Eplekjekka
Flørter med forumet
I barnehagen går det nå vannkopper, brannkopper og munn-, fot- og håndsyke.
Noe av dette gravide absolutt ikke bør få?
Noe av dette gravide absolutt ikke bør få?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det vet jeg desverre ikke. Du kan kanskje høre med legenVet dere om det går an og ta en test for og se om en har hatt vannkopper eller ei?Eg har aldri hatt det som eg vet om og ikke datteren min heller :-/
Legen tar blodprøve når man er gravid, da tester de om du har hatt vannkopper (Rebella) det er kjempe farlig for fostret om den gravide ikke har hatt det fra før.
Har du tatt blodprøve etter du ble gravid? Jeg tok nå i uke12... Da får du brev hvor d står div. Sykdommer de tester deg for.
Legen tar blodprøve når man er gravid, da tester de om du har hatt vannkopper (Rebella) det er kjempe farlig for fostret om den gravide ikke har hatt det fra før.
Har du tatt blodprøve etter du ble gravid? Jeg tok nå i uke12... Da får du brev hvor d står div. Sykdommer de tester deg for.
Vet ikke, men er bare å høre med de på legekontoret. Mulig de kan teste for det å om du spør de kan finne ut av det mener jegHei, røde hunder (rubella) vet jeg at det finnes en test for, men visste ikke at det var mulig å sjekke mot vannkopper. Vet du hvilken test det er?
Den femte barnesykdommen kan også være ufin mot gravide og foster men veit ikke hvor vanlig den er og om man får vaksine mot den? Kanskje noen andre vet?
Hm ja, lillemor har hatt det fjerde barnesykdommen, og jeg var livredd for at det var den femte Men det var den klassiske tre dager feber og tre dager utslett, så jeg roet meg med det. Krysser fingrene for at vi slipper unna den femte så lenge jeg er gravid. Jeg vet jeg har hatt vannkopper og mener å huske jeg hadde antistoffer mot røde hunder også Uff det er skummelt mye å bekymre seg for seg gravid!Nei tror ikke d er vaksine mot den nei. Det er vanlig med disse barnesykdommene, men det kan være litt vanskelig å skille de ulike..de er ganske like.. .. Mine har hatt 4 banesykdom (tror den er mest vanlig) og 5 barnesykdom (tror jeg de har hatt) den 5 er vanskelig å skjønne at det er den 5...
Hm ja, lillemor har hatt det fjerde barnesykdommen, og jeg var livredd for at det var den femte Men det var den klassiske tre dager feber og tre dager utslett, så jeg roet meg med det. Krysser fingrene for at vi slipper unna den femte så lenge jeg er gravid. Jeg vet jeg har hatt vannkopper og mener å huske jeg hadde antistoffer mot røde hunder også Uff det er skummelt mye å bekymre seg for seg gravid!
Det hørtes veldig ut som det jeg har lest om den femte. Jeg ble så glad når prikkene kom umiddelbart etter feberen He he da visste jeg at det var den fjerdeJa det er ikke gøy. De fleste er vaksinert mot Rebella... Heldigvis... Har hørt RS virus ikke er bra heller, men det er jeg ikke sikker på! Er til å bli tullet av når man har små barn
Når mine hadde (når jeg tror de hadde) 5... Hadde de først feber i noen dagen så friske, noen dager senere når de var blitt friske fikk de lett utslett på kroppen ... Begge fikk det med 1 ukers mellomrom og de hadde begge like med feber og prikker.
Ja den er mye letter å skjønne seg på hvertfallDet hørtes veldig ut som det jeg har lest om den femte. Jeg ble så glad når prikkene kom umiddelbart etter feberen He he da visste jeg at det var den fjerde