Barnesikring

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Nå som barna begynner å bli større og mer mobile hvordan tiltak ser dere for dere å gjøre av barnesikringen i hjemmet?
Vi har en peis, dere som har det, kjøper dere peisbeskytter?? Eller øve på at det er nei nei område?

Trooor jeg blir å kjøpe peisbeskytter... Er så skummelt om man er uoppmerksom et lite sekund og han plutselig er der og brenner seg. Blir vel også å kjøpe slike dingser til å putte i stikkontaktene.

Februar-14 mamma <3

Vi har hverken peis eller trapp så har ikke den problemstillingen.
Men jeg må ta en runde og fjerne smånips som ligger i hyller innenfor baby sin rekkevidde.

Har en tendens til å bare legge ting og tang inn i hyller så har ikke helt kontroll på hva som er der :)

Stuebordet vårt er glass men avrundede kanter så gjør ikke noe med det.

Skal kjøpe sånne dingser til stikkontaktene, og så blir det vel å sette noen sikringer på kjøkkenskap og skuffer etter hvert :)

Hadde ikke beskyttelse mot peis med forrige så prøver uten denne gangen også. Har trappegrind i første og tredje etasje, andre etasje dropper vi. Kommer til å fjerne de så fort som mulig - det er så plagsomt når du skal opp/ned med noe i hendene. Eldste krabbet i trappet fra han var 9 mnd (jeg gikk på nedsiden da). Så fort de knekker den koden er det mye tryggere enn de som bare "går utfor", så vi skal øve på å snu og krabbe ned så fort hun er klar for det :) skuffer og skap får vi se an - hva som er i skapene og hvor intressert hun er i det. Nå er jeg sånn som har øyne i nakken og vet hvor ungen er uansett hva jeg driver med, så det hadde aldri skjedd at hun hadde fått tak i vaskemiddel el uten at jeg så det. Men det er begrenset hvor mye du orker å si nei og løfte bort hele tiden. Storebroren hadde "lukke opp og lukke igjen-dilla" en lang periode, så hadde boen skuffer og skap med ufarlige ting han kunne åpne og lukke og rote litt i. Stikkontakter gidder jeg ikke sikre - må ha noe metall og putte i begge hull samtidig for å få strøm, skal godt gjøres. Storebror har allerede fått beskjed om at alle småleker skal holdes på rommet hans.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror jeg må ha slik peis beskyttet, den er så sentral at man går forbi den hele tiden.. Et fall, så kan han komme borti.. Føler jeg også greier å ha ganske oversikt, er egentlig mannen jeg er bekymra for. Han blir så lett distrahert av tv eller data.. Tror jeg går for stikkkontakter og rydde unna små nips..

Vi skal ha peisbeskytter og trappegrind, samt sette sånne hjørnebeskyttere på bord og tv-benk. Skal også ha sånne dingser inn i stikk-kontaktene og kanskje noen sånne barnesikringsting til de skuffene som er innen hans rekkevidde på kjøkkenet.

Lillegutt 5/3-14 <3

Må vel også ta en liten runde rundt i diverse hyller i gulvhøyde og sjekke hva som er der :p vaskemidlene står øverst i skyvedørsgarderoben i yttergangen, så de når han nok ikke på mange år enda, og når han når de vil han vel helst ikke ha noe med de å gjøre :p

Februar-14 mamma <3

Tror vi må ha noe rundt vedovnen, utover det er jeg litt usikker foreløpig. Storebror har beskjed om å rydde bort alle småleker når lillebror er i nærheten. Ellers har vi lekegrind som jeg putter han i når jeg hår ut av rommet en tur. Trappegrind har vi etter storebror.

Tror jeg må ha slik peis beskyttet, den er så sentral at man går forbi den hele tiden.. Et fall, så kan han komme borti.. Føler jeg også greier å ha ganske oversikt, er egentlig mannen jeg er bekymra for. Han blir så lett distrahert av tv eller data.. Tror jeg går for stikkkontakter og rydde unna små nips..
Haha, signerer dette med å være mer bekymret for mannen..

Her skal det babysikres før jeg går tilbake i jobb, for han blir utrolig lett distrahert!

Kan jo tenkes at det endres når han er alene med henne for nå vet han jo at jeg er der og passer på, men heller tidlig ute enn for sent :)

Ja. Her driver vi altså og rydder i andre etasje. Hadde lillemor i vippestolen, men så begynte hun å sutre litt. Samboer tok henne opp. Så kommer jeg ut av soverommet, og ser at han har lagt henne på gulvet, en meter unna trappa!!!!
Tror han fikk seg en oppvekker da jeg påpekte at hun kanskje ikke burde ligge på gulvet!!

Heldigvis har vi ikke trapp hos oss som hun har tilgang til. Er en dør imellom som vi kan låse. Ellers er jeg mer redd for småting, stikkontakter og ledninger. Og tven som står oppå en veldig lav tv benk.

Sent from my iPhone using BV Forum

Peisbeskytter og trappegrind..

Her må vi rydde om litt i skap på kjøkken og bad , kjøpe trappegrind og samle alle ledninger rundt tv. Tv-en står midt i rommet på tv-benk som romdeler, der ser jeg for meg det er litt farlig hvis han får tv over seg. Må også sikre dvd-hyllene så dem ikke bekker når han støtter/prøver å løfte seg.

Vi skal ha peisbeskytter og trappegrind, samt sette sånne hjørnebeskyttere på bord og tv-benk. Skal også ha sånne dingser inn i stikk-kontaktene og kanskje noen sånne barnesikringsting til de skuffene som er innen hans rekkevidde på kjøkkenet.

Lillegutt 5/3-14 <3
Samme her :)

sitter på padda!

Back
Topp