Barnet ditt sitt navn...

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Vet du hva det betyr? Alrså visste du det før du ga barnets navn? Var det viktig når du valgte navnet?

Har ikke brydd meg om det, fant det ut etter at valgene var tatt :) Her har vi valgt navn vi syns er fine, uavhengig av betydning.

Eldste sitt betyr "hvem er som Gud", og yngste sitt "Gud er nådig".
Vi visste betydningen da vi valgte det :)

Vi fant det faktisk ut på sykehuset før vi hadde bestemt det, og det passet utrolig godt til hvordan han var som nyfødt. Mannen argumenterte med at da måtte han jo hete det:-P men var absolutt ikke derfor vi valgte det, bare litt morsomt:-)

Visste det ikke da jeg valgte navnet. Men leita det opp like etter på.
Men visste det på twinsa. :)

Ja jeg visste det, navnebetydningen spillte en veldig stor rolle da vi valgte navn :-)

Eldstes betyr Den som er elsket og yngstes betyr Stor mann.

Visste det på begge før valgene ble tatt :-)

Ja, vi visste betydningen, for oss var det en viktig del av navnevalget. Det jeg ikke hadde tenkt på, var betydningen av fornavnene og mellomnavnene sammen. Fikk meg en positiv overraskelse da en bekjent satte sammen betydningene på lillesøsters navn, og det ble en helt ny mening. :)

Visste betydningen, men det hadde ikke noe å si for valget av navn.

Ja vi visste betydningen: Elsket favoritt sønn og vis

Vi visste betydningen, og derfor fikk de navnet :)

Eldste: hebraisk jentenavn som betyr hun som binder eller er bundet,

Yngste: Betyr løve

Mitt: Tamara er en opprinnelig russisk form av det hebraiske kvinnenavnet Tamar, som betyr «palmetre».

Ja, det visste jeg :-)
Sønnen min sitt navn betyr :

"The one", "den første" og "de første som vender tilbake til Gud"
avstamning er arabisk.

Og datteren min sitt navn er en forkortelse av flere ulike navn. Og betyr trofast på arabisk.

Back
Topp