget rom, så har jeg endret det til kanskje de 3-4 første mnd... men nå vet jeg ikke lenger... viste ikke at det var vanlig at barnet sov sammen med oss så lenge!

Tenkte å bruke leandervuggen på vårt soverom

Vi hadde junior på rommet vårt til han var fem mnd. Da var jeg tom for melk, og ingen av oss sov noe godt i samme rom.. Han sov natten igjennom med en gang.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har vanlig sprinkelseng. Tok ned den ene siden og hadde inntil sengen vår da hun var liten.
Måtte uansett flytte ned bunnen og ta opp siden da hun var 6 mnd siden hun begynte å reise seg.

Hun sover nå på eget rom, 10 mnd. Akkurat flyttet ut fra oss og alle sover mye bedre :)

Vuggen stod i stuen til hun var 5 mnd og ble da byttet ut med lekegrind :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi flyttet vår når hun var 7 mnd. Vi hadde og har fremdeles et barn som våkner av den minste lyd. Turte ikke å bevege meg i senga. Jeg sover også lett, så jeg våkna av hver hennes bevegelse med hjerte i 100 fordi jeg var redd hun hadde mistet smokken sin. Så det var terror.

Når hun flyttet på eget rom så sov både hun og vi MYYYYYE bedre :)

Vi hadde sånn babybay seng til min gutt og det er det beste kjøpet jeg har gjort! SÅÅ lettvint og enkelt og trygt! Gleder meg til å bruke den igjen til nummer 2 :D
Gutten min sov inne hos oss til han var 1 år (i egen seng), og h<n brukte babybay sengen til han begynte å krype rundt på natten. Husker ikke hvor gammel han var da, men kanskje 4-5-6 mnd? Etter det byttet vi til sprinkelseng.

Med nummer to nå vet jeg ikke helt hvordan vi skal gjøre det. H*n skal ihvertfall bruke babybay sengen til h*n blir for stor til den, så satser jeg på at vi har flyttet innen den tid. Vi har nemlig kun 2 soverom, og det er ikke plass til en seng til på sønnen min sitt rom. Det blir også veldig trangt og upraktisk å ha den nye babyen på vårt rom i sprinkelseng, så vi trenger et større hus :)

Hun sov på vårt rom til hun var fire mnd, hadde bare ett soverom til da. Både jeg og jentungen sov bedre når vi fikk hvert vårt rom :)

Datteren min ble flyttet da hun var ca 8 mnd. Sov mye bedre i eget rom. Hun våknet flere ganger i løpet av natten mens vi sov sammen, men med engang vi fikk eget rom sov hun rolig gjennom hele natten. Vil ha babyen i rommet så lenge som mulig, men går det utover søvn så får vi se om eget rom er løsningen. Greit og ha barnet i samme rom mens man ammer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi hadde en hjemmesnekret ammeseng, ligner bedside crib, helt til hun rullet over til meg ;) Da ble det sprinkelseng. Tror hun var 5 mnd. Hvis man kan snekre litt tror jeg ikke det er vanskelig! Vi festet den til sengen vår med tvinger.

Blir vel en vanlig sprinkelseng som står ved siden av sengen vår. Flytter barnet når det føles riktig. Vil helst at barnet skal sove på eget rom innen 6-7mnd. Må nesten se det ann mtp om vi vekker h*n når vi legger oss og slike ting.

Vår jente flyttet over på eget rom av samme grunn som flere andre sier, at både hun og vi sov bedre på eget rom. Hun sov også natta gjennom. Vi flyttet henne over når hun var 6 måneder.

Back
Topp