Barnesikring i buss

Spireliten

Gift med forumet
Himmelbarn
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Februarhjertene 2025
Hvordan kan små barn best mulig sikres på buss tur? Vi tenkte å ta f.eks. sørlandsekspressen eller konkurrenten. Er det mulig å feste et bakovervendt sete hvis vi tar det med selv? Er usikker på hvrdan vi skal gjøre det i sommer..

Jeg har kjørt med Sørlandsekspressen. Ringte dagen før jeg dro og sa at jeg skulle ha med meg en på 2,5 og en på 4,5 år.   Fikk bakovervendt sete til minste og pute til eldste (fikk pute fordi jeg ringte så sent og alle andre seter allerede var i bruk).

Det bakovervendte setet stod fastmontert da vi kom. Gutta på den ene siden av midtgangen og reservert dobbeltsete til meg på andre siden av midtgangen. Selv om bussen ble stappa full og det ble satt inn ekstrabuss så fikk jeg beholde dobbeltsetet mitt. Super service =D

Takk for svar! Noen fler? :)

Jeg reiste med buss med sønnen min når han var under ett år. Da hadde vi med Maxi cosi settet som vi festet selv med bussens trepunktssele. Funket fint. Regner med de fleste busselskapene har seter for barn som er større som de setter inn om det er avtalt.

Tok sørlandsekspressen med Tuva i fjor da hun var ca. et halvt år. Da hadde vi med babysetet som vi festa med bussens trepkts. sele. Jeg tok også bussen til Oslo med begge to for noen uker siden, og da ringte jeg selskapet som satte inn babysete til minsten også var det sånn at man bare la ryggen fremmover så ble det bakovervendt sete der til Tuva. Funka kjempe bra. Hadde Tuva på den ene siden og satt ved henne, mens lillebror satt i setet forann som alikevel var okkupert av setet tuva satt i. 

Back
Topp