Barnesikring tips?

Krica

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Har dere begynt å.sikre hjemmet? Hva sikrer dere. Er så lenge siden jeg har hatt en liten en så trenger tips.

Har ikke begynt enda, annet enn å rydde bort litt ledninger og slikt. Må vel snart sikre stikk kontakter og skap.

stikkontaktdingsebomser
Trappegrind

og må vel snart til med ein skikkelig sortering på eldste sine leikar.. kva som er stoveleikar og kva som kun skal leikes med på rommet hans.

Trenger ikkje ovnbeskyttelsesgreie, for vi bruker den aldri ;)

på eit par skapdører har vi gummistrikk og på rada med skuffer har vi ei gulvlist imellom og kjiler... Ikkje no då, men vi brukte det på eldste fordi vi aldri hugsa å kjøpe skuffebarnesikring :P

Skal skru fast ett par hyller til veggen, og sette no slags lås på søpleskapet.. har satt fram peisgrind.

Har funnet fram trappegrinder, og leter etter gjennomsiktige hjørnebeskyttere. Må vel ha en skapsperre på et skap menellers er det ganske greit her.

Har trappegrind og mygate. Den kan sperre av stua eller terrassen:) må vel rydde bort litt stæsj fra de lave vinduspostene i stua snart:)

Vi får vel dra ut og kjøpe sånne dingsebomer til stikkontaktene. Her er det heldigvis ganske minimalistisk, og ikke så mye som oppbevares i lav høyde. Vi har også vurdert mygate. Vi har jo peis på hytta, så hadde vært greit med noe som kan brukes flere plasser. Har du den som kan brukes som lekegrind eller en som er mindre?

Har den med 6 kanter:) i hvit:)

Har satt sånne ting i stikkontaktene, og så har jeg kjøpt hjørnebeskyttere til spisebordet, men har ikke begynt å bruke det enda. Hun ligger jo på bakken enda ;) Ellers må vi kjøpe forlengere til trappegrinda, for den passer ikke uten. Og så har jeg etter råd fra HS lagt meg på gulvet og sett på alt. Er det noe pynt, ledninger eller andre greier som ser skumle ut fra hennes nivå? ;p

Har satt sånne ting i stikkontaktene, og så har jeg kjøpt hjørnebeskyttere til spisebordet, men har ikke begynt å bruke det enda. Hun ligger jo på bakken enda ;) Ellers må vi kjøpe forlengere til trappegrinda, for den passer ikke uten. Og så har jeg etter råd fra HS lagt meg på gulvet og sett på alt. Er det noe pynt, ledninger eller andre greier som ser skumle ut fra hennes nivå? ;p
Får ta en sånn runde på gulvet jeg også. ;)

Vi har kun trappegrind og sånne greier i noen av stikk kontaktene. Vi har etter storesøster. Hu var ingen pellebaby, så håper ikke lillesøster er det heller. Kommer ikke til å sikre noe mer;)

heldig du ;) Eldste her skulle borti ALT elektronisk :P
Storebror var en peller og lillebror ser ut til å gå i hans fotspor. Leker er ikke interessante lenger. Forte seg å åle bort til ledninger og kontakter istedet. :confused:

Storebror var en peller og lillebror ser ut til å gå i hans fotspor. Leker er ikke interessante lenger. Forte seg å åle bort til ledninger og kontakter istedet. :confused:
Skummelt :S Her er vi så heldige at vi har en del stikkontakter høyere oppe, så vi trenger ikke bruke de på gulvet så mye :D

Skummelt :S Her er vi så heldige at vi har en del stikkontakter høyere oppe, så vi trenger ikke bruke de på gulvet så mye :D
Lurt! Vi må nok kanskje investere i en sånn grind til å skille av deler av huset tror jeg. Vi har heldigvis ikke så mange punkter som han kan komme til med fingrene sine, men akkurat der kabelen kommer ut og det står en høytaler, der er han å piller. :/

Back
Topp