Barnet ditt sitt navn...

min datter sitt navn betyr "vakkert alter/bord"

visste hva navnet betydde før hun fikk navnet, men jeg brydde meg ikke noe om betydningen.

D vi bestemte oss visste vi ikke betydning, men søkte det opp i senere tid. Betydning er ikke viktig for vår del :)

Neida. Velger dere ikke innen 6 mnd får han et tildelt ;) no worry :D :p
Haha ikke stress meg. Wow, hvilket navn da? Mohammed kanskje, er ikke det det meste brukte hahaha.

VI er ikke 100 % sikre på navn enda. Guttenavn er også utrolig vanskelig syns jeg ....men ett stikker seg ut i mengden. Birk

Visste ikke hva Birk betydde da jeg fallt for det....men har jo gjettet at det hadde noe med Bjørk og gjøre( Liker godt artisten også da) Så her er litt om Birk :)

Åja og det er selfølgelig navnet på Ronja Røverdatters utkårede ( Fantastisk film) håper han møter "sin" Ronja.

Birk
Betydning: «»
Navnedag: Ingen (Norge)
Ingen (Sverige)
Popularitet i Norge (2012)
Birk: 981 menn. Rangert som nr. 338.
Se også:
Artikler som starter med: Birk
Birk er et mannsnavn med flere mulige opprinnelser. Det kan være:

• en opprinnelig tysk kortform av mannsnavnet Burkhard, som er dannet av gammelhøytyske burg, «hjelp, redning, beskyttelse», og harti, «hard, sterk».
  • en variant av mannsnavnet Burke, som er dannet av gammelengelske burh, «festning».
  • en variant av mannsnavnet Barker.
  • en variant av mannsnavnet Birch.
Birk er også et annet norsk ord for bjørk. Merk at det norrøne ordet for bjørk var bjǫrk. Birk brukes også som etternavn.

Den store navnediskusjonen har jo vert angående navnet Loke nå nylig. (Som er navnet på katten vår) Kult navn forsåvidt men jeg må innrømme at jeg får litt hakeslepp av at en døper barnet sitt for Loke men ikke sånn at jeg vil forhindre andre og gjøre det.Bare nok til at jeg ikke hadde gjort det selv. Samme tenkte jeg om navnet Dennis som er uskyldig nok men tja kansje litt rampete ? Usikker på navnet Odd for eksemple og Asbjørn ( etter Lillyhammer) lol. Nå er det vaneligere og tenke hvordan det høres ut på engelsk. Da haddde jeg kansje ligget unna Randi også (Randy/Kåt) men her er folk veldig forsjellig noen synes Loke er helt uproblematisk ......

Visste hva det betød ja, men det viktigste var mer at vi likte lyden av navnet, at det var lett å uttale/stave, og at vi hadde gode assosiasjoner til det.

Det har ikke vært viktig i noen av valgene. Vi valgte navn som vi syns er fine. Betydninga er bare en bonus :)

Bor du i Oslo er det store sjanser for at det blir Mohammed
Skal virkelig jobbe med det navnet!!! Skal jaffal ikke ha noen Mohammed! Hehe. Frem med stamtavlene!!!

Back
Topp