Barnesikring

Aurelia 14

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Nå er det ikke lenge til smårollingene krabber rundt! Kanskje noen er i gang allerede? Hvordan sikrer dere ting hjemme?

Kjøpte stikkontakt-beskyttere og hjørnebeskyttere sist vi var på ikea. Trappegrind trenger vi egentlig ikke, men jeg vurderer faktisk å sette en foran kjøkkenet, det er så lite og trangt at en krypende baby kan bli skummelt der når vi styrer med varme kjeler.

Ellers vet jeg liksom ikke...planter og ledninger må man jo tenke litt på, men jeg eier ikke grønne fingre, så plante-delen  trenger jeg ikke bekymre meg for ;)

Vi har stikkontaktbeskyttelse, har skapdører på de tre nederste hyllene i bokhyllene i stua, har trappedrind og har ellers fjernet farlige ting eller ting vi er redd for som er innen rekkevidde for barna. Har ikke hatt behov for noe mer enn det til eldstemann så regner med det fungerer fint nå også.

Fjerne alt som er farlig for dem. 

passe på at de ikke kan få noe over seg, spise/drikke, stikke, støm osv

trapper, vinduer må sikres

Her ligger Junior der vi går fra han, så foreløbig har vi ikke sikret noe. Men ser jo at han blir mer aktiv, og triller rundt, så det er vel bare et tidsspørsmål før vi må igang:) 

Mannen skal til byen neste uke, så han skal trues til å ta seg en IKEA-tur og handle litt :) Her er det nok mye som må gjøres, vi har jo aldri hatt unger før, så hele huset er fullt av potensielle ulykker...

Back
Topp