Barnesikring for større barn

Babydrøm

Glad i forumet
Jeg trenger litt råd og erfaringer. Hva kan en på nesten 7 år finne på å gjøre som er skummelt? Hva bør jeg sikre i huset før nevøen flytter inn?
 
Jeg har en 7 åring og vi har ikke noe barnesikring. Han vet at han ikke skal drikke zalo liksom.
 
Det kommer jo helt an på barnet, har den ekstra utfordringer ville jeg sikret utfra det ellers så sikrer vi ikke noe
 
Enste sikringen vi noen gang har hatt til 7 åringen er lås på søppelskuffen og trappegrind og det tok vi vekk når han var rundt 2,5 år.
Har ingenting nå. Det har heller aldri hvert nødvendig for han.

Eneste jeg kan tenke på er vaskemidler og legemidler.

Er det noen utfordringer inni bildet ville jeg gjort som Kengu sier
 
Vi legger legemidler utilgjengelig for våre to på 4 og 5, og har snakket om hvor langt de kan gå alene (for yngste er det bare i hagen) og at de ikke skal drikke fluprskyllevann og sånt.
 
Eldste min er 4,5 år og har ingen barnesikring. Legemidler står utilgjengelig selvfølgelig.
 
Barnesikring for så store barn, lærte jeg av en ambulansearbeider, handler mest om å rydde kjemikalier og medisiner utenfor rekkevidde. De fleste på den alderen vet at de ikke skal spise vaskepulver og Paracet. Men er det èn ting som ikke skader, så er det å bare ha det utenfor umiddelbar rekkevidde. :)
Også er det fint å legge til seg en vane om å vende alle håndtak på stekepanner og evt kjeler innover på komfyren. Så kan man ikke ved et uhell slå borti håndtaket og helle varm mat/vann over alt.
 
Har opplevd at flere 7-10-åringer sitter fast i do hvis låsen/nøkkelen ikke fungerer helt optimalt :D :D Så se at låsene fungerer som det skal.
I tillegg fint med rutiner rundt koketopp/mikro, etc. Hva skal de bruke og når og hvordan.
 
Kjøkkenkniver kan godt henge på knivlist et stykke oppå veggen istedet for å ligge i passelig høyde i kjøkkenskuff
 
Back
Topp