Barnesykdommer ..?

*lykke*

Flørter med forumet
Hei :-)

vi har hatt besøk av en jente på 2,5 år i dag som hadde utslett opp rygg og mage.. Moren ringte meg når de kom hjem og sa at barnet nå hadde 40 i feber og pustet tungt..

hun har ringt legevakt og snakket med de så hvis tilstanden ble verre så måtte de komme dit....

kjenner jeg blir så bekymret for å bli smittet sånn at noe skal skje med den lille i magen...?!?

hva tenker dere...? Er jeg hysterisk...?

Om det er Vannkopper er jo det ikke bra for gravide å få, men i og med tung pust kan det høres ut som noe annet. Kan jo være hun har fått en allergisk reaksjon av noe slag??? Feber og tung pust kan komme som følge av det... Om hun har spist nøtter e.l tror jeg jeg ville kommet meg til legen fort! Tror ikke du trenger å være bekymret!:-)

Nei hun trodde ikke der var vannkopper... Jeg aner ikke :-) hun måtte dra til fastlegen i morgen så da får jeg jo vite hva det er... All slags bekymringer :-/

Altså, har du hatt vannkopper? i så fall null problem. Egentlig ikke uansett, vannkopper er bare dumt dersom du smittes i tiden rundt fødselen. Er det røde hunder, og du ikke har hatt det, slett ikke bra, slett ikke. MEN, alle vaksineres mot røde hunder, derfor er de aller, aller, aller fleste immune mot det, OG det finnes nesten ikke smitte av det.

Mest trolig slett ikke noe farlig for babyen din uansett, men håper det går bra med den lille pasienten.

Røde hunder er farlige for gravide.
Vannkopper er farlig første halvdel av svangerskapet eller en uke før fødsel.

Det er sikkert bare den femte barnesykdom og den er ikke farlig. Eller allergisk reaksjon.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Hallo Lutz!! Ikke spre sånne usannheter!!! 5.barnesykdommen er veldig farlig for fosteret (parvovirus)!!!!

Jeg skal bl.a sjekke d når jg skal til legen i uke 10.

Men hvis det var det... Kan man sjekke det med en blodprøve..?? Jeg var ikke mye borti barnet men hun bear jo over alt i huset

Ja du kan sjekke om du er mottakelig for dette viruset eller ikke!

Snakk med legen din!

Hallo Lutz!! Ikke spre sånne usannheter!!! 5.barnesykdommen er veldig farlig for fosteret (parvovirus)!!!!

Jeg skal bl.a sjekke d når jg skal til legen i uke 10.
Var ikke meningen men det fikk jeg beskjed om av legen min...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Oj!! Google det! Og send legen din linker! ;) de lærde strides om dette bør screenes for rutinemessig. Det bør det mener jeg, siden det nesten alltid ender med foster skade/død!
Fosteret må ha blodoverføring i magen bl.a for å prøve å redde det!

Men tror du det er mulig og bli smittet ved ett besøk...? Legen til barnet mente i dag at det var ett virus .. Sa ikke noe mer... Jeg har jo ikke fortalt at jeg er gravid:-/

Det er mest smittsomt før utbrydd av utslett! Men 60% av alle kvinner i fertil alder har gjennomgått sykdommen og er dermed immun. Blir man smittet som gravid blir fosteret smittet i 30% av tilfellene.

Hadde du kontaktet lege om du var meg,...? Jeg vet jo ikke om det er den sykdommen... Føler meg helt hysterisk... Vært prøver i nesten 3 år og endelig gravid <3

Jeg skal sjekke meg for dette når jg skal til legen! Jeg har barnehagebarn og har mye småtroll rundt meg, greit å vite om jg har hatt d.

Back
Topp