Barnesikring til peis

H_k86

Forelsket i forumet
Noen som vet hvor man kan kjøpe barnesikring til peis?

Tenker på slik grind som går rundt eller lignende[:)]

Vi er så redde for at snuppa skal brenne seg på den. Tiden er jo inne for å få fyrt opp litt i det kalde vinterkvelder nå [;)]
Og er jo så koselig med litt fyr i ovnen. [:D]

ja, finnes sånt gjerde til å sette rundt... [:D] svart, ser helt greit ut... [:D] tror de har de på de fleste shapper som selger ovn... byggern... og sånne peisshapper..[:D]

Barnas Hus pleide å ha. Men ser nå at de i hvert fall ikke har på hjemmesiden sin. Don't know why...

barnas hus og baby shop har det [:D] koster sånn ca 1300, kan brukes som grind, av og til så kan det hende de selger det brukt på finn.

jeg har kjøpt min på barnashus, er kjempe fornøyd[;)]

Jeg vil bare si en ting, og det er at jeg ikke tror du har behov for et gjerde
forran peisen. Barn er nyskjerrige skapninger, og den grinna kan være mer
nyskjerrighetsskapende en selve ovnen. Barn er egentlig ganske smarte,
de merker ganske fort om ovnen er varm. Og om du tenner opp i ovnen sånn
at ovnen er lunken og tar barnet bort mot ovnen og viser at "her er det varmt"
at du nermer barnets hand mot ovnen og sier auau, så sjønner ungen det  og
du har spart deg for mange penger. Dere må jo inn i "grinna" for og legge i ved,
og barn lærer fort. pluttselig så er ovnen mye mer inntresang en den hadde villet
vært om den ikke hadde gjerde rundt seg[:)][;)]
Jeg sier ikke at du ikke skal kjøpe gjerde, jeg ber deg bare tenke deg om [:)]

Vi har ein slik 3-i-1 grind frå Barnas Hus. Kosta omlag 1300 kr, vår er i kvit og metall. Har brukt den både som peisgitter (har ikkje behov for det lenger, var kun ei lita periode), leikegrind og trappegrind. [:)]

Denne er inne på barnas hus sine heimesider (under barnesikring, trappegrinder): Mygate Multigitter

ORIGINAL: Someeone

Jeg vil bare si en ting, og det er at jeg ikke tror du har behov for et gjerde
forran peisen. Barn er nyskjerrige skapninger, og den grinna kan være mer
nyskjerrighetsskapende en selve ovnen. Barn er egentlig ganske smarte,
de merker ganske fort om ovnen er varm. Og om du tenner opp i ovnen sånn
at ovnen er lunken og tar barnet bort mot ovnen og viser at "her er det varmt"
at du nermer barnets hand mot ovnen og sier auau, så sjønner ungen det  og
du har spart deg for mange penger. Dere må jo inn i "grinna" for og legge i ved,
og barn lærer fort. pluttselig så er ovnen mye mer inntresang en den hadde villet
vært om den ikke hadde gjerde rundt seg[:)][;)]
Jeg sier ikke at du ikke skal kjøpe gjerde, jeg ber deg bare tenke deg om [:)]

Jeg må si meg enig i dette. Vi har alltid hatt fyrt i en stor Jøtulovn midt i stua, og Storesøster ble lært opp tidlig til at den var varm, og hun husket det. Vi lærte henne at når vi skulle tenne opp eller legge i mer kunne hun sitte på trygg avstand å se, og da var hun helle med på prosessen. Så var det ikke så spennende etterhvert. Når den var veldig varm ville hun ikke nær den heller, for det er jo ubehagelig.. [:)]

Men jeg skjønner bekymringen din, altså. [:)]

Vurderte å kjøpe brukt, men ser ikke ut til å ha behov for det allikevel. Har en gammel Jøtul vedovn som blir veldig varm, men han er ikke interessert i den når den er varm (hender han prøver å styre der når den ikke er i bruk derimot hehe).

Bedre føre var sier jeg! [&:]
Har en sånn grind som vist over, og den blir nok ikke fjerna før minstemann forstår hva som blir sagt til han.
Sønnen til ei venninne av meg tok på glasset til ovnsdøra da han var over året. Han hadde heller ikke vist interesse for ovnen i det heletatt tidligere... [:(]
Skjønner at den er stor, stygg og upraktisk, men jeg ville ikke ofra hendene til barna mine for den stakkars metern den bygger ut rundt ovnen. [;)]

ORIGINAL: Emba_Larsen

Bedre føre var sier jeg! [&:]
Har en sånn grind som vist over, og den blir nok ikke fjerna før minstemann forstår hva som blir sagt til han.
Sønnen til ei venninne av meg tok på glasset til ovnsdøra da han var over året. Han hadde heller ikke vist interesse for ovnen i det heletatt tidligere... [:(]
Skjønner at den er stor, stygg og upraktisk, men jeg ville ikke ofra hendene til barna mine for den stakkars metern den bygger ut rundt ovnen. [;)]

Sønnen til venninna mi brant Hele hånd flaten på oljeovnen når han var på besøk hos en venn,
så det er masse som kan skje. Tantebarnet mitt er 1,5 år og klattrer over babygrinna,
og er den for høy så bryter han seriøst den sund. Nå tenker jeg på den som er forran
trappen. Men man kan ikke skåne barna for alt, da lærer di jo aldri.
Brenner barnet seg, er det bedre at du lar han "brenne" seg med en lunken ovn, for da gjør han
det mest sansynlig ikke igjenn. Enn at han finner det ut på egenhand.

Back
Topp