Barnesykdommer med utslett? Og gravid?

Coco87

Betatt av forumet
Julibarna2014
Barnesykdommer med utslett? Og gravid?
Dattera mi var hjemme fra BHG begynnelsen av denne uka pga feber og så fikk hun et utslett. Små prikker som kom særlig godt frem på kvelden. Dekket hele kroppen i et jevnt tett lag. De klødde ikke. Hun ble bedre form på onsdag, men prikkene vises enda litt. (Hun har hatt vannkopper er ikke sånn, dette er bare prikker)
Jeg er gravid og generelt sliten og dårlig form, men i går følte jeg meg helt skutt og litt vondt i halsen. I dag har jeg fått samme prikkene. På hele magen, men ikke noe særlig ellers på kroppen.
Det var en i BHG som hadde hatt skarlagensfeber forrige uke men begynt behandling med en gang. Tror ikke Nora hadde det, hun hadde ikke "bringebærtunge" og klaga ikke på vondt i halsen. Hva kan dette være??

Jenta mi hadde feber og prikker for noen måneder siden. Kom til slutt frem til at det mest sannsynlig bare var varmeutslett. Bare masse små prikker som ikke klødde. Kom samtidig med feberen og forsvant like etter feberen forsvant :)

Legen trodde det var femte barnesykdommen. Måtte ta blodprøver for å sjekke. Så venter på svar på dem. Hørte etter babyen med doppleren og hun hadde det fint!

Back
Topp