Barnet’s leie

LivetsHemmelighet

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2022
Lurte på om noen har erfaring med å først ha hatt barnet med hodet ned, med normal fødsel og neste i seteleie for så at den tredje har lagt seg med hode ned igjen?


Det er min store frykt faktisk at dette barnet legger seg i seteleie også for jeg ble så lei meg da det ikke ble normal fødsel sist, selv om jeg kunne valgt det men turte ikke…
 
Hei.:happy:

jeg har ikke opplevd akkurat det, men med førstemann hadde jeg planlagt ks pga seteleie… han snudde seg samme dagen som jeg skulle hatt ks, så det er altså mulig!

håper du får det slik du ønsker denne gangen!:Heartred:notworthy
 
Sniker
Jeg har hatt Hodeleie, Hodeleie, Seteleie :) Seteleie ble oppdaget først ETTER fødselen var igang hos meg, og jeg er veldig redd på keisersnitt så jeg valgte å prøve vaginalt. Det ble den beste fødselsopplevelsen for min del :)
Risikoer for seteleie er genetikk (fasongen på livmor) som igjen kan avgjøre plassering av morkake. Litt større sjanse for seteleie dersom morkaken er på fremre vegg, og litt høyere risiko for seteleie dersom man har fått baby i seteleie før. Min seteleiebaby hadde morkake på fremre vegg, sånn veldig foran, de andre hadde morkake på fremre vegg men langt mot venstre og også delvis bak :p

Kjenner ei som har født 3 barn, alle vaginalt i hodeleie - seteleie - hodeleie. Ei anna jeg kjenner hadde seteleie - hodeleie
Her er alt mulig med andre ord, og stor sannsynlighet for at du får baby i hodeleie klar til fødsel
Sjekk ut vidoer med teknikk "spinning babies" for å kunne lure den lille til å snu seg fra sete til hode. Har hørt om noen hvor dette har fungert :D
 
Sniker
Jeg har hatt Hodeleie, Hodeleie, Seteleie :) Seteleie ble oppdaget først ETTER fødselen var igang hos meg, og jeg er veldig redd på keisersnitt så jeg valgte å prøve vaginalt. Det ble den beste fødselsopplevelsen for min del :)
Risikoer for seteleie er genetikk (fasongen på livmor) som igjen kan avgjøre plassering av morkake. Litt større sjanse for seteleie dersom morkaken er på fremre vegg, og litt høyere risiko for seteleie dersom man har fått baby i seteleie før. Min seteleiebaby hadde morkake på fremre vegg, sånn veldig foran, de andre hadde morkake på fremre vegg men langt mot venstre og også delvis bak :p

Kjenner ei som har født 3 barn, alle vaginalt i hodeleie - seteleie - hodeleie. Ei anna jeg kjenner hadde seteleie - hodeleie
Her er alt mulig med andre ord, og stor sannsynlighet for at du får baby i hodeleie klar til fødsel
Sjekk ut vidoer med teknikk "spinning babies" for å kunne lure den lille til å snu seg fra sete til hode. Har hørt om noen hvor dette har fungert :D
Tuuusen takk, var ganske fint å lese dette :love7 kanskje tidlig å allerede bekymre seg for seteleie allerede før man har passert de magiske 12 men :flower
Skal absolutt ha denne i bakhode og kommer også til å uttrykke dette til jordmor at jeg gruver til om det blir seteleie denne gang også:flower
 
Back
Topp