tulipanen88
Betatt av forumet
Noen som vet hvilke barnesykdommer som kan være farlig for gravide/fosteret dersom man ikke har hatt det før? Vet den 5. Barnesykdom kan være farlig, men er det flere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg jobber også i bhg, og har nettopp fått utbrudd (les: 2 barn) av "en eller annen barnesykdom".Dette er jeg også interessert i, da jeg jobber på småbarnsavdeling. Skal ta blodprøve for å sjekke om jeg er immun mot 5. barnesykdom. Vannkopper vet jeg at jeg har hatt.
Er vannkopper farlig selv om man har hatt det før?Vannkopper
Ja.. men røde hunder har man vell fått vaksine mot? Er det ikke det som er rubella-virus?Røde hunder kan gi fosterskader.
Ja, det er rubella, og det skal man være vaksinert mot hvis man har fulgt barnevaksinasjonsprogrammetJa.. men røde hunder har man vell fått vaksine mot? Er det ikke det som er rubella-virus?
Oi så kult! Visste ikke at det fantes oversikt på nettJa, det er rubella, og det skal man være vaksinert mot hvis man har fulgt barnevaksinasjonsprogrammet
Man kan logge seg inn på https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner for å sjekke hvilke vaksiner man har tatt og når man tok dem (Obs! Ikke alle vaksinasjoner er nødvendigvis registrert, men de fleste skal ligge der)
Man skal være vaksinert viss man har fulgt programmet ja, men det er faktisk ikke alle som er blitt immune derfor er rubella antistoff også en av blodprøvene de tar i uke 12Ja.. men røde hunder har man vell fått vaksine mot? Er det ikke det som er rubella-virus?
Er vannkopper farlig selv om man har hatt det før?
Ja.. men røde hunder har man vell fått vaksine mot? Er det ikke det som er rubella-virus?
Kommer helt an på hvor sterkt angrepet man var første gangen.Er vannkopper farlig selv om man har hatt det før?