barnestoltesten på dine penger(link)

bondekone

Forumet er livet
Uff, blir ikke klok på dette med bilstol jeg. Noen som kan hjelpe?

Vi ser etter bilstol, og jeg vet jo at bakovervendt er best, men i denne testen i kategorien 9-18 kg er alle topp setene forovervendte.

Er test vinneren (forovervendt) bedre enn andre bakovervendte i samme vektklasse? 

Er det forresten trygt å bestille bilostol på nett? Har lest at sete kan bli ødelagt i posten, og at man ikke skal sende seter i posten, men om man bestiller på nett må det jo sendes.

Leelu skrev:
Uff, blir ikke klok på dette med bilstol jeg. Noen som kan hjelpe?

Vi ser etter bilstol, og jeg vet jo at bakovervendt er best, men i denne testen i kategorien 9-18 kg er alle topp setene forovervendte.

Er test vinneren (forovervendt) bedre enn andre bakovervendte i samme vektklasse? 

Er det forresten trygt å bestille bilostol på nett? Har lest at sete kan bli ødelagt i posten, og at man ikke skal sende seter i posten, men om man bestiller på nett må det jo sendes.

eneste jeg kan forstå så virker det som de ikke har tatt med bakovervendt siden det stort sett er Norge og Sverige som bruker mye bakovervendt. Derfor så tar de heller for seg forovervendt istede.

Jeg og er usikker på det å kjøpe slikt på nett, siden en ikke vet hvordan sette blir behandlet i post/sendings sitvasjon

Drit i alle tester med forovervendte bilstoler, unger SKAL etter min mening sitte bakovervendt så lenge som mulig.

Du som lurer på bilsete til jenta di. Her er noen bra. :)

BeSafe Izi Combi x3, bakovervendt. 0-18 kg. 
BeSafe Izi KID, bakovervendt 0-18 kg.
Britax Two Way Elite, bakovervendt 9-25 kg
Britax MaxWay, bakovervendt 9-25 kg

Ta en titt på disse du :)

Drit i alle tester med forovervendte bilstoler, unger SKAL etter min mening sitte bakovervendt så lenge som mulig.

Du som lurer på bilsete til jenta di. Her er noen bra. :)

BeSafe Izi Combi x3, bakovervendt. 0-18 kg. 
BeSafe Izi KID, bakovervendt 0-18 kg.
Britax Two Way Elite, bakovervendt 9-25 kg
Britax MaxWay, bakovervendt 9-25 kg

Ta en titt på disse du :)

Takk for tips om stoler, ser du nevner en jeg egentlig hadde bestemt meg for, britax to way elite, før jeg så testen. Jeg er riktnok bekymret for monteringen, vi har nemlig ikke bil selv, så bilstolen må monteres hver gang vi skal sitte på med noen, synes den virket vanskelig å montere når jeg så på instruksjonsvideoen. Største risiko ifm. bilsikring er jo å montere stolen feil, og når den må monteres hver gang den skal brukes, og den er vanskelig, gjør det meg litt tvilsom til om det er riktig valg. Testvinner i linken virket super enkel å montere når jeg så på instruksjonsvideo.

Tror jeg får ta meg en tur til en baby butikk og høre der om de har forslag til stoler som er bakovervendte og samtidig enkle å montre og ta med seg.

Back
Topp