Barnet i magen (serien)

Gårdsdrøm

Betatt av forumet
Ser på noen gamle episoder jeg har tatt opp, og kjenner jeg har mye fordommer mot amerikanske fødslene :p Man kan bestille igangsetting i uke 37, bestille keisersnitt, det gies så mye smertestillende at de ikke kjenner pressetrangen engang, pumpes i det ene og det andre.
Og så utrolig "klinisk". Ingen jordmødre, alt er liksom så operasjonsklart. Og herlighet! 10 familiemedlemmer i føderommet?! Jeg hadde ikke likt at svigerfar satt og så opp i dåsa under fødselen :p

Ser på noen gamle episoder jeg har tatt opp, og kjenner jeg har mye fordommer mot amerikanske fødslene :p Man kan bestille igangsetting i uke 37, bestille keisersnitt, det gies så mye smertestillende at de ikke kjenner pressetrangen engang, pumpes i det ene og det andre.
Og så utrolig "klinisk". Ingen jordmødre, alt er liksom så operasjonsklart. Og herlighet! 10 familiemedlemmer i føderommet?! Jeg hadde ikke likt at svigerfar satt og så opp i dåsa under fødselen :p

Lol! Enig! Har ikke sett det, men din beskrivelse var god :) har bare sett på det fra England, de har jo ofte med seg flere på fødestua de også.

Er ikke bare bare i Norge heller da, jeg fikk også så mye smertelindring at jeg ikke kjente pressetrang..ødela egentlig mye av opplevelsen! Når det er sagt så ville jeg ikke vært foruten epidural for herreminhatt for noen smerter de første timene. :D

Har sett det, men likte det ikke særlig. Fødeavdelingen USA er skikkelig ille og, der sitter damene i sengen og snakker med hele familien som er inne i rommet, mens jm går til og fra for å se hvordan det får med riene. Virker som om de får spinalbedøvelse fra første kynner :P Rart at det også er så kulturforskjeller når det kommer til hvor mange man vil ha med seg under fødsel!

Back
Topp