Barnesikring

Brunette87

Forelsket i forumet
Hva slags barnesikring i huset bruker dere?

Har satt myke kanter fra babydan på tvbenken, barnesikring på steikovnen og på søppelskapet. Skal sikre hjørneskapet og, rekker kanskje det i romjula. Ellers har jeg kilt en bok mellom dørene på glass skapet. Det har skyvedører, og jeg bruker gumistrikk på et skap på stua som jeg ikke vil ha småen i. Og barnegrind fra beemoo som holder han ut av gangen og kattedoen

Ja for hvis man begynner å lese om barnesikring, så fins det jo en x antall barnesikrings grep i hjemmet. Lurer på om alt det er nødvendig.

Sikring av varmekilder, kjøkken, skap/skuffer, dører, vindu, trapp, stikk kontakter, kant beskyttelse, do lås ++++.

Hmmm.. peis har vi ikke. Men det har besteforeldre og de har grind foran. Vi lukker stuedøra så han ikke tryner ned trappa. Andre varmekilder, vi har en varmluftskonvektor fra aeros, vi sikrer den ikke, men han leker med knappene på den av og til, så jeg dobbeltsjekker flere ganger for dagen at den ikke er innstillt på tropevarme. Skuffene sikrer vi ikke, han får faktisk leke med de. Men hjørneskapet er mest spennende, for der er kasseroller og slikt, så det sikres. Og så skal etterhvert skapet med vaskemidlene sikres for det er jo giftig. Dører og vindu er ikke et problem enda, men vi bor i andre etasje i et nybygg, så vinduene har barnesikring. Dørene får vi sette krok på om han blir en utbryterkonge

Vi har satt en gummistrikk rundt knottene på skapdørene til søppelskapet. Det er det:) ikke trappegrind, selv om trappa er midt i stuen.
Når vi får inn kommoder og sjenker, så blir disse skrudd fast i veggen i tilfelle ungene klatrer på de, vil ille at de skal velte over de :) men d er d eneste jeg tror vi kommer til å gjøre.

Trappegrind, har ikke hatt noe mer. Alt av farlige ting har vi flyttet i skap han ikke når. Han har fått rote/utforske veldig mye i hyller og skap.

Se an barnet og hjemmet. Noen barn er ekstremt klåfingret, og noen hjem er veldig fulle av ting barna ikke bør komme til.

Ja for hvis man begynner å lese om barnesikring, så fins det jo en x antall barnesikrings grep i hjemmet. Lurer på om alt det er nødvendig.

Sikring av varmekilder, kjøkken, skap/skuffer, dører, vindu, trapp, stikk kontakter, kant beskyttelse, do lås ++++.

Jenta er så lita enda at hun kommer seg ingen plass, vi kommer nok til å starte å sikre litt det vi ser er nødvendig etterhver som hun starter å bevege seg, men jeg tror ikke det er så mye altså. Det blir nokk bare å flytte bort noe fyntegjenstander og ha opp noen grinder og kanskje ha på kantbeskyttere på det lave stuebordet.

Etter min erfaring varierer sikringsbehov etter unge og hjem.

Trappegrind, lekegrind foran peisen og barnesikret et skap på kjøkkenet hvor det er vaskemidler

Grind i alle etasjer og lekegrind til minsten pga hund. :) ikke hatt behov for mer med førstemann, får se om babyen krever mer ;)

Skrur alle kommoder og skap fast i veggen, og flytter potensielt farlige ting utenfor barnas rekkevidde. Må ordne en bedre løsning på vaskerommet, få alt av såper osv høyt opp på et skap e.l Kommer også til å sikre trappa når lillesøster blir mer mobil

Back
Topp