Barnestol med base

JuliiiMamma

Forumet er livet
Juligull2021
Har sett på Maxi-Cosi Pebble Pro bilstol, kom over ett pakke tilbud på babycare som ser veldig grei ut. Men er disse pengene okei å bruke på en bilstol + base til bil?

Det er jo ikke akkurat samme modell som den første jeg oppgir i innlegget og lurer derfor på om denne er verdt det eller ikke

Vedlegg

• Screenshot_20201227-210945_Chrome.jpg
    Screenshot_20201227-210945_Chrome.jpg
    22,6 KB · Visninger: 44
Viktigste med en babystol er at den passer i bilen din og at du får rett helling. Så anbefaler og prøve først.

Det viktigste med en babystol er at du prøver stol og base i bilen din, for å finne ut hvilken stol som gir rett helling. 40-45 grader, helst 45, men en helling så den nyfødte ikke støtter haka på brystet. Sjekk om noen har stol og base i nærheten av deg og prøv før du kjøper, evt prøv i en barnebutikk :)

Det viktigste med en babystol er at du prøver stol og base i bilen din, for å finne ut hvilken stol som gir rett helling. 40-45 grader, helst 45, men en helling så den nyfødte ikke støtter haka på brystet. Sjekk om noen har stol og base i nærheten av deg og prøv før du kjøper, evt prøv i en barnebutikk :)

Har ingen jeg kan spørre om å få prøve noe sånt. Så får prøve i butikken i morgen da vi skal dra innom.

Har ingen jeg kan spørre om å få prøve noe sånt. Så får prøve i butikken i morgen da vi skal dra innom.
Gjør det :)
Bare pass på at bilen står på et helt rett underlag, ikke i bakker og på humper, så du får sjekka rettest mulig helling :)

Vi har Maxicosi Pebble plus fra første som vi kommer til å bruke på neste også, ingenting å utsette på den ihvertfall. Det var mannen som fikk styre med å kjøpe bilstol - vi dro til butikken og mannen var ute med selger og prøvde og styrte og valgte den som var best. Veldig fornøyd med å slippe å sette meg inn i det

Foreldrene min har en cybex bilstol som vi ikke er noe glad i, pebble er mye mer idiotsikker.

Vi kjøpte besafe izi go modular fordi vi syntes den så best ut og alle testene var bra. Jenta vår satt virkelig ikke godt i den. Helningen var riktig i bilen, men hun lå alt for sammenkrøket. Vi hadde en maxi cosi base fra før til vår jade bilstol (liggestol) så vi endte opp med å prøve en pebble pro. Følte hun satt mye bedre i den. Solskjermen er litt idiotisk, men ellers elsker vi stolen :)

Kan også nevne at vi syntes det er mye enklere å få ungen ut av pebble pro uten å manhandle henne. Besafe var så dyp at vi følte vi måtte grave henne ut :wideyed::hilarious:

Vi kjøpte besafe izi go modular fordi vi syntes den så best ut og alle testene var bra. Jenta vår satt virkelig ikke godt i den. Helningen var riktig i bilen, men hun lå alt for sammenkrøket. Vi hadde en maxi cosi base fra før til vår jade bilstol (liggestol) så vi endte opp med å prøve en pebble pro. Følte hun satt mye bedre i den. Solskjermen er litt idiotisk, men ellers elsker vi stolen :)

Kan også nevne at vi syntes det er mye enklere å få ungen ut av pebble pro uten å manhandle henne. Besafe var så dyp at vi følte vi måtte grave henne ut :wideyed::hilarious:

Takk for tips! :)

Det ble så vi gikk for en axkid med base, da jeg også hadde lest den hadde fått gode tilbakemeldinger.

For dem hadde den og den besafe på tilbud, men følte den besafe var så veldig dyp i forhold og at det ikke var god nakkestøtte som det var på den axkid.

Back
Topp